Een mooie zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crizztel

Re: Een mooie zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:51

Is er een bepaalde manier van ademen waardoor je wat beter ontspannen kan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:54

Volgens mij ga je van naar je buik toe ademen ontspannen zitten, maar dat weet ik niet zeker.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:24

Volgens mij ook Juul, door je (onder)buik ademen is ontspannender. Dat geldt niet alleen tijdens het rijden. Adem je met je borstkas, dan heb je de neiging om je schouders mee te bewegen, wat tijdens het rijden kan resulteren in het vastzetten van je schouders. Terwijl die juist relaaaaaxed moeten blijven Ja

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:58

Thanx voor de tip! Ga ik morgen eens proberen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:33

Ik heb de tips nog steeds nodig. Zeker nu ik een jaar geen proefjes meer gedurfd heb door mijn gespannen houden en een heel erg druk paard

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:33

miss een tip om rechter te gaan zitten.. denk alsof er een zijde draadje aan je hoofd vast zit en die houd je omhoog, en die mag niet afbreken... ga je al gelijk een stuk rechter zitten.. en verder moet je recht zitten, en toch meegaan met je paard.. is lang oefenen voor je je houding perfect hebt. ik heb ook een erg beroerde houding, maar ik ben er hard mee bezig, en begin al wat resultaat te zien. en binnenkort krijg ik zitles op school, dus ik hoop dat dat ook werkt:D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 18:35

MaaikeMo schreef:
miss een tip om rechter te gaan zitten.. denk alsof er een zijde draadje aan je hoofd vast zit en die houd je omhoog, en die mag niet afbreken... ga je al gelijk een stuk rechter zitten.. en verder moet je recht zitten, en toch meegaan met je paard.. is lang oefenen voor je je houding perfect hebt. ik heb ook een erg beroerde houding, maar ik ben er hard mee bezig, en begin al wat resultaat te zien. en binnenkort krijg ik zitles op school, dus ik hoop dat dat ook werkt:D

Zitles op school?:O

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:54

Oud topic, vandaar een slotje.