JOB [friese hengst]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Re: JOB [friese hengst]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:08

just_kiki schreef:
mooie hengst Haha! ziet er leuk uit! hij is echt mooi zwart Tong uitsteken
hoe groot is hij nu dan?

hihi heb je me nagedaan Haha! ik ben namelijk ook gevallen, samen met mijn vz friese hengst tijdens het beleren ohz(maar ik kon gelijk naar het ziekenhuis Bloos )

Aiai.... dan ben ik er idd beter vanaf gekomen!
Wat had je?

Hij is nu ongeveer 1.62m schat ik, maar hij wordt pas 4-jaar!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:09

@_anke_: dankje! Hoe gaat het eigenlijk met jouw paardjes? Heeft Dil het veulentje al?

OVERIGENS VOOR DE DUIDELIJKHEID (ivm commentaar op mijn rijden oid): DIT PAARD WORDT BINNENKORT PAS 4 JAAR!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:12

@ Jnien. Dil is op koninginnedag bevallen van een hengstveulen van Tsjerk. Indirect familie van Job Knipoog En mijn W´tje doet het best goed op wedstrijden Lachen Hoe gaat het met Ninke?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:18

_Anke_ schreef:
@ Jnien. Dil is op koninginnedag bevallen van een hengstveulen van Tsjerk. Indirect familie van Job Knipoog En mijn W´tje doet het best goed op wedstrijden Lachen Hoe gaat het met Ninke?

Oeh.. op koninginnedag.. wat leuk! En idd indirect familie van job.. haha! De moeder van Tsjerk is de oma van wyteke, job's moeder, zo zit ik toch goed he?!
Wat leuk dat je al met W op wedstrijd gaat.
Ninke is en blijft een kanjer. Alleen is hij nu verkouden.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:19

Kwijl wat een prachtige fries! Wow!
Rijden ziet er goed uit. maar ben vooral onder de indruk van zijn verschijning!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:19

Mooie fries!! Kwijl mooie foto`s, ik moest er wel om lachen om die bokken.. Nagelbijten / Gniffelen jij volgens mij ook toch?! haha het is een pittige hengst zo te zien!! heeel veel succes verder!! OK dan!
mag ik vragen wat z`n afstamming is? of staat dat al in dit topic?

groetjes Vera

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:21

Ga je Ninke nog starten? Ik ben ook blij dat Winnie het goed doet op wedstrijden, afgelopen weekend net niet in de prijzen door mijn toedoen.

Volgens mij klopt dat inderdaad hoe Yaro en Job aan elkaar verwant zijn Lachen Als hij net zo uit mag groeien als zijn ´neef´ zou heel mooi zijn Haha!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:25

pablo7 schreef:
Mooie fries!! Kwijl mooie foto`s, ik moest er wel om lachen om die bokken.. Nagelbijten / Gniffelen jij volgens mij ook toch?! haha het is een pittige hengst zo te zien!! heeel veel succes verder!! OK dan!
mag ik vragen wat z`n afstamming is? of staat dat al in dit topic?

groetjes Vera

Nee, staat nog niet in het topic!
Job is een FABE x FEITSE en hij wordt eind mei 4 jaar.
We zijn nog in het bezit van een fries, zie mijn profiel Haha! !

Ik moet idd wel lachen om zijn bokken, maar die worden steeds hoger Tong uitsteken !
Maar goed, hoort erbij!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:27

_Anke_ schreef:
Ga je Ninke nog starten? Ik ben ook blij dat Winnie het goed doet op wedstrijden, afgelopen weekend net niet in de prijzen door mijn toedoen.

Volgens mij klopt dat inderdaad hoe Yaro en Job aan elkaar verwant zijn Lachen Als hij net zo uit mag groeien als zijn ´neef´ zou heel mooi zijn Haha!

Ik ben zeker van plan ninke weer te gaan starten, we hebben de punten voor het Z2 en ik zou dolgraag Z2 met winst met ninke willen zijn! Maar we hebben even een pauze gehad en gaan er zo weer tegenaan!

Houden jullie Yaro?
En ga je Dil ook nog starten?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:30

Wij weten nog niet of wij hem houden. Hij heeft in ieder geval wel al genoeg boktaltent als Job Knipoog Dus dat belooft wat *LOL*

De afgelopen maanden heeft Dilia het een beetje rustig aangedaan. Ik wil haar wel weer oppakken, maar waarschijnlijk laten wij haar weer dekken. Eerst eens kijken of ik dadelijk voldoende tijd over houd om haar te rijden naast een baan Ja

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:35

_Anke_ schreef:
Wij weten nog niet of wij hem houden. Hij heeft in ieder geval wel al genoeg boktaltent als Job Knipoog Dus dat belooft wat *LOL*

De afgelopen maanden heeft Dilia het een beetje rustig aangedaan. Ik wil haar wel weer oppakken, maar waarschijnlijk laten wij haar weer dekken. Eerst eens kijken of ik dadelijk voldoende tijd over houd om haar te rijden naast een baan Ja

Nou nou.. ik werk fulltime, draai diensten en rij twee paarden........ doe nog een cursus, heb een huishouden, dus moet lukken met een baan en paardjes, toch?

Overigens wil ik met job meedoen in zolder met 4-jarige paarden met dressuuraanleg ofzoiets!
In panningen kan ik niet meedoen, omdat we dan op vakantie zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:16

Wat 'n boeffie is het ook! HIj zal wel gedacht hebben, dat weekje rust bevalt me wel!
Beterschapjes met je schouder enzo en gewoon volhouden, hij wordt vanzelf wel weer lief als hij merkt dat het toch weinig zin heeft!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:55

Ach Jnien het blijven venten zullen we maar zeggen *LOL*
Het blijft een prachtdier!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:19

Jnien schreef:
just_kiki schreef:
mooie hengst Haha! ziet er leuk uit! hij is echt mooi zwart Tong uitsteken
hoe groot is hij nu dan?

hihi heb je me nagedaan Haha! ik ben namelijk ook gevallen, samen met mijn vz friese hengst tijdens het beleren ohz(maar ik kon gelijk naar het ziekenhuis Bloos )

Aiai.... dan ben ik er idd beter vanaf gekomen!
Wat had je?

Hij is nu ongeveer 1.62m schat ik, maar hij wordt pas 4-jaar!

maja de mijne ging ervan door en toen steigeren en steigerend draaien waardoor hij zelf viel(lompe actie Tong uitsteken )

ik had een zeer zwaar gekneuste been(kon niet lope Huilen ) en een zeer zwaar gekneuste pols,arm waardoor die bijna gebroken was Bloos maja Knipoog eigen risico zeg ik altijd maar Haha!

ow okej Haha! de mijne is nu 1.68

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:18

just_kiki schreef:
maja de mijne ging ervan door en toen steigeren en steigerend draaien waardoor hij zelf viel(lompe actie Tong uitsteken )

ik had een zeer zwaar gekneuste been(kon niet lope Huilen ) en een zeer zwaar gekneuste pols,arm waardoor die bijna gebroken was Bloos maja Knipoog eigen risico zeg ik altijd maar Haha!

ow okej Haha! de mijne is nu 1.68

Das idd minder! Ze kunnen idd vaak stunten uithalen.
Deze jonge hengst vindt bokken geweldig en kan er behoorlijk wat van. Ben er bijna twee keer afgekegeld! Maar goed, wel blijven zitten. Hij heeft dit altijd de eerste tien minuten ongeveer, dan moet hij eerst stoom afblazen!

We hebben nog een ruin van 1.72 meter! Haha! Haha!
Zie mijn profiel!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:23

het ziet er netjes uit en ik vind het een ergh mooi paardje
wordt die van jou niet een tijdbom als hij een week niets doet?
wel pittig volgens mij hij zou er misschien nog iets meer er doorheen mogen maar ik heb van de rest niets aan te merken

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:31

marrianne schreef:
het ziet er netjes uit en ik vind het een ergh mooi paardje
wordt die van jou niet een tijdbom als hij een week niets doet?
wel pittig volgens mij hij zou er misschien nog iets meer er doorheen mogen maar ik heb van de rest niets aan te merken

Jazeker wordt ie een tijdbom, op de foto's is maar een beetje te zien! Hier heeft ie de eerste tien minuten alleen maar gebokt, uitgestrekt gedraafd en gegallopeerd! Na een half uur begon ie pas een beetje normaal te lopen, vandaar ook dat ie er nog niet helemaal doorheen is op de foto's. Daarnaast is ie pas goed en wel zo'n twee maandjes ofzo onder het zadel en moet hij nog 4 worden, dus ik ben uitermate tevreden.
Vandaag liep ie super.. hij blééf maar lopen! Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:33

Woow!!! Dat noem ik nog echt is een dressuurfries, pracht beest!! Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:47

aaaaaaaah zydeco is verliefd
ik reageer normaal niet op horses at work
maar bij dit prachtbeest moest ik
wat is die chique zeg !!!!

ik vind het er goed uitzien en al helemaal voor (als ik het goed las ) 3 maand onder het zadel

kan niks storends vinden
en ik vind het knap dat je blijft zitten op zo'n reus die stijgert

moet trouwens ook zeggen dat die blauwe bandage's hem prachtig staan (1 puntje van kritiek mis het bijpassend sjabrakje Haha! ) maar daar gaat het niet om he!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:49

zydeco schreef:
aaaaaaaah zydeco is verliefd
ik reageer normaal niet op horses at work
maar bij dit prachtbeest moest ik
wat is die chique zeg !!!!

ik vind het er goed uitzien en al helemaal voor (als ik het goed las ) 3 maand onder het zadel

kan niks storends vinden
en ik vind het knap dat je blijft zitten op zo'n reus die stijgert

moet trouwens ook zeggen dat die blauwe bandage's hem prachtig staan (1 puntje van kritiek mis het bijpassend sjabrakje Haha! ) maar daar gaat het niet om he!

Haha! Haha! Dat vond ik net té voor zo'n stoere hengst.... tis nog wel een beetje n baby, maar toch! Haha! Haha!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:52

mooi paard Lachen commentaar is verder gegeven. Lachen

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:28

Wat een ongelooflijk lekker ding seg!!

ziet er netjes uit!!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:32

Ik houd helemaal neit van Friezen onder het zadel maar vidn dit toch wel een mooi plaatje!

En, jij weet hoe je moet zadelen! Eindelijk iemand die zijn zadel niet zo op de schoft heeft gepropt en mooie schoudervrijheid heeft! Mag ik vragen watvoor zadel je hebt?

Rijden ziet er ook super uit. Ik vidn het ene heel mooi plaatje samen en je paard heeft een leuk koppie. Dat wordt nog wel wat!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:38

Leuk paardje!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:40

Blueberry schreef:
Ik houd helemaal neit van Friezen onder het zadel maar vidn dit toch wel een mooi plaatje!

En, jij weet hoe je moet zadelen! Eindelijk iemand die zijn zadel niet zo op de schoft heeft gepropt en mooie schoudervrijheid heeft! Mag ik vragen watvoor zadel je hebt?

Rijden ziet er ook super uit. Ik vidn het ene heel mooi plaatje samen en je paard heeft een leuk koppie. Dat wordt nog wel wat!

Thnx!

Tja, schoudervrijheid is wel zo belangrijk. Dit zadel is een phryso, maar is om ons andere paard aangemeten. Dit zadel is deze hengst wat aan de grote kant, maar blijft wel op zn plaats, dus schuift niet ofzo. We willen nog even wachten een zadel voor hem te kopen, omdat hij natuurlijk nog wat bespiering krijgt, dus zal een zadel wat nu wordt aangemeten binnen no time niet meer passen. Overigens heeft hij een vrij gemakkelijke rug. Mijn instructrice had een anky welke perfect op hem paste. Dus we willen over een tijdje wel voor een anky gaan. Maar goed, merk maakt niet uit, als ie maar goed ligt op het paard he!
Met deze phryso vind ik mijn benen iets te ver naar achteren liggen, is niet echt goed te zien op de foto's, omdat erop gehamerd wordt dat ik mijn benen niet naar achteren moet leggen! Duivel