Iris at poging tot proefje oefenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Iris at poging tot proefje oefenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:00

Itsmy1987 schreef:
dit zadel doen ze echt niet meer opvullen.. volgens mij is ie ook nog eens van hout. niet iedereen heeft het zo breed en kunnen de beste welzijn geven !

Ken jij die persoon van deze pony dan ? anders vind ik het knap dat je van zo'n afstand kan zien dat dit zadel zwaar oud en van hout gemaakt is nog.. en een goede zadelmaker kan alle zadels opvullen ook al vallen ze bijna uit elkaar.. jij zeurt alleen op mij ik probeer dat meisje alleen te helpen kom jij eens met suggestie's aan zetten dan wat ze kan doen..

Regina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:08

Hoi hoi,

Heel moeilijk hoor, om het van foto's af te beoordelen, maar ik geloof dat niet alleen het zadel een probleem vormt. Ik denk dat je voornaamste probleem is dat jij te groot bent voor de pony. Als je er zonder zadel op zit, dan lijkt het alsof je veel beter zit dan met zadel. Op zich is dat logisch, want met een dergelijk slecht zittend zadel is het voor jou onmogelijk om zelf goed te zitten en je benen goed aan te sluiten. En ook een te kleine pony is niet goed voor de ontwikkeling van je zit.

Aan die omstandigheden kun je weinig doen, dat begrijp ik goed. Jij hebt de pony en het zadel niet voor het kiezen en de belangrijkste tip die ik je mee kan geven is de volgende:
Het belangrijkste is, is dat je je benen mooi ontspannen naar beneden laat hangen en ze niet krampachtig probeert aan te sluiten (wat heel goed niet eens mogelijk kan zijn met dit zadel!) want dan ga je alleen maar krampachtig zitten.
Wat ik al zei, het is niet gemakkelijk te beoorden, maar volgens mij doe je het echt niet slecht. Ik denk dat je er met een grotere pony en een beter zadel al veel beter op zou zitten. Je bent in ieder geval al kritisch op jezelf (wees niet te kritisch in deze situatie!) en dat is een groot pluspunt. Blijf lekker veel zonder zadel rijden, daar krijg je een geweldige balans van en dat is absoluut noodzaak voor een onafhankelijke zit. Wellicht krijg je nog eens de mogelijkheid om op een ander paard of een andere pony te rijden en dan heb jij de basis van het ruitergevoel (een onafhankelijke zit) in ieder geval al goed voor elkaar.
Veel succes!
Regina

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:13

nee ik ken haar niet. Het zadel ziet er oud en beschadigd uit. zelf ken ik nog best veel mensen met kleine pony's die een houten zadel erop leggen, dus het zal me niet verbazen als dit er ook nog 1 is. ik vindt dat je een zadel die er zo oud uit ziet niet op te vullen is. het is al helemaal doorgezeten en weinig waard. de zadelmaker is veel duurder. In het voorbeeld zou je E70,- kunnen besparen. Daar heb je een leuk tweedehands zadeltje voor. dit is mijn mening en als ik zadelmaker was zal ik niet aan dit zadel beginnen, dit omdat er een garantie gegeven moet worden. Dit is mijn mening

mijn suggestie: een zadel opleggen wat wel past, een onderlegger eronder leggen of zonder zadel gaan rijden. onderlegger is ook niet alles, maar de pony is niet van haar. dus de mogelijkheden blijven beperkt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:18

Heb het meisje gesproken via PM en ze gaat overleggen met de eigenaresse van de pony over het zadel.. dus dit is afgehandeld !

GRAAG ANDERE REACTIE'S DAN OVER HET ZADEL NOG !

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:39

Leuke pony! Je kunt er vast nog wel ergens mee komen, maar met dit zadel lijkt me een minder goed idee (om het heel vriendelijk te zeggen) Ik las dat je niks aan het zadel kunt doen omdat de pony van iemand anders is. Maar iemand die jou met dit zadel op de pony laat rijden... Gestoord vind ik eigenlijk niet kunnen.

In het belang van de pony, want het zou me niks verbazen als ze hier flinke drukkingen (te herkennen aan de witte haren op de plekken waar t zadel drukt) van krijgt die misschien wel nooit meer overgaan, en wat het plezier in het rijden voor haar bederft! Ik zou dit zowiezo eventjes met de eigenaar overleggen. Misschien zou je zelf aan iets beters kunnen komen, want met veel zadelonderleggers/bontjes haal je wel een beetje druk weg, maar het zadel komt niet ineens goed te liggen. een zadel past of het past niet. Dat over het zadel .

Misschien nog wat tips voor jou: probeer je benen wat meer aan te sluiten, af en toe steek je je tenen erg af. en inderdaad voor je kijken. of.. eens op een grotere pony stappen. je bent naar mijn mening eigenlijk wat te groot voor deze pony en op een grotere pony zou je beter zitten. Probeer het eens! Knipoog

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad.

Lozerr_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:10

Ik vind ook dat je te groot voor dat paardje bent

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:32

[quote="Mich_elle]
Ik krijg wel les maar niet van iemand die heel goed is ofzo.
En de laatste tijd leer ik ook niet echt meer.
En ik rij daar altijd in de springles.
Maar de pony is van haar en zij geeft lesjes enzo.

Er langs liggen gebeurt niet zo snel.
Maar vaneen onderlegger is wel een goed idee.
Zal binnekort is in de ruitersportzaak kijken.
Bedankt in iedergeval Lachen[/quote]

Ik weet zowiezo van wie Iris is en ze is niet van haar lesgeefster.!
Als je echt van Iris houd dan doe je er alles aan om dat zadel goed te krijgen dus een zadel op maat te laten maken en je zegt wel steeds dat jij er niks aan kan doen enzzz dat de situatie voor iris echt vreselijk is (slechte spullen, slechte verzorging=lesjes lopen met hobbelende kidnders&slechtzadel, enorme drukplekken rond de schoft al meer dan een jaar, jou lesgeefster doet er niks aan om de situatie beter te maken of is zo dom om het niet te zien of wil het niet zien omdat het geld kost ookal mag ze hem gratis gebruiken er geld aan verdiend!!!)
over jou "rijstyl" of hoe je t ook wil noeme hoeve we het niet te hebben daar hebben genoeg mensen al op gereageerd. hopelijk ben je slim zat om na jaren echt iets voor Iris te doen en er voor te zorgen dat haar situatie beter word (EN NIET ALLEEN ZEGGEN MAAR OOK ECHT ACTIE ONDERnemen!!) want het doet me echt heel veel pijn om mijn oude verzorgpony zo te zien..... verkeerd bereden enzovoortt... Huilen Boos!

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:36

PS: ik heb met mijn paardje ook heel veel problemen gehad met het zadel maar ik heb er alles echt alles aan gedaan om het goed te krijgen met andere worden een speciaal zadel op maat laten maken!! omdat ik van mijn pony hou! en ik heb het zo snel mogelijk gedaan!! en jij zegt wel dat je van Iris houd maar ondertussen heeft ze al 2 jaar en K**tzadel!!!
Het lijkt wel alsof jullie clubje totaal geen verstand hebben van verzorging en dergelijken maar alleen maar willen rijden ,, wat jullie dan ook rijden willen noemen Rolleyes Misselijk Misselijk Ziek Stoom uit je oren

Regina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:48

amnesia schreef:
PS: ik heb met mijn paardje ook heel veel problemen gehad met het zadel maar ik heb er alles echt alles aan gedaan om het goed te krijgen met andere worden een speciaal zadel op maat laten maken!! omdat ik van mijn pony hou! en ik heb het zo snel mogelijk gedaan!! en jij zegt wel dat je van Iris houd maar ondertussen heeft ze al 2 jaar en K**tzadel!!!
Het lijkt wel alsof jullie clubje totaal geen verstand hebben van verzorging en dergelijken maar alleen maar willen rijden ,, wat jullie dan ook rijden willen noemen Rolleyes Misselijk Misselijk Ziek Stoom uit je oren

Poeh Amnesia, jij durft te be(ver?!)oordelen zeg. Ik neem aan dat de pony in dit onderwerp geen drukplekken o.i.d. heeft, dus ik vind het een vreselijk onvriendelijk commentaar wat jij hier geeft! Net alsof ze de pony zouden mishandelen. Soms is het roeien met de riemen die je hebt en zolang er geen beschadigingen optreden wordt deze pony echt niet slecht behandeld omdat het zadel teveel naar voren ligt!

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:21

ik snap wel dat je zo denkt reginaa7 maar: ik ken de pony persoonlijk en fiets er elke dag langs, ik heb haar jarenlang verzorgd en bereden, zelfs toen ze al werd uitgeleend aan hun "manegetje"..,, en ze heeft nu weldegelijk drukplekken,dat verzin ik niet zomaar. Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:18

nou als je er toch regelmatig langs komt en er zoveel verstand van heb ga dat meisje dan eens helpen en kraak haar niet zo af.. doe dan iets.. ik heb dit meisje gesproken over dit onderwerp via pm en ze heeft me gezegd er iets aan te gaan doen zo wie zo overleggen met de persoon van wie de pony is.. en zolang er niks veranderd wordt rijd ze deze pony zonder zadeltje..
Maar ik vind wel dat je erg overdreven uitvalt tegen dit meisje zij is dus niet de enigste die deze pony rijd en daarom heeft ze er ook niet zoveel over te zeggen.. hoe graag ze mischien ook een zadeltje wilt aanschaffen maar als dit niet mag van de eigenaresse dan heeft ze er niks meer over te zeggen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:50

Op HAW is het eigenlijk niet toegestaan om al vooraf kenbaar te maken welk commentaar je wel en niet wilt hebben (in dit geval over het zadel).
Normaal gesproken zet ik dan ook een slotje op zo'n topic.
Omdat de topicstarter wel open lijkt te staan voor goede adviezen, zal ik het topic open laten staan.
Verder het verzoek om respectvol met elkaar om te gaan, en dan spreek ik vooral even Amnesia aan.