Stelling is bokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Re: Stelling is bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:54

Carry schreef:
Ik heb haar gister gelongeerd. Ik zag nu pas een keer goed dat ze ontzettend scheef is, ik zie het nu pas goed omdat ik haar gister flink aan het lopen had en ze haar kont eens ging gebruiken. Ik ga met de eigenaresse erover hebben om haar te laten kraken/masseren.
Ik hoop dat het dan wat beter gaat.

groetjes carry

Dat vind ik een goed plan en blijf haar de eerste 4 weken ontspannen longeren met een vrij losse bijzet om wel ervoor te zorgen dat ze haar bovenlijn goed oprekt. Dat heb ik ook gedaan met mijn paard met een spierblessure. Die heb ik laten behandelen door een fysio, (spier) supplementen gegeven, krachtvoer iets terug gebracht en 4 weken op deze manier gelongeerd ongeveer een half uurtje per dag en die is geweldig opgeknapt. Nu rij ik hem weer en staat hij weer op normaal voer, maar longeer altijd minimaal 2 keer in de week en voor het rijden longeer ik hem ook altijd 10 minuutjes.

Carry

Re: Stelling is bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:08

Jeskoo schreef:
Carry schreef:
Ik heb haar gister gelongeerd. Ik zag nu pas een keer goed dat ze ontzettend scheef is, ik zie het nu pas goed omdat ik haar gister flink aan het lopen had en ze haar kont eens ging gebruiken. Ik ga met de eigenaresse erover hebben om haar te laten kraken/masseren.
Ik hoop dat het dan wat beter gaat.

groetjes carry

Dat vind ik een goed plan en blijf haar de eerste 4 weken ontspannen longeren met een vrij losse bijzet om wel ervoor te zorgen dat ze haar bovenlijn goed oprekt. Dat heb ik ook gedaan met mijn paard met een spierblessure. Die heb ik laten behandelen door een fysio, (spier) supplementen gegeven, krachtvoer iets terug gebracht en 4 weken op deze manier gelongeerd ongeveer een half uurtje per dag en die is geweldig opgeknapt. Nu rij ik hem weer en staat hij weer op normaal voer, maar longeer altijd minimaal 2 keer in de week en voor het rijden longeer ik hem ook altijd 10 minuutjes.

Ik zal natuurlijk bespreken wat de fysio handig en verstandig vind na het kraken/masseren. Als ik daarvoor 4 weken moet longeren zou ik daar geen problemen mee hebben. Alleen dan moet ik de eigenaresse echt duidelijk maken dat ze alle 7 dagen aan het werk moet, niet alleen de 3 dagen dat ik er ben. Maar ik ga nog even wachten met kraken, tot mijn examens voorbij zijn. Ik wil even geen dubbel werk, hoeveel pijn ze ook zal hebben. Ik heb het er gewoon even te druk voor Knipoog