Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

veel overgangen enzo
Ier_ schreef:@ daantjuhh:
Dat probeer ik inderdaad ook, ophouding, los, ophouding, los enzovoorts. Ze reageert er lichtelijk op, op de ophouding, maar daarna vliegt ze toch weer door, ze is er zeg maar niet zo onder de indruk van. Dat van dat naar rechts stukje sturen & dan weer naar links heb ik nog niet geprobeerd, misschien is at ook wel een idee, ga het in ieder geval is proberen een dezer dagen!
Bedankt!
Frouk schreef:Je hebt het over sherry zeker?
Hahah zo was ze vroeger volgens mij ook al
Tis denk ik idd echt een kwestie van oefenenveel overgangen enzo
daantjuhhh schreef:Ier_ schreef:@ daantjuhh:
Dat probeer ik inderdaad ook, ophouding, los, ophouding, los enzovoorts. Ze reageert er lichtelijk op, op de ophouding, maar daarna vliegt ze toch weer door, ze is er zeg maar niet zo onder de indruk van. Dat van dat naar rechts stukje sturen & dan weer naar links heb ik nog niet geprobeerd, misschien is at ook wel een idee, ga het in ieder geval is proberen een dezer dagen!
Bedankt!
Ja je doet net alsof je je paard op de volte stuurt, maar gaat dan als ze rechts gaat weer terug naar links.. enz..
Als je bochtjes gaat rijden zal je paard wel snelheid moeten verliezen.. een paard kan nou eenmaal niet snel zijn in de korte wendingen.
Hij zal dan om op zijn benen te blijven zeg maar wel wat tempo terug moeten nemen.
Ier_ schreef:Frouk schreef:Je hebt het over sherry zeker?
Hahah zo was ze vroeger volgens mij ook al
Tis denk ik idd echt een kwestie van oefenenveel overgangen enzo
Vroeger was het een echte dressuurpony! Alleen zijn we dressuur zo af en toe zat, vinden we crossen & springen ook wel interessant & dressuren we nog maar af en toe. Maar heb het inderdaad over Sherry!
Vind dat artikel over de one-rein-stop ook erg interessant, wat denken jullie daarvan?
Kan me er nog wel íets van herinneren wie je bent maar niet dat ik je bewust hebt meegemaakt. [Goh, hoe krom klinkt dit?]
'Hindernissen' van 10cm doen het ook goed, mooie weigering & mij eraf krijgen omdat ik dat absoluut NIET had verwacht.

succes !