Frisse Friese hengst @ work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Frisse Friese hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:50

Wat een machtig paard zeg .. Heel mooi Lachen

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:43

Wat een mooierd!

Tips voor travers. Op de volte de achterhand naar binnen brengen. Zelf recht blijven zitten, dus niet verkrampt meedraaien oid. Binnenbeen op de singel en hem laten buigen om dat binnenbeen. Met je buitenbeen kleine tikjes zodat hij de achterhand naar binnen brengt en dan de voorhand met dat binnenbeen van jezelf tegenhouden. Eerst op de volte oefenen, daarna vanuit een volte een stukje op een rechte lijn, paar pasjes maar en daarna weer terug naar de volte. Liever twee meter goed en dan terug op de volte dan vier meter verkrampt.
Appuyeren is hetzelfde verhaal, das travers op een diagonaal.
Ik zie liever in een appuyement de achterhand voor in het begin, dan een trage achterhand. Van daaruit ga je spelen. Inzet dan maar even met de achterhand voor en dan iets meer buitenteugel en iets minder binnenbeen erbij. Beetje moeilijk uit te leggen.

Succes!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:46

Wauw, wat een mooi beest zeg! Kwijl Je rijd hem erg netjes Lachen Heb op je houding niet zoveel aan te merken, alleen dat je op sommige foto's piano aan het spelen bent Haha! Verder echt super netjes! Lachen

belinda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:22

Haha! mooie fries hoor ziet er goed uit

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:25

Wat een tank zeg! Hij is echt onwijs mooi!
Rijden ziet er ook super netjes uit.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:38

Leuke combi ! Vind foto's alleen beetje een 'streng' beeld geven, foto's blijven natuurlijk maar moment opnames. Misschien beugels gaatje langer en tenen iets meer naar binnen draaien, Verder vind ik de laatstefto, die van het uitdraven echt onwijs mooi !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:33

prachtige fries hoor!! ik zie er ook wel een oege in!! veel succes met je krachtpatser!! Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:37

Heel leuk om naar te kijken. Wat kan die lopen zeg Kwijl PRACHTIG!
Let op dat je je benen niet te ver naar voren gaat steken, verder geweldig!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:37

@Jnien: Dank je, hier heb ik wel wat aan! Heb je toevallig ook nog tips voor het behouden van tact en impuls? Dat is tot nu toe echt het grootste punt! Maar iig bedankt!

Tmara schreef:
Leuke combi ! Vind foto's alleen beetje een 'streng' beeld geven, foto's blijven natuurlijk maar moment opnames. Misschien beugels gaatje langer en tenen iets meer naar binnen draaien, Verder vind ik de laatstefto, die van het uitdraven echt onwijs mooi !

Zou je me willen uitleggen wat je bedoelt met streng?
Hij was voor zijn doen namelijk gister heerlijk licht, dat is wel eens anders!
Het klopt dan wel dat ik niet met 'boogjes' in m'n teugel ga rijden, maar das ook niet de bedoeling toch?
Hij heeft gewoon wat steun van mijn hand nodig, want zoals je bij het uitdraven ook ziet, hij wordt dan gelijk een stuk langer en om echt te kunnen trainen heb ik bij hem gewoon wat druk nodig, anders redt ie het (achter) niet.
Beugels langer kan ik wel proberen, weet alleen niet of dat lekker gaat zitten, vrees dat ik dan heel erg ga zoeken met m'n voet..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:41

ik vind het er echt absoluut niet streng uitzien!! je handen blijven juist mooi op de plaats!! Haha!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:46

Pffff gelukkig Vork (Dank je Knipoog ) Als hij zo loopt kan ik gelukkig ook stil zijn, maar heb er hard op getraind, op die handjes Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:47

dat is zeker te zien, vandaar ook mijn reactie, want het is alles behalve streng! Haha! Trouwens...zat even te spieken in je profiel Bloos wat gaaf dat tuigen zeg!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:51

Zie net dat het filmpje het niet doet *Gaat 't ff veranderen*
Maar dat is zeeeeeker gaaf, dat tuigen, wat een kracht zit er dan in zo'n beest!! (En zie de Phryso van deze maand, sta ik ook in met een tuigfoto Knipoog )

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:53

Hele mooie hengst en mooi bergopwaards gebouwt , ben er maar trots op!! OK dan!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:53

oh wat gaaf zeg, ik zal de phryso even in de gaten houden Knipoog
zou toch weleens willen weten hoe je die kracht eruit krijgt Haha!

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:04

Valt me op dat je erg ingeknikt zit naar links waardoor je ook moeite krijgt met je buiging en ook automatisch de activiteit omdat je paard wat uit balans komt.
Verder wel een super mooi dier zeg....poehh!!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:09

Hij ziet er super goed uit zeg!! mooie gespierde nek!!! kan je trots op zijn Ja

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:18

Petto schreef:
Valt me op dat je erg ingeknikt zit naar links waardoor je ook moeite krijgt met je buiging en ook automatisch de activiteit omdat je paard wat uit balans komt.
Verder wel een super mooi dier zeg....poehh!!

Bedankt! Dat inknikken heb ik idd soms wat op de linkerhand, hij buigt daar te makkelijk in, waardoor ik op rechts ga zitten (en dus links inknik)
Helemaal in de oefeningen is dat zo, maar dat is een beetje een cirkeltje.. Zodra hij weet wat er moet gebeuren zakt hij in tempo en is hij heel moeilijk voorwaarts te rijden (Dat gaat ten koste van de oefening) en daar ga ik scheef van zitten... (Het idee van 'onbewust helpen') En omdat ik scheef ga kan hij moeilijker buigen! Pling
* Conclusie: Daar ga ik wat aan doen Vork

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:41

Iepke schreef:
@Jnien: Dank je, hier heb ik wel wat aan! Heb je toevallig ook nog tips voor het behouden van tact en impuls? Dat is tot nu toe echt het grootste punt! Maar iig bedankt!

Heb ook even op het fpf-forum gereageerd!
Zodra hij terugvalt in tempo, of zoals je zelf zegt als hij op de rem gaat, zul je hem gelijk vooruit moeten 'schoppen'.... klinkt een beetje oneerbiedig, maar ik denk dat je dat even zult moeten doen om hem weer goed voorwaarts te krijgen. Je zult hem gelijk moeten 'overvallen'. Ook travers en appuyementen inzetten in een hoger tempo, proberen dat tempo te houden. Valt hij terug, hup gelijk weer voorwaarts. Dit goed oefenen totdat je uiteindelijk kan gaan schakelen in een travers of appuyement.

Succes!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:45

Hele mooie fries! Lachen
Je hebt hem netjes aan het lopen! Ga zo door. Haha!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:48

wat een *PRACHT-DIER* .. en dat mag je best weten ook Bloos Knipoog

schitterend.. leuke combi en ga zo door Haha! !

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:36

Ik zie dat je op de 2e en 4e foto ook inknikt dus het is echt een cirkeltje aan het worden idd.
Je zegt hem soort van te willen helpen linksom in de oefening door in te knikken maar juist dan krijg je meer druk op je rechter beugel en helpt hem dan juist net niet...raakt hij nog meer uit balans juist en met jou gewicht op de buitenkant kan hij geen oefeningen lopen.
Ik zou hem proberen een heel klein tikje meer voorwaarts de oefening in te rijden en tijdens de oefening stelling gaan wisselen dus travers achterhand naar binnen stelling naar binnen en dan wisselen stelling naar buiten en als je hem naar buiten hebt met je buitenbeen het rechterachterbeen er flink onder proberen te drukken en dan dus weer terug naar normale stelling. Zo kun je daar verder nog in gaan varieren en zijn achterhand naar buiten en stelling naar binnen en achterhand naar buiten en stelling naar buiten en dan daar ook nog tempowisseling in gaan rijden zodat hij echt goed op je hulpen gaat letten.....
Snap je het nog? Succes!!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:23

Haha, ik snap het zo ongeveer! Zal het eens gaan proberen vanmiddag.
Dat wat je zegt over het helpen, dat weet ik, daarom zei ik ook onbewust Knipoog Weet dus dat ik hem daardoor ook tegenwerk.
Het probleem is nu eigenlijk gewoon het voorwaarts rijden in zo'n oefening, dat krijg ik bijna niet voor elkaar.. Heb daarbij wel gelet op houding, ik begin in stap, waar ik meer controle over mezelf heb en dus ook rechter blijf zitten. Ook in stap blijft hij zo hangen.
Ik kan dan idd proberen stelling te wisselen, maar als een paard zich in zo'n oefening vastzet en ik weinig met been weer kan oplossen (Hij is echt wel goed aan mijn been op rechte stukken, rijd veel overgangen, maar dan zet hij zich zo vast dat hij bijna geen reactie meer geeft.) maar ik vrees dan een beetje voor 'omtrekken' ipv omstellen met been..
Maar bedankt voor je tips, zal het proberen!

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:21

Soms moet je gewoon wat strenger met je hulpen inkomen om reactie te krijgen maar dat is niet erg. Als je maar steeds weer weet te ontspannen en al is het maar 1 tel in het begin dan bouw je verder naar 2 tellen. Net als dat hij zich vastzet in de oefening en nietmeer aan het been is dan toch een grovere hulp geven want een schikreactie is een reactie en geen reactie heb je nogsteeds helemaal niks!
Laat je even weten hoe het ging? Ik ben benieuwd want ik vind het zo'n mooi dier...joh als je die mooi los hebt en aan de hulpen nou dan wens ik de concurrentie veel succes...haha

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:27

Erg mooie foto's hoor!!:) héél mooi zelfs. Ik vind dat jij en je paard er leuk uit zien zo. Alleen moet je je hakken íétsjes minder uitdrukken, vind ik zelf. En af en toe je rug niet zo bolletjes maken. Maar dat zijn maar kleine details hoor..Tong uitsteken
nou, gá zóó Dóór!!