Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:Reactie op het been en andere rijtechnische zaken die liggen bij de ruiter.
Wat een groter probleem is, is de werkwilligheid. Of je nu een flegmatiek paard hebt die gewoon geen pas teveel zet of een heetflikker die in verzet gaat als je hem aan het werk wil zetten: voor de sport moet je met zijn tweeen werklustig zijn.
Maar een flegmatiek paard KAN best werklustig zijn hoor
Alleen is mijn paard nog niet super aan het been. Het moeilijkste vind ik dan ook op het moment dat 'ie een "vlugge dag" heeft om hem dàn aan het been te houden/krijgen. Het tempo kan dan wel goed zijn, maar als ik vergeet om in het begin een aantal keer te schakelen dan krijg ik nog 0,0 reactie
Maar we trainen lekker door en dan komt het helemaal goed!
Het gaat nu al beter en mijn paard loopt (voor ons doen) nu al heel goed, maar ik voel dat er nog veel meer in zit, als ik maar consequent ben! Geeft een heel goed gevoel zo
worteltje schreef:Echter na een uurtje is de pret er echt af bij hem het laatste rondje dat ik dan vraag doet die nog wel maar het is dan meer omdat ik het vraag hij is op die moment dan liever lui .
Toch wanneer ik hem een tijdje elke dag goed kan trainen hem voorwaarts houden dan gaat het soepeler en soepeler en gaat het flegmatieke er ook af.
Dus het is echt een kwestie van de training goed onderhouden en dan is het makkelijker rijden voor mij.
Maar de bak is niet elke dag even goed het weer zit ook niet altijd mee dus soms zijn er dagen dat ik niet kan rijden en dan begint het terug helemaal van voor af aan.
Dus in de les hadden we het erover dat ik toch hard moet werken maar dat ik hem al ver heb gekregen.En dat je wel met elk paard kan dressuren alleen dat mensen met een flegmatiek paard die verkopen op de duur hun paard of die geven op.
Er zijn er maar weinigen die zo fanatiek bezig blijven op een flegmatiek paard.
Dus ik trots en tergelijk down.
Want ook ik wil het al wel eens wat makkelijker hebben.
Maar ik verkoop hem nooit hoor.
Maar vergelijk het werk maar met tegen de wind in fietsen op de zwaarste versnelling.
Dus nu vroeg ik me af zijn er mensen hier die hun paardje flegmatiek is maar toch hebben doorgebeten en nu op een verdienstelijke plaats rijden?
OF zijn er flegmatieke kanjers die jullie kennen na al het harde werk?
Enzoja hebben jullie tips?
Citaat:flegmatiek
[bijvoeglijk naamwoord]
1. zonder zich af te laten leiden, niet gauw van streek
vb:hij is veel flegmatieker dan zijn opgewonden broer
) In deze betekenis valt het nog wel mee met de mate van flegmatiek zijn van mijn paard