bespiering hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: bespiering hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:29

Spieren moet je trainen... die kan je niet afdwingen met een hulpteugel Knipoog De mooie spieren krijgen ze pas wanneer ze vanuit ontspanning gaan trainen, met dwang kan je zelfs verkeerde spieren trainen (denk aan een onderhals of een onderbroken kam)
Eerst rijden naar ontspanning en rechtheid, daarna alles lekker oprekken en soepel maken... dan komen de spieren vanzelf Haha!

Die van mij was 2 jaar terug ook weer helemaal spierloos, door blessure leed en een mislukte dracht... na trainen heeft ze weer de halsspieren van een jonge god Clown En dat op 27 jarige leeftijd Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Lovers

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:49

voor de mensen dat geïnteresserd zijn in foto's kan je even pb-en.

greetz

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:58

ik begrijp dat je je af en toe aangevallen voelt, maar ik denk dat je het zo niet moet zien.
ik zelf vind het vrij onverstandig dat ze jou met een slof laat rijden (volgens mij sta je er zelf ook niet echt achter)
met een slof zet je in principe de boel vast en krijg je geen goed ruggebruik. daarnaast door het vastzetten ontwikkel je juist een onderhals in plaats van een bovenlijn.
als je goed wil rijden zul je je paard van achteren naar voren moeten rijden, zodat hij van zijn oren tot aan zijn hak als een soort boog loopt.
voorwaarts neerwaarts is eignelijk de enige goede manier en neem er gewoon de tijd voor zonder allerlei hulpmidddelen.
als je de tijd neemt en het goed doet komt die hals vanzelf.