piano handen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misspingping

Re: piano handen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:31

Ik heb er ook nog soms last van, maar het enige wat bij mij echt helpt ( ik rijd met zweep en kan niet zonder. ) is elke keer weer goed doen en erop letten Knipoog
Veel succes
xx

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:32

Ik heb prive les en mijn instructrice heeft het heel vaak gezegt en nu ben ik daar vanaf nu moet ik ze nog zelf gaan dragen Clown

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:37

ik heb wel piano handjes gehad. had de teugels losjes in mn handen, lekker ontspannen. totdat iemand me erop wees. toen ben ik er gewoon op gaan letten. prutsmuts ouder ik nu ook wordt, hoe meer ik met mn houding bezig ben. begint vervelend te worden Tong uitsteken
alles draait nu om mn houding, eerder gewoon om het rijden en het plezier ervan.
door er dagelijks op te letten kom je er vanaf. niet meteen maar geleidelijk.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:39

Ik heb er nog steeds last van, probeer erop te letten maar ik krijg ze helemaal niet rechtop door de zweep (die ik wel nodig heb, of ik nou korte of lange heb)

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:42

Moest heel vaak op een super druk paardje rijden. Zonder zweep. Nu staan me handen goed. Knipoog

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:46

eigenaar zij het telkens en gewoon zelf aan denken nu hou ik ze goed:D

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:38

Tijdens mijn laatste les heeft ze het echt zoooo vaak gezegd...
Volgende keer ga ik mijn duimen echt de lucht insteken, misschien dat dat me wat meer dwingt om ze goed omhoog te houden.. Knipoog

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:40

Ik heb nog steeds pianohanden .. Clown
Ben er nu wel steeds meer op aan het letten, en het word al wat minder Tong uitsteken

Fantastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:46

Een instructeur die je er vaak op wijst wil vast wel helpen en er gewoon vaak aan denken als je aan het rijden bent.
Kortom er gewoon zovaak op hameren dat je op een gegeven moment niet meer anders kunt Vingers aflikken

Love_Merarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:05

ik ben uit mezelf beter gaan rijden met een aantal dingen, eerst reed ik ook met piano handen maar dat was ineens over haha heel raar maar ben er wel blij om

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:45

ik had dat ook! ik keek ook altijd hoe goede ruiters zaten en daar horen je handen ook bij. dus toen ben ik er zelf op gaan letten en nu heb ik ze meestal goed

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:00

Oef ja, vroeger als beginner had ik dat wel inderdaad Tong uitsteken
Ik leerde ook echt pas na 3 of 4 jaar lessen dat je ze rechtop moest houden.
Maar al met al is het me gelukt, zonder al te veel moeite Knipoog
Nu rijd ik netjes met de handen rechtop, ik ben het gewend en kan niet anders Tong uitsteken

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:48

Ik kan niet met pianohanden rijden want dan ga ik helemaal uit balans. Ik bedoel als ik pianohanden maak gaan in ontspanning mijn ellebogen naar buiten wijzen, en als dat gebeurt dat zit je met spanning in je lijf wat je weer doorgeeft aan je paard.

Pianohanden en een zweep snap ik ook niet helemaal, dan moet de zweep helemaal naar buiten wijzen terwijl je zweepje gewoon naar beneden moet wijzen = dus geen pianohanden.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:36

heb er eigenlijk nooit last van gehad Lachen
alleen de eerste 2,3 lessen. Mijn lesgeefster zei toen altijd: "denk dat je het stuur van een auto vast hebt" en dat heeft geholpen Ja Tja, wat moet je anders zeggen tegen een kind van 9 jaar? Clown

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:29

over die opmerking is over nagedacht Tong uitsteken

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:10

Bij mij gaat het de laatste paar lessen steeds beter Knipoog
Nu nog werken aan het goed laag houden van mn handen, mijn instructrice herinnert me er steeds aan dat ik het paard écht niet omhoog kan trekken Haha!

BlueFence schreef:
Pianohanden en een zweep snap ik ook niet helemaal, dan moet de zweep helemaal naar buiten wijzen terwijl je zweepje gewoon naar beneden moet wijzen = dus geen pianohanden.

Naast het feit dat ik nu dus sinds kort mijn handen beter houdt, ben ik ook de laatste tijd niet echt meer gewend met een zweep te rijden. En nu merk ik dat mijn zweep af en toe vast komt te zitten in mijn schoen ofzo zegmaar. Dat ie dan doorbuigt. Natuurlijk makkelijk op te lossen met een kortere zweep, maar heeft niemand anders hier last van?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:12

nog nooit echt gehad eigenlijk.. ik heb meer problemen met mijn benen Tong uitsteken

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:14

Ik ben eraf gekomen door een zweep te dragen:P Die zweep van mij stak altijd naar de binnenhoefslag en niemand kon erlangs oid. Toen bedacht ik me dat het toch maar slimmer was om mn handen recht te houden, en sinsdien ook al rijd ik met of zonder houd ik mn handen gewoon recht.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:32

ik had het alleen toen ik nog maar net reed, nu heb ik er geen last meer van (geen idee hoe het overgegaan is Verward )

SabineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:37

ik had er ook last van. het is best irritant om je daarna weer te corrigeren als je het eenmaal gewend ben. maar ik ben er toch overheen gekomen door veel te blijven oefenen en er iedere keer aan te denken. je stampt het in je hoofd en onthoud het. Lachen