Cassidy schreef:Als een prof in de beginjaren begeleiding heeft, de tijd krijgt en de nodige paarden kan doen, zal hij idd gaandeweg leren. Een prof die in zijn leven duizenden paarden gaat beleren zal er misschien aan het begin een aantal "verknallen". Hoe groot is de kans dat een paard wordt verknald als er 1000 personen zijn die allemaal 1 paard gaan beleren? Hoe groot is de kans dat die 1000 personen net dat beetje talent en gevoel missen wat die prof wel heeft?
Je hebt weer helemaal gelijk; de kansen zijn groot! Maar in mijn ogen worden er juist door het te proberen (met wel een ervaringsdeskundige erbij en helaas soms door schade en schande) de nieuwe profs geboren! MAAR dan bedoel ik niet de manegeruiter die 3 jaar rijdt of een 10jarig kind die 1 jaar een shetlander heeft gehad. Helaas zie ik dat zelf wel regelmatig gebeuren en in mijn ogen is dat vragen om moeilijkheden.
Zelf denk ik dat TS het goed aanpakt! Misschien wordt TS in de toekomst wel een prof? Ze heeft in ieder geval een ervaringsdeskundige erbij, ze is nog jong dus who knows?