Ik en Mr. brown @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alyssa_x

Re: Ik en Mr. brown @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:44

Haay Leuk pony hoor ..
Alleen je moet niet zo trekken En Dan niet eerst in verlichten zit zitteen en dan trekken .. Dus maar verder ziet dat springen er goed uit misschien een beetje mee geven als je springt

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 18:01

de filmpjes zijn gemaakt vlak voor we naar de hoefsmid gingen Knipoog
dus ja ze waren aan de lange kant, maar nu zijn ze weer mooi rond en kort Vork

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:33

Leuke pony rijd je! Hij loopt nog lekker actief, en het ziet eruit alsof hij het allemaal erg leuk vind Lachen

blowdiene schreef:
nog meer tips..?
miss weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ie minder snel langs de sprong gaat..? Vork

Probeer goed op je kont(zitbeenknobbeltjes) te blijven zitten, zie dat je soms al ver voor de sprong te veel naar voren hangt. (Zie je 1e foto, waar al boven staat ‘voor de sprong’, je teugels hangen hier al slap en je zit erg naar voren. Terwijl dat nog niet het afzetmoment is. Probeer dus pas op het moment dat je wilt afzetten, echt mee te gaan zitten in de sprong.) Natuurlijk ook weer niet te laat, maar op het moment dat jij denkt "Ja" spring, geef je mee. Lachen
Verder moet je hem met je benen ‘blijven’ rijden, het valt mij op dat (waarschijnlijk omdat het een voorwaartse pony is, of iig. voorwaarts in je parcourtje) dat je hem vooral met teugelhulpen rijd, en je benen en zit een beetje vergeet, maar blijf dus ondanks dat hij voorwaarts is, evengoed niet vergeten ook beenhulpen te geven, of iig. houd je been eraan, dan zal hij minder snel onder je uitlopen.. Lachen
Verder moet je vooral goed KIJKEN waar je naartoe wilt, dus in dit geval de sprong. Kijk over je pony heen naar het midden van de hindernis, zodra je wilt afzetten geef je mee en kijk je ook onder de sprong weer over je pony heen. Op het moment dat je terugkomt uit de sprong, terugrijden vooral met je zit, en vergeet daarbij weer niet evengoed je been eraan te houden, zodat je een mooie overgang maakt en hij niet gelijk helemaal uit elkaar valt.
Dus niet gaat trekken in z’n mond..

Op je 2e vraag uit het bovenste gequote stukje, heb ik hiermee dus ook al antwoord gegeven. Lachen

blowdiene schreef:
wat kan ik doen zodat ie niet meer weigert..?(als ik nog eens wil springen Knipoog)

Op deze vraag heb ik dus ook al antwoord gegeven in het bovenstaande stukje.
vooral goed je been eraan houden, op je kont blijven zitten, dus niet voorover hangen, en goed kijken waar je naartoe wilt.

Verder voor het draffilmpje, en het galopfilmpje;
Je hakken wat meer uitdrukken, en handen meer rechtop houden. Het lijkt op de 2 laatste filmpjes zo dat je hem bestwel in zijn mond zit. Blijf daarom weer j been eraan houden, zodat hij echt op jouw hulpen gaat lopen, en zodat jij hem aan het rijden bent, en niet andersom. Lachen Wrsl. Zal hij dan ook minder snel onder jou uit willen lopen, zodat jij hem weer minder in zijn mond hoeft te zitten.

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, suc6 ermee!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:14

Leuk de oude mr Brown nog eens door de bocht te zien komen. Vroeger vond hij het ook altijd al fantastisch, springen en galloperen! (soms leuker dan de kids die er op zaten Nagelbijten / Gniffelen)

Kan verder wel commentaar geven over het rijden, maar zie dat dat al veelvuldig hierboven gedaan is Haha!

En wie zie ik daar steeds door het beeld verschijnen?? Welk paard?
Welke oude manegepaarden staan er nog steeds in scheerwolde eigenlijk?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:13

Figo schreef:
Leuke pony rijd je! Hij loopt nog lekker actief, en het ziet eruit alsof hij het allemaal erg leuk vind Lachen

blowdiene schreef:
nog meer tips..?
miss weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ie minder snel langs de sprong gaat..? Vork

Probeer goed op je kont(zitbeenknobbeltjes) te blijven zitten, zie dat je soms al ver voor de sprong te veel naar voren hangt. (Zie je 1e foto, waar al boven staat ‘voor de sprong’, je teugels hangen hier al slap en je zit erg naar voren. Terwijl dat nog niet het afzetmoment is. Probeer dus pas op het moment dat je wilt afzetten, echt mee te gaan zitten in de sprong.) Natuurlijk ook weer niet te laat, maar op het moment dat jij denkt "Ja" spring, geef je mee. Lachen
Verder moet je hem met je benen ‘blijven’ rijden, het valt mij op dat (waarschijnlijk omdat het een voorwaartse pony is, of iig. voorwaarts in je parcourtje) dat je hem vooral met teugelhulpen rijd, en je benen en zit een beetje vergeet, maar blijf dus ondanks dat hij voorwaarts is, evengoed niet vergeten ook beenhulpen te geven, of iig. houd je been eraan, dan zal hij minder snel onder je uitlopen.. Lachen
Verder moet je vooral goed KIJKEN waar je naartoe wilt, dus in dit geval de sprong. Kijk over je pony heen naar het midden van de hindernis, zodra je wilt afzetten geef je mee en kijk je ook onder de sprong weer over je pony heen. Op het moment dat je terugkomt uit de sprong, terugrijden vooral met je zit, en vergeet daarbij weer niet evengoed je been eraan te houden, zodat je een mooie overgang maakt en hij niet gelijk helemaal uit elkaar valt.
Dus niet gaat trekken in z’n mond..

Op je 2e vraag uit het bovenste gequote stukje, heb ik hiermee dus ook al antwoord gegeven. Lachen

blowdiene schreef:
wat kan ik doen zodat ie niet meer weigert..?(als ik nog eens wil springen Knipoog)

Op deze vraag heb ik dus ook al antwoord gegeven in het bovenstaande stukje.
vooral goed je been eraan houden, op je kont blijven zitten, dus niet voorover hangen, en goed kijken waar je naartoe wilt.

Verder voor het draffilmpje, en het galopfilmpje;
Je hakken wat meer uitdrukken, en handen meer rechtop houden. Het lijkt op de 2 laatste filmpjes zo dat je hem bestwel in zijn mond zit. Blijf daarom weer j been eraan houden, zodat hij echt op jouw hulpen gaat lopen, en zodat jij hem aan het rijden bent, en niet andersom. Lachen Wrsl. Zal hij dan ook minder snel onder jou uit willen lopen, zodat jij hem weer minder in zijn mond hoeft te zitten.

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, suc6 ermee!

Misschien nog even ter toevoeging; Tong uitsteken
Als je pony snel weigerd voor de hindernis, of er niet langsgaat oid. kun je ook proberen om voor de hindernis (de aanloop die je neemt zegmaar, ik weet niet hoe je dat moet noemen) in draf te rijden, en dan ongeveer 5 meter voor de hindernis maak je een overgang naar de galop, dan voorkom je ook weer het onder je uitlopen Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:42

Ik ben het gotendeels met Figo eens.
Probeer met je kont in het zadel te blijven zitten rechtop! Je leunt idd voorover. door dat je voorover hangt maakt de pony er gebruik van jou uit je balans te trekken waardoor je teugelcontact niet constant is waardoor hij de gelegenheid heeft langs de hindernis te piepen.
tevens valt mij op dat de pony linksom niet goed inbuigd. zorg ervoor dat hij reageert op je linker binnenbeen zodat ie de pas niet afsnijd in een linkerbocht.

Dus als je een wending maakt naar de hindernis, goed van te voren kijken waar je heen gaat, binnenbeen in de bocht erbij, blijven zitten, houd teugelcontact en kuit eraan en dan wachten tot hij springt, laat jezelf mee naar voren gaan met de hals. je kan in het begin ook voor de hindernis he handen iets breder doen zodat je pony het idee krijgt dat hij er niet langs kan.

Leanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:07

Ziet er leuk uit hoor!
Zo te zien heb je al genoeg tips gekregen Tong uitsteken
Dus die hoef ik niet meer te geven. Tong uitsteken
Leuk paardje heb je !

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:04

dankje voor de tips allemaal... Haha!
ik zal er zeker gebruik van maken en wat meer beenhulpen geven.

@Bella- Dat paard dat de hele tijd door het beeld kwam is calypso Knipoog
miss ken je hem Lachen

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:07

Heejj.. Haha!

Mr brown.. Heb op hem zo goed als leren rijden
Hij is echt heel lief!! Lachen
Ik zie hem nog wel eens in zijn wei staan Haha!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:09

samantha21 schreef:
Ik kan je helaas niet helpen met het springen, ik durf het nl niet Clown maar zover ik kan zien, ziet er niet slecht uit!

maar ik wil wel even kwijt dat ik het een gigantisch leuke naam vind Ja

Net zoals zij, ben ik absoluut geen held in springen, maar weet ik wel hoe het moet, omdat ik altijd gedwongen werd om te springen. Ziet er leuk uit, ik kan geen verbeteringen geven Bloos

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:01

@Blowdiene: Dan had ik goed gegokt Haha! En jazeker ken ik die, járen op gereden. (zoveel dat ik me nu nog exact kan indenken hoe die aanvoelde onder het zadel hehe)

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 20:54

hij is een beetje lomp en kan niet springen, maar wel lief Knipoog

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:11

oooe mister brown Haha!
die ken ik ook nog Lachen
leuk dat je hem nu verzorgt, hij ziet er erg gelukkig uit.

commentaar is eigenlijk al gegeven.
maar als je paard weigert moet hem altijd voor de hindernis houden... hij mag er nooit langs gaan!
misschien kun je daarop letten Knipoog

erg leuk hoor *LOL*

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:13

ziet er leuk uit hoor Haha!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:14

echt gaaf mijn verzorgpony is beroemd..!! Vork

ik zal erop letten Vork

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:37

haha ja je kunt haast wel een fanclub gaan oprichten Knipoog
stal prins is ook erg mooi geworden zo te zien Lachen van de foto's en het filmpje Schijnheilig
ik moet er altijd nog eens langs, maar dat vergeet ik steeds.. Tong uitsteken

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:38

Leuk beestje. Ik kan er zelf geen commentaar op geven ik spring niet Tong uitsteken

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:43

ja stal prins heeft nu een springwei Tong uitsteken
als je wilt kun je daar een parcoursje springen voor 2,50 Knipoog
maar weer ontopic:
nog tips.? Vork

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:26

blowdiene schreef:
hij is een beetje lomp en kan niet springen, maar wel lief Knipoog

Vroeger kon ie wel heerlijk lopen, in de beginperiode, maar na een tijd werd hij steeds houtiger! Daarvoor was het ook zeker wel leuke springer. Heb ik zelfs nog met m gedaan (en ben al zo'n held, not), maar toen heeft hij een tijd last van zn rug gehad en kwam fel in verzet. (en daarna is het wat bergafwaarts gegaan met zijn echte kunnen)
Maar kan me nog herinneren dat hij destijds in Eesveen kwam te staan. Een van de weinige kwpners met een gigantische voorpluk (zal dus wel kruizing geweest zijn).

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 10:01

kan wel, maar hij staat nu weer bij stal prins Tong uitsteken
ik heb laatst op hem gesprongen en toen viel ik er bijna af Vork

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:44

niet 'weer' hoor haha, voor Stal Prins ontstond was de manege in Eesveen, die verkocht de locatie in de hoop dat ze konden verhuizen naar een andere locatie,maar daar was de vergunning er nog niet. Toen zijn we tijdelijk naar Scheerwolde gegaan. Maar die vergunning kwam nooit en toen besloot de toenmalige eigenaar te stoppen met de manege en nam Fam. Prins het over. Zo werd Stal Prins geboren en werden de manegepaarden overgenomen.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:06

blowdiene schreef:
de foto's zijn niet bewerkt...hoe kom je daarop..? Tong uitsteken

Omdat op de 3e foto's zijn stand van de benen en hoeven wat anders lijkt dan normaal,
maar kan ook een moment opname zijn hoor!!
Wat ik zei: voor de rest hele leuke foto's

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:12

Leuke pony doet het goed, Maar ik vind dat jij zelf er een beetje krampachtig op zit probeer jezelf eens te ontspannen onder het springen. Als je pony elke keer weigert moet je je pony goed opsluiten tussen hand en been. als die dan nog steeds weigert probeer het dan eens met een balk naast de hindernis. Ik weet niet of je bang bent om te springen want dit voelt je pony natuurlijk ook en dit kan ook een rol spelen in het weigeren.

je kunt ook eens proberen een paar ( 2 of 3) drafbalkjes voor de sprong te leggen. Dit doe ik ook altijd met mijn hete merrie.. werkt perfect.. succes. Haha!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 00:10

Bella schreef:
niet 'weer' hoor haha, voor Stal Prins ontstond was de manege in Eesveen, die verkocht de locatie in de hoop dat ze konden verhuizen naar een andere locatie,maar daar was de vergunning er nog niet. Toen zijn we tijdelijk naar Scheerwolde gegaan. Maar die vergunning kwam nooit en toen besloot de toenmalige eigenaar te stoppen met de manege en nam Fam. Prins het over. Zo werd Stal Prins geboren en werden de manegepaarden overgenomen.

dat wist ik allemaal niet joh Vork
maar ik weet wel dat stal prins er vreselijk uitziet sinds ie over is genomen... ze hebben de binnenbak gehalveerd en ze hebben alle manegepaarden verkocht... ook staan er nu kalfjes bij de paarden... Nors opkijken
maar het blijft leuk om er te komen...

@yorin-> bang om te springen..? absoluut niet Vork wat bedoel je met krampachtig..? bij het eerste filmpje en dan de laatse sprong..? want toen kwam ik net op het voorste deel van het zadel terecht et mijn uhm jeweet wel Tong uitsteken dat was niet fijn Vork
maar ik zal je tips van harte nemen...ook al heb ik een hekel aan drafbalkjes voor de sprong Tong uitsteken

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 18:19

ik zal hier ook nog wel een paar foto's plaatsen van nu en een soort van updatje over hoe het ging Vork