nina88 schreef:En hier meldt zich nog een *links-vastpakker* ..
Bij mij is het dubbelop, ik hou er van links vast te pakken, maar mijn paard ook.. Het versterkt elkaar nogal dus.
Ik ben nu een half jaar bezig om het af te leren en het gaat in de bak erg goed!! Mijn paard wordt nu steeds meer ontspannen en loopt er een stuk fijner door.. Maar zo gauw ik er eventjes niet meer aan denk.. Ja hoor, daar gaat die linkerhand weer omhoog!
Maar nu doet zich het volgende probleem aan, de buitenconcoursen.. In de wei (zonder afzetting waar ik mijn paard even met mijn linkerbeen tegen mijn rechterteugel aan kan drukken) lukt het mij en dus mijn paard, gewoonweg niet om links los te laten! Heel frustrerend.. Herkennen jullie dit ook?
Ja. Heb ik soms ook nog last van.
Als ik mijn gedachten erbij heb gaat het goed, maar op concours heb ik het nog niet zover dat ik hem net zo durf te rijden als thuis.
Vaak slingert hij dan tussen de bordjes.....
Doordat ik dan de linkerteugel vastpak.
Mijn fout, maar oh zo moeilijk om af te leren.
Misschien een tip om buiten te rijden, indien mogelijk.
Of misschien een groot weiland in de buurt waar je mag oefenen?
Gewoon even aan een boer vragen.
Rijdt dan hele rechte stukken vooruit zodat je hem op twee teugels moet rijden.
Dit is vaak het probleem.
Ik merk van mijzelf ook dat dat een van de grootste knelpunten is.
Als ik in de bak rijd, houd ik altijd minimaal 1 meter afstand van de bakrand, zodat mijn paard geen steun heeft van de zijkant.
Ik word dan gedwongen om op twee teugels te rijden.
Het is echt niet gemakkelijk en het duurt heel erg lang voordat je resultaat boekt, maar het is toch de moeite waard.
Ook veel buigingen maken en wendingen rijden en vanuit de wending je paard weer recht stellen.
Je merkt als je dit een paar keer doet, je paard met je meedenkt en je helpt.
Succes.