Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bibi schreef:steef wat bedoel je met schroefje op de zweep?
Mijn haffie is totaal niet vooruit te branden{is bijna 2 en een half}en ik wil hem toch gaan leren aan de longe en loswerken, maar ja ik ben kapot als ik bezig ben en hij staat er fris bij![]()
Dus tips zijn handig...
runningkawa"]precies.
Ik heb aan de longeer zweep wel eens een extra touw geknoopt.
[/quote]ik heb het kunstje van lammert haanstra afgekeken en een leren veter aan mijn zweep vastgemaakt voor "extra bereik" }>
[quote="runningkawa"]
daarna heb ik dat nooit meer gehoeven, want toen wist hij dat ik hem altijd aankon
[/quote]het is vaak even een kwestie van weten dat het niet kan en bij wie het niet kan.
[quote="runningkawa schreef:En als je paard in de lijnen komt dan ben je zelf nog net niet handig genoeg om ze vlug in te halen.
Citaat:Op een flinke tik krijg je dus echt geen reactie.
Tempowisselingen werken wel, maar ook maar voor even.
Ik denk zelf dat hij het hele longeren gewoon zat is
Anneke schreef:
Hoezo op een flinke tik krijg je geen reactie? Tuurlijk wel, of je moet je paard al zo afgestompt hebben??![]()
Citaat:We hebben een tijd alleen maar moeten longeren. Te lang om dit uit te leggen, maar dat is zo veel geweest dat hij nu dus niet meer gemotiveerd te krijgen is.
Laura schreef:Dat noem ik eigenlijk geen longeren maar 'rondslingeren', voor de bespiering en training heeft dat geen waarde.. zonder spul aan een longe rond laten lopen is puur voor simpele beweging