En veeeeeeeeeeeeel oefenen. Gewoon, maakt niet uit hoe het paard loopt, je gaat gewoon de hele tijd op je voeten letten.Leer je het vanzelf. Ik stak ook altijd mijn tenen naar buiten, nu niet meer.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En veeeeeeeeeeeeel oefenen. Gewoon, maakt niet uit hoe het paard loopt, je gaat gewoon de hele tijd op je voeten letten.
Mistie schreef:Als ik m'n hakken naar beneden houd zegmaar,
gaan m'n tegen naar buiten
En als ik m'n tenen naar binnen draai,
kan ik m'n hakken niet naar beneden krijgen
Wie heeft een oplossing?
(zonder beugels gaan rijden is geen oplossing, heb 't al vaak geprobeert, maar helpt voor geen poedersuiker)
Jimbo schreef:Ik probeer mijn enkelgewricht te ontspannen en een beetje mijn enkel naar buiten te draaien ipv mijn tenen naar binnen. het lukt ook niet altijd maar is denk ik goede manier. je voelt het het best als je het goed doet en gaat doorzitten (dan fungeren je enkels een beetje als schokdempers) het rijdt dan wel makkelijker moet ik zeggen. met lichtrijden heb ik mijn tenen wel wat meer naar buiten.
Joscaa schreef:Gewoon op de fiets enzo oefenenEn veeeeeeeeeeeeel oefenen. Gewoon, maakt niet uit hoe het paard loopt, je gaat gewoon de hele tijd op je voeten letten.
Leer je het vanzelf. Ik stak ook altijd mijn tenen naar buiten, nu niet meer.
Ik heb ook dat als ik m'n tenen recht vooruit doe, m'n knieën 'in de weg' lijken te zitten. Als ik m'n beugels een gaatje langer heb, geen last van maar dat zit echt niet (en ziet er ook veel te lang uit) xSCWx schreef:Joscaa schreef:Gewoon op de fiets enzo oefenenEn veeeeeeeeeeeeel oefenen. Gewoon, maakt niet uit hoe het paard loopt, je gaat gewoon de hele tijd op je voeten letten.
Leer je het vanzelf. Ik stak ook altijd mijn tenen naar buiten, nu niet meer.
Op m'n fiets kan ik wel gewoon m'n tenen naar binnen houden hoor, zelfs helemaal naar binnen draaien. Fietsen is ook heel wat anders dan paardrijdenIk heb ook dat als ik m'n tenen recht vooruit doe, m'n knieën 'in de weg' lijken te zitten. Als ik m'n beugels een gaatje langer heb, geen last van maar dat zit echt niet (en ziet er ook veel te lang uit)