Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lotjj92 schreef:Als een paard ontploft is dat een teken dat hij zich op de een of andere manier gedwongen of onder druk gezet voelt. Veel mensen gaan te snel, bereiden het paard niet goed voor, dat veroorzaakt de spanning. De oplossing is dus niet heel moeilijk: Bereid het paard rustig voor, eerst eens een dekje, dan eens een singeltje, en maak het leuk. Beloon veel, stel hem op zijn gemak.ja, als een paard heeft kunnen ontploffen is de spanning er vaak af. en als ze zich inhouden gaan ze het vaak later of op een andere manier uiten!
Yamcha schreef:Bokken is niet een normaal iets bij het zadelmak maken. Dat het normaal gevonden wordt, zegt meer over de kennis (of eerder het gebrek eraan) van de ruiter.

runningkawa schreef:Ik denk dat veel mensen de fout maken dat als het paard niet gebokt heeft, ze denken dan kan de ruiter ook wel zo. En dan net wat te weinig aandacht daar aan besteed hebben.
Bokt een paard met het zadel, dat ze dan net wat meer tijd stoppen in het rustig aan de ruiter leren wennen
Want idd, braaf op het zadel betekend niet automatisch braaf op de ruiter
Sizzle schreef:Armani88 schreef:dit is echt pure onzin !!!
Ik heb al tig paarden ingereden en nooit meegemaakt,, dus gewoon gelul
Je drukt je lekker plastisch uit, zeg maar.
Jij hebt dus nog nooit een paard zien bokken met zadelmak maken? Goh, dan ben je vast een soort paardenfluisteraar (of stonden ze op sedalin).
Armani88 schreef:dit is echt pure onzin !!!
Ik heb al tig paarden ingereden en nooit meegemaakt,, dus gewoon gelul
sizzle schreef:Je drukt je lekker plastisch uit, zeg maar.
Jij hebt dus nog nooit een paard zien bokken met zadelmak maken? Goh, dan ben je vast een soort paardenfluisteraar (of stonden ze op sedalin).
Armani88 schreef:was dit voor opmerking ??
klein kind
tuurlijk maak ik wel eens mee dat een paard bokt maar deze stelling wat ze zegt klopt niet..
lees eerst even goed voordat je ook een opmerking plaatst !!