Coberlina (v. Flemmingh) trainen voor 5j dress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Coberlina (v. Flemmingh) trainen voor 5j dress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:13

Foryourneeds schreef:
@ Pletje 123: ja ze wordt niet zo snel dik, tenzij ze 24u lang op een volle weide staat. Ze krijgt ruim voldoende ruwvoer en krachtvoer. Ze is wel tot voor kort nog gegroeid in de hoogte. Ik hoop dat ze nu wat gaat uitzetten. Al zijn haar zussen ook niet echt breed. Lachen

Oke Lachen

Het is inderdaad een kwestie van voldoende (ruw)voer geven en op de juiste manier trainen Lachen Je paard is wat arm bespierd achter. Door veel overgangen te rijden, kan je daar aan werken Lachen

Succes! Haha!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:24

hey
allereerst allemaal bedankt voor de fijne reacties!

Pletje / blacklight: Over dat te iel zijn: zoals ik zei is ze nog maar pas sterk gegroeid. (op een jaar van 1.63 naar 1.68) Ik heb haar in die periode ook rustig gereden en niet willen overbelasten. Een paard in de groei mag je zeker niet overbelasten. Spieren gaan sneller dan de pezen en botten. Ik wou zeker zijn dat ze uitgegroeid was. Wil graag heel lang geniet hebben van mijn paard Knipoog
We zijn pas kort écht aan het trainen voor de bespiering erop te krijgen. Dat komt allemaal dus wel. Voer krijgt ze zeker meer dan genoeg, dus dat is zeker het probleem niet Knipoog

blacklight: dankjewel. Idd mag ze vaak nog net iets ronder, maar dat staat ook in de beginpost, dat ze nog moeite heeft met de aanleuning Knipoog we zijn druk bezig. Maar bedankt voor je reactie! Lachen

Kadanzlover: idd het kantelen begint eruit te gaan! Lachen Ik zie nu ook dat ik best veel drijf. Maar ze is dan ook niet van de actiefste Bloos Ik ben er op aan het trainen om haar actiever te maken, maar dat wil niet altijd lukken Clown

Frieke84: mijn zadel is 17.5 inch en idd net iets te groot Bloos Maar doordat de zit zo diep is, valt het best mee. Ik hoop dit jaar nog een nieuw zadel te kunnen kopen. En als je me ziet zondag, geef maar een gil! Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:30

ziet er goed uit! Wat is ze gegroeid!!

Loopt ze graag met haar achterhand iets naar links, of lijkt dat maar zo op de foto's? Misschien iets om de volgende keer dat je rijd even van boven te observeren Knipoog

Wat is het toch een gave Flemmingh Pling Haha!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:32

Hey Lachen
Ten eerste wat staat het setje haar sjiek
Rijden ziet er netjes uit.
gr esther

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:34

trisca: ja ze loopt graag scheef Clown Ik ben daarmee bezig. Maar het is zo moeilijk om elke pas te controleren. Goed opgemerkt Knipoog

Esther: dank je wel! Lachen

Om een beter beeld te krijgen hoe ze er zonder zadel uitziet: (vinden jullie haar dan nog mager?)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=772952

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:41

Mooi paardje, idd nog wat meer spiertjes kweken, dan ziet het er al heel anders uit. Actief is ze zeker wel, ik zou ze alleen iets ronder instellen, zodat die bovenlijn gaat ontspannen. Maar het ziet er al heel goed uit, en ook je houding is zeer netjes. Succes!

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:58

Hey kim, ziet er goed uit Lachen heb er niks op aan te merken.
Coby ziet er echt goed uit en loopt ook erg netjes. Leuke rijbroek heb je aan Haha!
Veel succes zondag, maar aan de foto's te zien gaat dit vast en zeker goed worden !

groetjes

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:18

Ziet er netjes uit Ja. Veel succes op de wedstrijd en hopelijk en (foto)verslag Knipoog.

ps: Heel mooie set trouwens, dat beige op vos Ja

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:02

hey popjeuh!
Alles goed? Gaat lekker met Coby'ke precies.
Tgaat goewd in Deurne en Varieté gaat ook super (hoewel er nu kopers zijn) Zou echt iets vr jouw zijn, echt doelgericht trainen, superfijn gewoon.
Mis je hoor! Doe lekker voort zo!
Elsje
PS: Als ik men bescheiden mening mag geven Knipoog Zou me ni zo concentreren op de achterhandbespiering maar eerst meer op rug en bovenlijn aan-ontspanning

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:04

Oh oh, kheb precies een bericht geplaatst terwijl iemand anders nog op deze site ingelogd was met mijn computer.
Nou jah, I'm sure she will understand XJitX

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:02

Heb niet alle reacties gelezen: maar ziet er netjes uit, maar ik herken nu ook mijn eigen probleem nog beter.

Je knijpt (denk ik) best met je bovenbeen om stil te zetten: gevolg: je knie op de wrong ipv ertegen/ervoor, waardoor je benen iets minder lang naar beneden liggen.
Je moet meer O-benen maken, lang maken en knie voor je gevoel dus naar binnen draaien, dan ga je (als je het goed doet) makkelijker rechtop zitten. Je zal het idd voelen in je liezen/binnenkant bovenbeen, maar je gaat erdoor nog meer op je zitbeenknobbels zitten.

Succes!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:24

Duidelijk verbetering Kim! Netjes Lachen
Coby blijft een mooi paard Haha! Set staat der gaaf Lachen

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:37

Pletje123 schreef:
Ik vind het een leuk paard Ja

Is ze moeilijk dik te krijgen? Ze is mijn inziens wat aan de schrale kant voor een 5jarige.. Misschien kan je haar eens slobber of muesli geven?

ook het eerste wat ik dacht, maar had ook ff je reactie gelezen, dus dat komt wel goed

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:45

@ Astragirlie: thanks, ze moet idd die bovenlijn meer gaan ontspannen Ja

@ emilie: dank je wel. Lachen

@ Helene: ik zal het onthouden, ik sleep een fotograaf mee Knipoog

@ Els; thanks! idd die bovenlijn he! Ik ben nu ook volop aan het trainen, maar mis het wel om dat samen met anderen te doen. Jij veel plezier daar in Deurne! (stiekem wil ik ook Deurne doen, maar dat gaat nooit lukken )

@ QuijoSavan: Soms geeft het een verkeerd beeld hoor. Mijn benen zijn niet bepaald wat je recht kunt noemen. Mijn scheenbeen is scheef gegroeid. Daardoor moet ik mijn tenen ook iets naar buiten toe draaien om mijn been eraan te kunnen houden. Als ik mijn beugels een gaatje langer doe, wordt het erg moeilijk. Dan doet het pijn in mijn knieën. Ik zit wel echt op mijn zitbeenknobbels hoor (ik voel ze goed genoeg, gezien daar geen spek zit Clown ) Mijn paard is ook heel smal. En met langere beugels is het bijna niet mogelijk om te zitten voor mij. Toch bedankt voor je tip!

@ Lianne: dank je wel Haha!

@ tassie: dank je Lachen ze moet idd uitzetten en bespiering krijgen, maar dat komt wel Ja

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:52

Wauw jullie zijn echt hard vooruit gegaan! Het is ook moeilijk om zo'n lang paard bij elkaar te rijden, maar zo te zien gaat het je zeker wel lukken! Keep up the good work!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 13:01

dank je wel Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:16

hoi kim, heb eindelijk je topic gevonden
(ben stiekem aan het bokken op het werk Nagelbijten / Gniffelen )

ziet er idd netjes uit Haha!
maar ik weet ook dat je hard traint

die bespiering komt nog wel, eerst energie en zo gebruiken om te groeien de rest volgt wel.
het wordt misschien nooit een dikke he (toch niet zo als mijn tank Haha!)
Blijven trainen en dan zal ik me maar eens zorgen beginnen maken met jou als concurrentie Duivel

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 13:14

hihi Haha!
Pas maar al op Duivel Deze week zijn we op strafkamp!
Volgende maandag opnieuw wedstrijd en dan mag je me terug op stal verwachten!! Vork