Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wereldhummel schreef:Losgooien kan idd geen kwaad,
doe ik ook weleens, maar niet met me zadel en hoofdstel
Denk aan: rollen, ergens achter blijven haken, gek doen en langs de muur lopen,
), en als hij ergens achter kan blijven haken dan vind ik het ook te gevaarlijk om daar te rijden. Hij zal eens blijven haken terwijl ik erop zit, dan heb ik pas echt een probleem.
Aan de longe of loslopend omdat je er een keer afgestuiterd bent heb je trouwens datzelfde probleem dan toch?
Menino schreef:ik snap niet wat de moeite is om het zadel der even op te gooien na het losgooien![]()
Dit zou mijn persoonlijke keus niet zijn iig...
Pollewoppy schreef:de reden waarom wij jonge paarden JUIST WEL met zadel losgooien is dat ze de eerstedruk van het zadel kwijt zijn. Dat krijg je niet voor elkaar door los te gooien zonder zadel.
Het is zeker niet erg als een jong paard spatjes heeft en even tekeer gaat. Maar dan liever eerst even zonder ruiter...

Zolang je maar wel, als je er zonder losgooien op wil, dat ook normaal lukt, zonder dat er rare dingen gaan gebeuren!
Henrieke schreef:gett schreef:Liever het zadel dan het paard toch
ja maar je gaat de ongelukken toch niet opzoeken? Het paard raakt dan ook vast wel in paniek en die kán er ook een trauma van krijgen (misschien wat vergezocht, maar alles kan).