Waar heen kijken bij het springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: Waar heen kijken bij het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:56

mij is altijd verteld voor me uit te kijken maar er zeggen hier zoveel mensen wat anders dat dat waarschijnlijk niet goed is

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:57

Moondust schreef:
Ik weet niet of dit hier goed staat; ik kan geen forum speciaal voor springsport ofzoiets vinden.

Hoor je tijdens het nemen van een hindernis recht voor je uit, of juist al naar de volgende hindernis te kijken?
Volgens de ene moet je altijd rechtuit kijken omdat je anders je paard uit balans brengt.
De ander zegt juist weer dat je al de volgende hindernis in de gaten moet houden.
Hoe zit het nou?

kijk. ik kijkt vooruit en dan kijk ik met me hoofd naar de volgende hindernis, en niet met me hele lichaam dus je pony/paard gaat dazn toch niet uit balans.. Tong uitsteken

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:58

Luigie schreef:
Moondust schreef:
Ik weet niet of dit hier goed staat; ik kan geen forum speciaal voor springsport ofzoiets vinden.

Hoor je tijdens het nemen van een hindernis recht voor je uit, of juist al naar de volgende hindernis te kijken?
Volgens de ene moet je altijd rechtuit kijken omdat je anders je paard uit balans brengt.
De ander zegt juist weer dat je al de volgende hindernis in de gaten moet houden.
Hoe zit het nou?

kijk. ik kijkt vooruit en dan kijk ik met me hoofd naar de volgende hindernis, en niet met me hele lichaam dus je pony/paard gaat dazn toch niet uit balans.. Tong uitsteken

Dat is precies wat ik net zei Tong uitsteken

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:04

Als je gaat springen, moet je als je een hindernis naar een hindernis gaat altijd er naar toe kijken.
Als je die hebt gesprongen dan kijk je weer naar de volgende hindernis...Bloos

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:04

beetje slordig geschreven maar ik denk wel dat jullie het begrijpen (hoop ik) Tong uitsteken

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:06

Kijken waar je heen wil , als je op de sprong maar voor je blijftt kijken omdat je dan meestal je balans verliest en draait op de hindernis.. verder goed kijken naar de volgende hindernis

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:09

Als er een hindernis achter staat, moet je daar naar kijken anders gewoon recht voor je uit!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:12

Mij is geleerd dat als je een enkele sprong neemt, je recht voor je uit kijkt. Als er daarna nog een sprong volgt, kijk je al naar de volgende.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 06:00

kijken naar de lijn die je wil gaan rijden, en niet met je hele lichaam al in de wending hangen maar je hoofd die kant op draaien.

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:51

bij een enkel sprongetje is het rechtuit kijken ...
als je meedere sprongen achter elkaar ga doen naar de volgende hindernis...
Het voordeel daarvan is ook nog vaak dat je dan in de goede galop belandt omdat je ongemerkt je gewicht goed plaats.... Pling

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:56

Ik kijk nooit op de hindernis die ik ga springen maar er voorbij. Bij een dubbel of een lijntje is dat makkelijk en kijk je naar de volgende hindernis, maar als je eerst nog een bocht moet maken voor de volgende hindernis is het niet zo handig om naar de volgende hindernis te kijken. Dan pak ik een punt recht achter de te springen hindernis om naar te kijken. Zodra ik de hindernis gesprongen heb begin ik te kijken naar de volgende hindernis. Niet altijd helemaal precies, als het bijvoorbeeld een scherpe draai is kijk ik in mijn ooghoek naar de volgende hindernis en richt ik mijn blik op een punt halverwege zodat ik de bocht niet te veel afsnijd en daardoor de hindernis voorbij vlieg. Ik zorg ervoor dat ik altijd recht voor de hindernis uitkom.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:00

Denk dat het er een beetje vanaf hangt waar die staat. Als die ongeveer in mijn gezichtsveld zit als ik voor me kijk wel ja, als ik eerst een bocht moet rijden natuurlijk niet.

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:46

mij is ook altijd verteld dat je naar de volgende hindernis moet kijken.. dit doe ik dus ook altijd

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:49

Ik kijk meteen naar de volgende hindernis als ik in een dubbel zit of als de volgende hindernis dichtbij is. Wanneer ik eerst nog een bocht moet maken kijk ik eerst voor me waar ik heen rijd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:36

Oftewel je kijkt altijd naar de richting waar je naartoe gaat. Iedereen d3e zegt altijd naar de volgende sprong te kijken, kijk je dan ook achterom als je daarna 180 grande moet draaien?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:40

Ik heb nog nooit een Parcours gereden, Maar als ik gewoon 1 of 2 sprongetjes spring waar ik dan zelf een routetje bij bedenk Clown . Is het toch wel kijken waar je heen moet Knipoog .

TriesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:35

Altijd kijken waar je heen moet, is mij afgelopen week nog duidelijk gemaakt! Niet met je hele lichaam draaien naar de volgende sprong alleen je hoofd!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:52

Ik kijk waar ik heen wil. Als ik naar een andere hindernis wil, hangt het er vanaf waar die staat. Staat die schuin achter me (dat je een bocht moet maken), dan kijk ik van tevoren waar ik die bocht moet maken. Daarna kijk ik die bocht door, om het zo te zeggen. Klinkt wat gek, maar het is dat ik dan punten in m'n gedachten neem en daarheen/langs rijd, om zo naar de volgende hindernis te gaan.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:06

Daar heb ik echt nog noooit aan gedacht! En weetje? Wanneer je een springparcours springt dan gaat het allemaal al automatisch.
In een springparcour, ik laat mijn paard gewoon springen en dan bereid ik me al voor op de volgende sprong.

Ik heb altijd geleerd om naar de sprong toe te kijken waar je heengaat. Dus je moet gewoon naar de volgende sprong kijken. Dat gaat bij mij al automatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:38

Alytje schreef:
Ik kijk meteen naar de volgende hindernis als ik in een dubbel zit of als de volgende hindernis dichtbij is. Wanneer ik eerst nog een bocht moet maken kijk ik eerst voor me waar ik heen rijd.

Om eerlijk te zijn vind ik dat het enigste goede antwoord Ja

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:18

ik heb altijd geleerd dat je na je sprong,moet kijken waar je dan naartoe moet,de volgende sprong of een bocht en dan de sprong...

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:45

Kijk naar de volgend hindernis in ieder geval met je ogen als je het niet aandurft om je hele hoofd te draaien kijk dan alleen met je ogen naar de volgende hindernis.

Als je ' gelandt' bent moet je wel naar de volgende hindernis kijken het liefst een beetje meedraaien met je lichaam zo voelt je paard een beetje waar je heen wilt.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:46

Alytje schreef:

ja ik ook maar ieder doet het toch op een andere manier. en op zijn eigen manier.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:27

Lielle schreef:
Oftewel je kijkt altijd naar de richting waar je naartoe gaat. Iedereen d3e zegt altijd naar de volgende sprong te kijken, kijk je dan ook achterom als je daarna 180 grande moet draaien?

nou idd daar ben ik het mee eens

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:28

Over de hindernis heen kijken die je wilt springen, je moet dus zegmaar je lijntje volgen die je springt, maar niet naar de hindernissen kijken, eroverheen. Zo duidelijk genoeg gezegd of komt het warrig over Clown