Zaza mini-Shet @work 3e keer voor de kar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Zaza mini-Shet @work 3e keer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:40

kan, maar als de lichtogen hoger zitten, komt het gewicht al meer naar boven en achteren. waarschijnlijk zit je dan al goed. hij hangt nu voorover omdat het lamoen veel te laag zit.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:08

Oke ik weet NU dat ik dom bezig ben geweest. en IK zet haar nu niet meer voor de kar. maar het is niet mijn pony helaas, dus ik kan er weinig over zeggen, want ik dring niet door tot de persoon, die die zwarte pony voor de kar heeft Verward hij heeft zaza al vaker voor de kar gehad ( niet op de bok gezeten ), en ik kan zeggen wat ik wil maar hij weet het toch beter Verdrietig zo heb ik nog het bit een gaatje hoger gedaan omdat het bit bij zaza halvewege haar mond hing. maar had ik dit niet gedaan was hij er zo mee aan de slag gegaan, voor ong een week geleden zei ik deze man ook dat ik liever niet wou dat zaza een bit in kreeg omdat ze aan het wisselen is, maar ja er kwam gelijk een weer woord, en ik kan gewoonweg GEEN gelijk krijgen bij deze man Verward
Deze man gaat ook gewoon met zaza aan de slag wanneer ik er niet bij ben.
en dat ik op de bok gezeten heb, is ook omdat ik toevallig langs kwam.
want ik wou mijn nichtje op die zwarte pony laten rijden, en als ik niet was geweest was hij zelf gewoon alleen met zaza aan de slag gegaan.

De eigenaar van de pony`s kwam gister kijken, en hij vind het alles blijkbaar allemaal goed.
hij kent deze man al JAREN! en ik denk dat hij denkt ( net als ik ) dat deze man WEET waar hij mee bezig is. en het daarom allemaal toe laat.

Maar OKE! het is gewoon geen excus voor wat ik gedaan heb.
Maar dankzij jullie weet ik waar ik aan toe ben!
Ik ben toch blij dat jullie gewoon je mening hebben gegeven. ondanks dat het voor mij geen leuke reacties waren.
Maar ik ga er zeker wat mee doen, desnoods zet ik zaza op een ander stuk land. als ik met deze man toch door gaat, als ik met hem gepraat heb.

@Merrieveulen, ja ik ben Flicka nog niet vergeten Frusty, daarom ga ik ook met .......praten. want hij is ECHT gevaarlijk bezig dus! ik wil nu echt niet meer dat zaza voor de kar komt!!!!

Nou ja
Toch bedankt iedereen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:26

Fijn dat je er even achter bent Knipoog Sorry, kan nogal fel reageren soms, maar sommige mensen hebben gewoon totaal niet in de gaten waar ze mee bezig zijn.... En uiteindelijk zijn daar voornamelijk de shetten daar de dupe van...

Maargoed, ik had begrepen dat deze Zaza niet je eigen pony is? Dan heb je er verder toch ook niets over te vertellen?

Ze zou best voor de kar kunnen, reactie als 'ik wil nu echt niet meer dat zaza voor de kar komt' vind ik wel erg overdreven.

Je kunt die pony best voor de kar zetten, maar zoek dan professionele hulp, ga niet in je eentje aanmodderen, en álvorens je ook maar denkt om weer op de bok te gaan zitten, verdiep je er dan eerst eens in. Boeken lezen e.d. dat informeert je wel meer, maar het echte werk leer je toch echt alleen in de praktijk, dus met een mencursus en evt. koetsiersbewijs.

Bovendien krijg ik nu helemaal de indruk dat die man die je 'helpt' ook niet echt verstand van zaken heeft.

Vraag me trouwens af hoe je een pony op een ander landje wil gaan verhuizen terwijl het niet eens je eigen pony is Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:50

JoyCiej007 schreef:
Fijn dat je er even achter bent Knipoog Sorry, kan nogal fel reageren soms, maar sommige mensen hebben gewoon totaal niet in de gaten waar ze mee bezig zijn.... En uiteindelijk zijn daar voornamelijk de shetten daar de dupe van...

Maargoed, ik had begrepen dat deze Zaza niet je eigen pony is? Dan heb je er verder toch ook niets over te vertellen?

Ze zou best voor de kar kunnen, reactie als 'ik wil nu echt niet meer dat zaza voor de kar komt' vind ik wel erg overdreven.

Je kunt die pony best voor de kar zetten, maar zoek dan professionele hulp, ga niet in je eentje aanmodderen, en álvorens je ook maar denkt om weer op de bok te gaan zitten, verdiep je er dan eerst eens in. Boeken lezen e.d. dat informeert je wel meer, maar het echte werk leer je toch echt alleen in de praktijk, dus met een mencursus en evt. koetsiersbewijs.

Bovendien krijg ik nu helemaal de indruk dat die man die je 'helpt' ook niet echt verstand van zaken heeft.

Vraag me trouwens af hoe je een pony op een ander landje wil gaan verhuizen terwijl het niet eens je eigen pony is Knipoog

Ik heb een boek geleend van de bieb over het mennen, ( weet even niet zo welk boek dat is )
maar ik ben er zeker wel mee bezig.

en nee het is niet mijn eigen pony, maar ik heb de afspraak met de eigenaar, dat ik zelf mag weten wat ik met de pony doe. enz enz. dus het verhuizen van de pony zou op zich geen probleem opleveren. alleen moet er wel een weilandje beschikbaar zijn Knipoog en zo NIET ja dan heb ik gewoon pech! we hebben meerdere weilandjes voor de pony`s, Maar ik wil eerst even met die man gaan praten. en leverd het nix op! ja dan moet ik even gaan praten met mijn stalgenoten en eigenaar. hoe we dit kunnen oplossen..

Over het IK WIL ZAZA NIET MEER VOOR DE KAR HEBBEN. Ja is misschien een beetje voorbarig, maar ik wil haar iig NIET meer bij DIE man in het tuig hebben! want het is dan niet alleen dat de buitensingel mist! maar ook de BROEK is veel en veel te groot Deze hangt bekant op de hakken van de pony + dat deze man het ook niet intresseerd dat het bit halve wege de mond van de pony hangt!.
Maar voor mij is het mennen even verleden tijd! ik ga me eerst maar even verdiepen in de theorie van het mennen.

Nou ja iig bedankt dat je nu wat positiver reageerd!

Groetjes!!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:19

Fijn te merken dat er tóch nog mensen zijn die felle reacties en tips serieus nemen.
Het zou idd jammer zijn als meteen het hele mennen voor jou ophoudt, want het is echt een leuke sport en kan voor jou en je pony een hoop plezier geven.
Belangrijkste is echter dat je zelf eerst les krijgt met een beleerde pony (en bv je koetsiersbewijs haalt) zodat je zelf wat handiger wordt in het mennen. Daarnaast zou dan de pony evt door iemand anders beleerd kunnen worden die er wél verstand van heeft.
Goed dat je met deze kerel niet doorzet en hopelijk vind je de juiste hulp, zodat je het mennen niet meteen helemaal op hoeft te geven.
Veiligheid boven alles, dus als je geen goede hulp kunt vinden, zou ik idd niet gaan mennen!
Op AR staan heel veel topics waar je wat van op kunt steken, dus daar kun je zeker even kijken Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 15:59

Vickelientje schreef:
Fijn te merken dat er tóch nog mensen zijn die felle reacties en tips serieus nemen.
Het zou idd jammer zijn als meteen het hele mennen voor jou ophoudt, want het is echt een leuke sport en kan voor jou en je pony een hoop plezier geven.
Belangrijkste is echter dat je zelf eerst les krijgt met een beleerde pony (en bv je koetsiersbewijs haalt) zodat je zelf wat handiger wordt in het mennen. Daarnaast zou dan de pony evt door iemand anders beleerd kunnen worden die er wél verstand van heeft.
Goed dat je met deze kerel niet doorzet en hopelijk vind je de juiste hulp, zodat je het mennen niet meteen helemaal op hoeft te geven.
Veiligheid boven alles, dus als je geen goede hulp kunt vinden, zou ik idd niet gaan mennen!
Op AR staan heel veel topics waar je wat van op kunt steken, dus daar kun je zeker even kijken Knipoog

Ja ik heb toch gezecht Tips zijn van harte welkom! Haha!
Enne ik ben echt GEEN penny meisje! Clown ik ben er ZELF juist verschrikkelijk op tegen dat die shetjes altijd zo verkl**t worden.

fijn dat ook jij wat positiver reageerd!
Morgen ga ik waarscheinlijk die shetjes samen verplaatsen naar een weilandje achter de stal.
Zo is de kan VEEL kleiner dat die man zaza pakt om haar voor de kar te knuppen.
want waar ze nu staan. staat de kar ook onder een luivel. dus dat is het sneller uitgelokt om zaza te pakken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:14

Heb het hele topic doorgelezen, ga dus geen commentaar meer geven op de fouten aangezien je er wat mee gaat doen Ja
Veel succes ermee nog, enne, leuke pony!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:41

laat je aub niet de lol ontnemen om aangespannen te rijden. het is veel te leuk. Misschien kunnen jullie samen les nemen bij een menvereniging in de buurt.
Veel plezier samen, want het is een hartstikke leuke pony.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:51

dankje dankje!! ik wil nu eerst verder gaan met LL werk. en later misschien nog is in het tuig. als we er allebij aan toe zijn.

Bedankt!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:17

ZO de foto's zijn wel even schrikken, goed dat je nu niet meer zo doro gaat want dat kan echt niet!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:51

karoliena schreef:
ZO de foto's zijn wel even schrikken, goed dat je nu niet meer zo doro gaat want dat kan echt niet!

bedankt! ja ik ben er later ook pas achter gekomen! Clown ben blij dat iedereen gewoon gezegt heeft waar het op staat! Haha!