Van lelijk eendje naar prachtige zwaan, wat een vooruitgang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Van lelijk eendje naar prachtige zwaan, wat een vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:25

Ze is niet echt mega veranderd, maar je kan zien dat ze toch vooruit is gegaan! Let er op dat ze niet voorover valt, en even naar je zadel laten kijken. Verder knap wat je al bereikt hebt, ga zo door Lachen

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:27

Heeey suus! Mooie foto's hoor, zo zie je maar weer wat je met rust geduld en veel liefde met een paardje kan bereiken.. Echt top! Ik ken kyra niet van toen ze net daar kwam maar wel van vorig jaar toen ik net bij jullie kwam maar als je alleen dat verschil al ziet jeetje.. Toen mocht/kon je niet eens normaal bij dr in de buurt komen of ze werd al gek, heel onrustig enzo.. Maar als je nu naar dr toegaat mag je dr zowaar zelfs knuffelen;) Vind zelf dat het echt wel een supervooruitgang is net wat je net zelf al aangaf niet zozeer alleen met rijden maar zoieso ook al in de omgang.. Je merkt ook aan dr dat ze veel lekkerder in dr vel zit en dat uit zich weer int rijden, jullie zijn een supercombi samen en hoop dat je nog veel met dr kan/mag rijden! dikke knuf nicole+ simon (kyra's vriendje:P)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:35

Heei Haha!

Ik zie wel een verschil in rijkunst en mooi lopen. Ik kan niet echt erover oordelen over die oude foto's. Verder wat heeft ze mooie manen gekregen. Het ziet er echt wel netjes uit Haha!

Maar bij de foto die jij hte allermooiste vind loopt ze op haar voorhand. Als ze gewoon netjes haar achterhand er onder gehad had, dan was het wel een super plaatsje geweest. ( Niet aanvallend bedoelt)

Groetjes en veel succes Haha!

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:38

Afbeelding
Nog een foto van kyr in het begin met eef erop (0dessie0) Toen zag ze er ook verschrikkelijk uit!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:42

nicolletjuh schreef:
Heeey suus! Mooie foto's hoor, zo zie je maar weer wat je met rust geduld en veel liefde met een paardje kan bereiken.. Echt top! Ik ken kyra niet van toen ze net daar kwam maar wel van vorig jaar toen ik net bij jullie kwam maar als je alleen dat verschil al ziet jeetje.. Toen mocht/kon je niet eens normaal bij dr in de buurt komen of ze werd al gek, heel onrustig enzo.. Maar als je nu naar dr toegaat mag je dr zowaar zelfs knuffelen;) Vind zelf dat het echt wel een supervooruitgang is net wat je net zelf al aangaf niet zozeer alleen met rijden maar zoieso ook al in de omgang.. Je merkt ook aan dr dat ze veel lekkerder in dr vel zit en dat uit zich weer int rijden, jullie zijn een supercombi samen en hoop dat je nog veel met dr kan/mag rijden! dikke knuf nicole+ simon (kyra's vriendje:P)

He lieve nicole! Ik word echt vrolijk van jouw reactie!Dankjewel Haha!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:43

Ziet er superrrr uit! Ga zo door! Knipoog

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:45

Heey lieve eef! graag gedaan hoor, ik vind dat de waarheid ook gezegd mag worden he, en misschien zien andere mensen de vooruitgangen niet maar ik zie ze wel.. ze is gewoon zo vooruitgegaan de laatste tijd! het wordt gewoon een knuffelpony! kussie

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:46

hij ziet er inderdaad heel wat mooier uit ! veel succes veder

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:46

het haar weg is alleen al mega beter ! maar wel een leuke haflinger is het geworden zeg ! heel veel plezier er nog aan en succes !!

zie ook mijn paard @ work (link in mijn odertitel Knipoog )

liesl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:48

Ziet er echt beter uit Haha!

Succes verder met je zwaantje Knipoog

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 19:48

kaprice schreef:
het haar weg is alleen al mega beter ! maar wel een leuke haflinger is het geworden zeg ! heel veel plezier er nog aan en succes !!

zie ook mijn paard @ work (link in mijn odertitel Knipoog )

Dankjewel!
Ik zal eens kijken Knipoog

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:54

Als eerste wil ik zeggen dat je hafje goed vooruit is gegaan, ziet er heel stuk beter uit. Oke zomervacht en wintervacht verschillen natuurlijk al veel, maar ook de ontspanning, rust stralen er meer af. Ook de bespiering ziet er beter uit.

Voor wat betrefd het verschuiven van je zadel: door de ronde rug van een haf schuift een zadel makkelijk, hier zijn speciale antislipmatten voor. Maar ik zou wel je zadel een keer na laten kijken of het echt goed past en niet voor of achter over ligt.
Jijzelf rijd met vrij lange beugels op een veelzijdigheidszadel waardoor de lijn schouder->heup->voet niet geheel goed zit, deze moet eigenlijk vrijwel verticaal lopen, dus je voeten zouden iets verder naar achter mogen. Kijk maar naar de laatste foto met Eef erop, bij haar is die lijn veel beter.
Maar ook dit kan komen door een zadel dat achterover ligt.

Nog veel succes

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:55

eef moet tuurlijk suus zijn he! haha Haha!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:56

nikki160287 schreef:
De verandering is vrij normaal. Op de oude foto's zit ze nog in haar wintervacht (bezweet) dat ziet er altijd minder uit. Bovendien was ze onbeleerd, dus niet zo raar dat ze weinig bespierd was. Vind het niet een metamorfose. Op de eerste foto's vind ik haar er niet slecht uitzien. Gewoon zoals een onbeleerd paard er in de winter uitziet.

Neemt niet weg dat ik haar nu goed vind lopen! Rijden ziet er netjes uit!

Tip: Laat wel even je zadel nakijken. Het hoort niet te verschuiven!

Idd. Maar je ziet bij de foto's van nu wel dat ie levendiger is Lachen
Leuke combinatie! Haha!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:57

Ziet er goed uit wijfie,,,,

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:03

Toch mooi hoe sterk een paard kan veranderen he.
Mooi gedaan! Prachtig haflingertje geworden.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:06

Lelijk eendje zal ik niet zeggen.. zat gewoon dik in het haar! hoeft hij nog niet een lelijk eendje te zijn!
en op die andere heb je het allemala eruit gehaald en dan is die de mooiste van de wereld, je pony is gewoon al mooi!

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:07

Uhmm gellof het nou maar kyra was zwaar mishandelt toen ze bij ONS op stal kwam ze is ook niet van suus:P

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:08

+ hij heeft nu mooiere gangen.. maar als die dik in het haar zit hoeft die egt geen lelijk eendje te zijn Bloos

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:11

Op de eerste en tweede foto is ze alleen bezweet, vergeleken met de andere foto`s.
Ze ziet er op de andere foto`s wel fitter uit moet ik zeggen.. Lachen

Succes verder met Kyra..

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:13

Wauw! Ze is echt mooi geworden! Pling Wat een vooruitgang, zeg. Haha!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:20

Suusel19 schreef:
fiekhe schreef:
Ziet er echt goed uit Ja Alleen nog wat op je been-en voethouding letten Knipoog

Op welke foto moet ik daarop letten?
Ik zelf zie alleen die van twee jaar geleden dat ik daar slecht zit, is dat ook bij de andere?
Ik zou graag willen horen welke dan!

Er is niet 1 lijn van je schouder - heup - hak. Verder moet je op je handen letten, zorg dat je je handen rechtop houdt en niet "pianospelen".
Verder ziet ze er heel goed uit. De eerste foto's zie je inderdaad een jonge, onervaren haflinger (zo zag mijn haflinger ook uit toen ik haar kreeg, ze was toen 3,5 jaar, met wintervacht en zonder spieren). De ontspanning is bij beide beter geworden.

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:23

verriemerrie schreef:
Als eerste wil ik zeggen dat je hafje goed vooruit is gegaan, ziet er heel stuk beter uit. Oke zomervacht en wintervacht verschillen natuurlijk al veel, maar ook de ontspanning, rust stralen er meer af. Ook de bespiering ziet er beter uit.

Voor wat betrefd het verschuiven van je zadel: door de ronde rug van een haf schuift een zadel makkelijk, hier zijn speciale antislipmatten voor. Maar ik zou wel je zadel een keer na laten kijken of het echt goed past en niet voor of achter over ligt.
Jijzelf rijd met vrij lange beugels op een veelzijdigheidszadel waardoor de lijn schouder->heup->voet niet geheel goed zit, deze moet eigenlijk vrijwel verticaal lopen, dus je voeten zouden iets verder naar achter mogen. Kijk maar naar de laatste foto met Eef erop, bij haar is die lijn veel beter.
Maar ook dit kan komen door een zadel dat achterover ligt.
Nog veel succes

Bedankt voor je reactie! Haha!
Ik krijg inderdaad een aantal reacties over het zadel.
Kyra is niet mijn pony dus ik heb daar niet veel over te zeggen, ik rijd haar alleen regelmatig. Als het mijn pony zou zijn zou ik een dressuurzadel kopen, zeker ook voor mijn benen. Het zadel schuift een beetje, dat weet de eigenaar, maar die doet er niks aan. Ik heb niet het idee dat Kyra er heel veel last van heeft, maar het zou inderdaad beter zijn.
Ik rijd op veel verschillende paarden en pony's met ook verschillende zadels, soms dressuur, soms veelzijdigheid, ik vind het fijn om met lange beugels te rijden, dan kan ik mijn been goed lang houden. vandaar.

nicolletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:26

op de 1ste en 2de foto is ze niet alleen bezweet of dat het door het dikke haar komt, ze wilt hiermee zeggen dat een paardje wat er in pricipe zo slecht uitzag toen ze hier op stal kwam (verwaarloosd mishandeld ga zo maar door) nu na veel liefde geduld en aandacht zo mooi geworden is! en toch nog fijn om te rijden geworden is, dat hoeft niet altijd zo te zijn, dr zijn zat voorbeelden van paarden die mishandeld verwaarloosd zijn geweest waar uiteindelijk niet veel meer mee te beginnen was.. daarom ook de titel! p.s. over het zadel kan ze niet echt beslissen want het is niet haar eigen paardje..

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:41

ik weet dan wel niet hoe kyra eerst was ..
Maar ze heeft echt een vooruitgang gemaakt
Kyra is nu echt supper mooi en heeft nu denk ik een wat betere toekomst Haha!
Kyra is echt een schatje .. Gewoon het hoofdje alleen al =)
en jij en kyra zijn echt een supper supper supper leuke combinatie Haha!
Al zeg ik het zelf Bloos

xxx Kimberley