Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Als je na een jaar je paard nog steeds niet nagevelijk kan rijden bij de instructrice en na een les bij de instructeur wel, lijkt de keus mij niet zo moeilijk! Op het filmpje zie je dat het allemaal nog even wennen is om op een paard te rijden dat ineens heel anders aanvoeld. Maar het is een hartstikke leuk paard en je zit er verder keurig op. Ik denk dat er vanaf nu een wereld voor je open gaat! Een opmerking heb ik wel....doe in godsnaam geen loshangende das meer om je nek!!! Levensgevaarlijk! Laat over een paar weken nog eens nieuwe foto's zien,ik denk dat je dan met sprongen vooruit bent gegaan.
Ik doe het namelijk altijd. (behalve in de zomer of bij lekker weer)Sanneh14 schreef:Hey, het filmpje doet het niet.
Ik heb afgelopen zomer ook zo'n situatie gehad. Ik ben 3 weken in Zeeland geweest.. Was geweldig. Mijn paardje liep op lichte druk gelijk naar beneden en vervolgens liep ze geweldig. Rug is stuk vooruit gegaan en helemaal los. Totdat ik weer thuis kwam bij oorspronkelijke instructie. Die vond dat ik water bij de wijn gooide.. gevolg: een strak en stijf paardje... Ja, als ik les krijg doe ik wel wat me gezegd wordt.. anders kan ik net zo goed geen les nemen.
Uit eindelijk hier een instructrice gevonden die de middenweg hanteerd, en dan ging ook wel lekker.. Nu heeft ze een veulen maar binnenkort gaan we op clubles proberen (oude instructeur die miji niet aansprak is vervangen, en schijnt erg goede instructrice te zijn)
Je maakt een enorme vooruitgang en bij sommige paarden kan je blijven wachten op nageeflijkheid door alleen maar voorwaarts te rijden. Bij mijn pony moet ik ook kordater zijn met mijn teugelhulpen want anders geeft hij niet na.Ik zelf heb les van twee verschillende instructeurs om de eenvoudige reden dat de ene instructeur me niet echt kan helpen met mijn net ingereden paard en de andere niet met mijn pony. Dat klikt eenvoudigweg niet.
russel schreef:jammer dat je zo snel steeds van beeld wisselt, waardoor ik niet goed alles kon zien.
Wat mij wel opviel is dat je met lichtrijden erg je rug hol trekt en lijkt het of je met stijve armen rijdt, waardoor het lijkt of je stijf, gespannen op je paard zit.
Als je wat meer op je zit gaat letten, gaat het ook steeds makkelijker, gaat je paard meer ontpannen, ziet er wel goed uit zo als je al een tijdje bezig bent.
Sommige paarden moet je iets meer vragen in het begin anders nemen ze een loopje met je. Ik denk dat die man veel ervaring heeft met paarden, zodat hij snel ziet hoe de aanpak is bij verschillende paarden.
Zeldzaam zulke types, leuk en idd fijn dat hij niet zo duur is, kan je wat vaker les nemen.
Hoe ging de les?

*