Sportfjord Blondie (Zidar) at training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Sportfjord Blondie (Zidar) at training

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:51

In dat geval laat je de teugels gewoon los dat je hem op zijn minst ontspannen rijd. Dat het nog niet kan is geen schande maar dat jij niet wil, dat vind ik wél een schande

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:00

pharagirlke schreef:
In dat geval laat je de teugels gewoon los dat je hem op zijn minst ontspannen rijd. Dat het nog niet kan is geen schande maar dat jij niet wil, dat vind ik wél een schande

ze heeft gewoon een contact teugeltje Koe en omdat tie niet nageeflijk is loopt die gelijk gespannen? dan moet je maar is live komen kijken want dat is niet zo... t komt er echt op neer, als je je pony niet nageeflijk wil of kan rijden moet je je teugels maar los gooien...t kan aan mij ligge mischien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:08

neen luwaniej1 je laat ze los, normaal zal het paard je hand volgen en met het neusje over de grond gaan ipv als een giraf rond rennen. Knipoog Dat is tenminste al iets.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:11

pharagirlke schreef:
neen luwaniej1 je laat ze los, normaal zal het paard je hand volgen en met het neusje over de grond gaan ipv als een giraf rond rennen. Knipoog Dat is tenminste al iets.

Dat is 1 van blondie der sterkste kanten, hals strekken en dus je hand volgen

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:41

pharagirlke schreef:

Indat geval zal ik het bewijzen dat ik dr niet vast pak en ze niet volgens jou mening is
als ik thuis ben zal ik wel een foto opzoeken van halsstrekken die zat er ergens ook nog tussen.
En trouwens het is een manege pony geweest dus logisch dat ze niet echt super ontspannen is
maar om dan mij gelijk aan te vallen dat ik dr vast pak vind ik wel erg laag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:43

Ik val je niet aan. Jij gaat het nog aardig moeilijk krijgen in je leven als je dit aanvallen noemt. Knipoog
Wat ze vijf jaar geleden (bij wijze van spreke) deed interesseerd me niet Knipoog Ik beoordeel déze foto's. Niet die van 5 jaar geleden.

Overigens ga ik zo eens kijken of mijn neus er nog op staat. Anders hoop ik toch dat jij verzekerd bent voor dat hapgrage van je *LOL*

luwaniej; in dat geval daar zeker gebruik van maken! Knipoog

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:52

pharagirlke schreef:
Ik val je niet aan. Jij gaat het nog aardig moeilijk krijgen in je leven als je dit aanvallen noemt. Knipoog
Wat ze vijf jaar geleden (bij wijze van spreke) deed interesseerd me niet Knipoog Ik beoordeel déze foto's. Niet die van 5 jaar geleden.

Overigens ga ik zo eens kijken of mijn neus er nog op staat. Anders hoop ik toch dat jij verzekerd bent voor dat hapgrage van je *LOL*

luwaniej; in dat geval daar zeker gebruik van maken! Knipoog

Maar het heeft wel invloed wat ze soort van 5 jaar geleden deed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:56

xxjamiexx hangt er maar net vanaf, als het nog maar een jaar geleden is zou'k zeggen 'ja oke' maar na 5 jaar zou het toch ni meer echt te zien mogen zijn Knipoog (tenzij ze natuurlijk 4 jaar op weide heeft gestaan)

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:58

pharagirlke schreef:
xxjamiexx hangt er maar net vanaf, als het nog maar een jaar geleden is zou'k zeggen 'ja oke' maar na 5 jaar zou het toch ni meer echt te zien mogen zijn Knipoog (tenzij ze natuurlijk 4 jaar op weide heeft gestaan)

uhm het is ook niet 5 jaar geleden jy melde dat even zo, en het is precies ongv 1 jaartje geleden.. niet eens zelfs Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:04

met tips en commentaar waar waarheid in zit kunnen we wat mee.. maar sorry hier kan ik me niet in vinden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:20

In dat geval ook vooral niets mee doen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:22

Ziet er erg leuk uit, leuk Fjördje ook Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:39

Wat mij telkens op valt hier op bokt is dat zodra er een leuke foto wordt geplaatst er altijd wel een paar zeurders zijn die denken aan zo'n moment opname de gehel rijstijl van de ruiter te kunnen analyseren. Heel jammer! Enne paragirlke, om eerlijk te zijn, ik vind ook dat je behoorlijk aanvallend over komt. Misschien dat jij het zelf nog moeilijk gaat krijgen wanneer je je "tips"niet op een andere mildere manier kan over brengen.

Ik vind fjordy er wel leuk bij lopen, ondanks dat het niet het typische dressuur plaatje is dat iedereen zo graag wil zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:56

Canis Ik betwijfel dat ten zeerste maar als je dat wil uitpraten gaat het via pb, anders gaan ze me nog minder dankbaar zijn hier Knipoog

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:37

xxjamiexx schreef:
pharagirlke schreef:

Indat geval zal ik het bewijzen dat ik dr niet vast pak en ze niet volgens jou mening is
als ik thuis ben zal ik wel een foto opzoeken van halsstrekken die zat er ergens ook nog tussen.
En trouwens het is een manege pony geweest dus logisch dat ze niet echt super ontspannen is
maar om dan mij gelijk aan te vallen dat ik dr vast pak vind ik wel erg laag.

Dus er zijn weinig tot geen manegepony's die ontspannen lopen?
Ik heb op verschillende maneges gereden en op z'n minst 95% van alle paarden die daar lopen, zijn vrij makkelijk nageeflijk te rijden, of iig ontspannen. Volgens mij heb jij een beetje vooroordelen over manegepaarden, want ik heb je eerder zoiets zien zeggen. Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:55

@pharagirlke: Oh mijn mening heb ik gegeven en die lijkt mij heel duidelijk. Een discussie hierover via pb vind ik helemaal niet nodig.

@Chann: Dan heb jij op geweldige manege's gereden of de manege's waar ik heb gereden (en dat zijn er veel) zijn allen niet goed. Niet naar bedoeld hoor; maar als je een eigen paard gaat vergelijken met een manege paard dat voornamelijk door minimaal 5 verschillende personen per dag wordt bereden, die bovendien over het algemeen niet boven het niveau L uitkomen (en dat is nog hoog!) dan kun je toch niet verwachten dat een manegepaard net zo soepel, recht en makkelijk nagevelijk is als een eigen paard?

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:58

Ik vergelijk een manegepaard ook niet met eigen paard, ik heb het alleen over het ontspannen/nageeflijk rijden, en dat is met vrijwel alle manegepaarden waarop ik heb gereden, te doen. Niet zo soepel en makkelijk als met een eigen paard nee, maar het is te doen. Knipoog
Het kan zijn dat Blondie in dit geval een 'uitzondering' is en het inderdaad zo moeilijk is, dat weet ik niet, maar het is niet de eerste waarvan Jamie zegt dat het komt omdat 't een manegepaard is. Lachen

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:04

Oh, ja dat klopt op zich wel. Met veel moeite kun je een manege paard binnen een les uur redelijk nagevelijk krijgen. Toch zijn er uitzonderingen. Zo kende ik een triest arabiertje (van ca 20.) dat jaren verkeerd was bereden, waardoor er een beschadiging was opgetreden in de nekwervels. Pure slijtage. Zij kon ook niet meer nagevelijk lopen en liep alleen nog met gestrekte hals. Maar goeg, da's ff off topic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:37

en dat is door lichamelijke beperkingen. Ik ga er vanuit dat deze fjord geen beperkignen heeft Knipoog
Overigens denk ik dat ik niet de enige ga zijn met problemen later Haha!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:06

maar jongens ik geloof dat niemand hier heeft gezegt dat ze niet nageeflijk kan lopen?? ze heeft er alleen niet aangewerkt...

ik vind trouwens dat bij ons de manege ponys, de meeste dan best hard in de mond zijn, sterk en scheef je kunt ze wel nageeflijk krijgen maar niet op de juiste manier.. maar goed dat is ook offtopic

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:15

Een echte sportfjord nogwel.
Een sportfjord loopt op zn minst netjes aan de teugel lijkt mij. Knipoog
Verder leuk beest. Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:22

hahaha sportfjord Tong uitsteken hihi. Leuke foto's hoor. je krijg het wel druk he jam, met al die paarden

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:27

Pony loopt misschien niet nageeflijk. Ik zou als eigenaar blij zijn dan iemand mijn pony gewoon lekker beweging
wil geven.

Zou ook liever zo iemand op mijn eigen paard zetten en dit plaatje zien dan een ruiter die hem eens aan de teugel
zal laten lopen. en helemaal als het niet zo makkelijk gaat laat het dan maar lekker aan de eigenaar over
als zelf gaan lopen ..... Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:31

Love_TimeOut schreef:
pharagirlke schreef:
hoezo laat je het nageeflijk rijden aan de eigenaar over? Scheve mond Dat is toch basis?

Lijkt mij ook

mij dus ook.. voor je vliegende wissels gaat rijden heb je t paard toch ff nageeflijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:11

simongek schreef:
Pony loopt misschien niet nageeflijk. Ik zou als eigenaar blij zijn dan iemand mijn pony gewoon lekker beweging
wil geven.

Zou ook liever zo iemand op mijn eigen paard zetten en dit plaatje zien dan een ruiter die hem eens aan de teugel
zal laten lopen. en helemaal als het niet zo makkelijk gaat laat het dan maar lekker aan de eigenaar over
als zelf gaan lopen ..... Knipoog

Ik zou als eigenaar iemand die níet nageeflijk probeert te rijden niet eens op mijn paard laten, dan laat ik haar nog liever de tijd dat ik niet kan rijden op weide staan. Scheve mond Een blik werpend in ts haar profiel lijkt me het niet doen niet van niet kunnen maar van niet willen.

luwaniej1 schreef:
maar jongens ik geloof dat niemand hier heeft gezegt dat ze niet nageeflijk kan lopen?? ze heeft er alleen niet aangewerkt...

ik vind trouwens dat bij ons de manege ponys, de meeste dan best hard in de mond zijn, sterk en scheef je kunt ze wel nageeflijk krijgen maar niet op de juiste manier.. maar goed dat is ook offtopic

En dat is nou nét waar ik me aan stoorde, dat ze er simpelweg niet aan gewerkt heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-05-07 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt