3 Keer per week rijden,genoeg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: 3 Keer per week rijden,genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:06

Ja drie keer is wel genoeg Knipoog
Hij staat toch in de wei dus hij heeft genoeg bewegings ruimte Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:09

Lika93 schreef:
Mijn paard wordt sowieso 5x per week gereden. (waarvan 2x naar buiten ongeveer, ligt aan het weer) en 2x gelongeert. En elke dag 2 uur los is de paddock Cool

En niet naar buiten in de wei? Bloos!

Daar zou ik niet zo ' Cool ' over zijn hoor. Totaal niet!
Je paard heeft nooit es een dagje vrij? Nou

Mijn paardje heeft een superdeluxe leven dan Clown
24/7 in de wei.
3 a 4 x per week rijden, soms maar 2x. En max. 2x longeren per week en zoiezo elke week een dag vrij.Het is dan ook nog maar een bijna 4 jarige Knipoog

Conclusie: echt niet te weinig. Paard zal er ook zeker niet onder lijden

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:42

runningkawa schreef:
Waarom zou dat niet genoeg zijn?
Ik heb nooit anders gedaan Lachen
Als ze daarnaast maar lekker buiten staan is het oke en dat staat die van jou Lachen

Daarom Lachen

Maarja, volgens de meeste mensen moet je toch elke dag een uur rijden hoor!! Waar ze het vandaan hebben? geen idee..

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:48

pffff elke dag een uur... regelmaat is belangrijk als je wat wil opbouwen met je paard, maar met 3x per week kan je heus al wel veel denk ik. En waarom een uur? als je paard alles wat je wilde inoefenen goed heeft uitgevoerd stop je toch met rijden, ookal is je uur nog niet vol? Soms heeft een paard (en jijzelf niet te vergeten) een goede dag en gaat alles vlot; soms moet je langer doorrijden om het goed te krijgen... daar plak je toch geen uur op

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:18

3x per week lijkt me echt wel goed hoor. Lachen Ik rij 5 of 6 keer per week.
Maar 3 keer een uur lijkt me echt wel goed hoor, als je pony tenminste niet heel druk is als je maar 3x rijdt. Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:05

het verschilt per pony hoeveel beweging hij nodig heeft om in conditie te blijven! maar 3x per week is het gemiddelde.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:38

3 keer in de week is genoeg, dan blijft ie ook lekker fris in z'n koppie en houdt hij zin om en plezier in het werken. Mijn ervaring is dat wanneer je veel vaker rijdt de paarden het wel goed vinden en minder zin hebben om álweer te moeten werken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:31

Na een examenperiode van mij is 1 paardje waarop ik mag rijden 1 maand niet onder zadel geweest (warmbloedje). Zadelde ze na de examens op, ging een bosritje doen en ze liep heel braaf! Het paardje staat wel 24 uur op 24 in een kudde op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:34

Imo is het niet belangrijk hoevaak je per week rijd, ik vind het belangrijk wat je met de tijd doet die je met je paard hebt.

Bijvoorbeeld als je niet zo veel tijd hebt zou ik liever elke week 3x heen gaan en dan lekker frutten en samen wandelen,
dan even gauw een uur rijden want ow ja dat paard moet beweging en hup poetsen en het land weer in.
(zal wel persoonlijk zijn)