Djies, ga iemand anders lastig vallen

Hm, je kent me toch beter dan ik dacht, ik droom inderdaad graag.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Plezier hebben we altijd

.Born2BCrazy schreef:Paardje springt leuk en jullie lijken er veel plezier in te hebben!![]()
Maarre, mag ik vragen hoe oud dit paard is?
Hij ziet er nogal slecht uit qua conditie ( en dan doel ik op de nog vacht enz)
Ook lijken me een neusriem en gewone teugels geen overbodig luxe![]()
Is niet afzeikerig bedoeld,maar valt me gewoon op
zo te zien hebben jullie er plezier in _Florien_ schreef:Het spijt me dat ik dit zeg, want het heeft geen hol met mij of mijn pony en mijn manier van rijden te maken, maar waar maak je je druk om? Ik heb in je profiel gekeken en daar zie ik ook behoorlijk wat open getrokken mond hoeken.
Ik hoop dat mensen voortaan kleine lettertjes kunnen lezen, mijn manier van rijden verandert niet door dingen die ik op bokt lees. Jullie kennen mij en mijn pony niet en kunnen niet van een foto (momentopname) zien wat er gebeurt.
Barmat schreef:Dan krijg je tóch nog een gratis tip van mij - gewoon geen foto's meer plaatsen op bokt
Daarmee loop je namelijk het "risico" dat je commentaar krijgt die niet geheel past binnen je droomwereldje vol illusies
knabbelgirl schreef:Born2BCrazy schreef:Paardje springt leuk en jullie lijken er veel plezier in te hebben!![]()
Maarre, mag ik vragen hoe oud dit paard is?
Hij ziet er nogal slecht uit qua conditie ( en dan doel ik op de nog vacht enz)
Ook lijken me een neusriem en gewone teugels geen overbodig luxe![]()
Is niet afzeikerig bedoeld,maar valt me gewoon op
waarom neusriem als het niet nodig is
Ik vind het er goed uit zienzo te zien hebben jullie er plezier in

Born2BCrazy schreef:Nou misschien omdat het bit(en de bakstukken e.d.) dan iets beter op zijn plaats blijft?
Dus..waarom géén neusriem?
En van die lange vacht kan ik begrijpen..en van die teugels, dat vind ik dan nog niet eens het ergste..maar snap het niet zo waarom de neusriem thuis gelaten is?
is hier een speciale reden voor?
De sjiem springt ook met neusriem hoor

_Florien_ schreef:De hoge neusriem ligt niet eens in contact met de bakstukken of het bit (het raakt het aan ja, maar zet er behalve de kaak van het paard, niets mee vast), tenzij je natuurlijk de mond gaat dicht snoeren met een sperriempje erbij.
De teugels niet het ergste? Tja, het is ook erg als mensen niet allemaal met zwart leren dressuurteugels rijden
Oja, nee, als internationale paarden (zoals De Sjiem) met neusriem rijden, dan is het goed. Nee, inderdaad je hebt gelijk. Dan moeten we allemaal met neusriem natuurlijk![]()
Bedankt voor jullie reactie allemaal !
Citaat:omdat een neusriem het paard belemmert om te laten zien dat het bit hem niet fijn ligt.
Born2BCrazy schreef:Give me a break..![]()
![]()
Ik was alleen benieuwd naar de reden waarom??? En vraag dat toch best vriendelijk?

Wiki schreef:De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft een grote invloed op de werking van het bit. Een neusriem voorkomt onder andere dat het paard de mond kan opensperren om zich te onttrekken aan de druk, voorkomt dat het paard de tong over het bit heen legt en zorgt voor een stabielere ligging van het bit. Over het algemeen geldt: hoe smaller de neusriem, hoe scherper de inwerking.
) wel hele gevoelige en zachte handen (ik moet wel met mijn paarden
) Ik hoef ook echt niet te trekken om hem op de stop te krijgen ofzo, dat doe ik gewoon op mn zit en sturen doe je met benen (en een beetje bit).