2e privéles+film ( springen ) @ Misty!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: 2e privéles+film ( springen ) @ Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:44

Het lijkt alsof je met het springen al eerder in de verlichte zit gaat zitten, als hoe het hoort. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor, ik heb best donker beeld Lachen Verder vind ik jullie een leuk team!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:45

Ik vind het er hartstikke leuk uitzien hoor. Veel plezier met het rijden en springen.
Mijn vriendin heeft een pony die lijkt op die van jou en dat iks een kruising Fjord/Highlander.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:51

Of ik zou je beugels hier nog een gaatje langer doen (ik vind ze wel heeeel kort i.v.m je zadel en zelfs voor het springen) Dan val je ook minder naar voren en ken je meer weg met je voeten want je zit nu behoorlijk opgepropt om maar zo te zeggen. Volgens mij heb je er een dressuurzadel opliggen o.i.d kan het niet helemaal goed zien.. wat is het precies? haha
Verder veel plezier veel blijven oefenen en dat komt het helemaal goed.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:01

Dressuur volgens mij Knipoog
Maar daar let ik nu wel op! maar ik weet wel dat ik me beugels langer moet Knipoog maar voor t springen niet!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:06

Leuke foto's Annemarie! Ik heb ook op Misty gesprongen Bloos!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:49

Leuke foto's! Het is een leuke pony.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:06

Hey Annemarie zijn erg leuke foto's
Met commentaar ga ik met bovenstaande mensen mee. Alhoewl ik het voor 2de keer goed uit vind zien.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:11

NIET VERKEERD OPVATTEN AUB!!!

Mag ik iets vragen,

Waarom maak je je pony niet klaar voor de hindernis??

het is zo dat je pony niet als een luilakje over de hindernis heen "springt" maar er gewoon récht opaf gaat, en er met actie overheen gaat..
eerlijk gezegt, ik vind het er een beetje slaperig uit zien..

Maar verder vind ik het een leuke pony, en net als meer mensen al zijden hakken naar beneden, maar dat is super moeilijk:P haha ..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:25

Wat zeg ik nou de hele tijd: Ik mocht niet sneller draven dan dat ik gewend ben!!! Lees!!! Scheve mond

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:58

Prachtig beestje! Haha!
Ik vind het er goed uit zien, alleen zoals al gezegt.. let op je voetjes, maar dat komt vanzelf wel goed! Lachen

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:30

uuu met een dressuur zadel springen ?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 19:50

@ Lieske: Wat is daar mee dan? Tong uitsteken even uitleggen waarom en wat je vind. Knipoog

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:05

gwn lijkt me diet comfotabel en dat lijkt me ook best wel ieritant voor de pony.. (lijkt mij) kon je beter een veelzijdigheids zadel kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:36

Het is toch haar paard niet,

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:42

Lieske_ schreef:
gwn lijkt me diet comfotabel en dat lijkt me ook best wel ieritant voor de pony.. (lijkt mij) kon je beter een veelzijdigheids zadel kopen

irritant voor de pony?
Beest voelt er geen zak van
(anders zou ie wel weigeren Knipoog )

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:24

Idd, had nog nooit gehoord dat dat niet kon ofzo Tong uitsteken En ik neem aan dat instructice dat dan ook wel door heeft dat dat niet kan! Tong uitsteken

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:18

Annemarie ik vind het er echt niet fijn uitzien. Je kan beter, hakken uitdrukken! Dat is écht steeds erger geworden. Je houding is flink achteruit gegaan.

Ik weet dat Misty vrij sloom kan zijn, alleen je moet hem echt meer vanuit de achterhand rijden. Dan wordt 'ie een stuk actiever en kan je hem goed op de sprong afrijden waardoor die ook actief springt. En niet zo lomp zoals ik op die foto's zie.
Ik heb hem zo'n 3 jaar geleden ook 'm zo'n half jaar gereden. En toen ook erg veel met 'm gesprongen, en hij kan het heel goed! Alleen je moet hem goed vanuit achter rijden, dan springt 'ie prima.
Blijf op je kont zitten tot de sprong. Ga dan pas in verlichte zit. En na de sprong weer in het zadel blijven zitten.

Er is niks mis mee om met een dressuurzadel te springen. Het zit alleen stuk minder voor de ruiter. Wanneer je meer de hoogte in gaat zal je gewoon merken dat het niet fijn zit. Maar het doet de pony echt niks.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:26

Bokkiej schreef:
Wat zeg ik nou de hele tijd: Ik mocht niet sneller draven dan dat ik gewend ben!!! Lees!!!

Bokt is een openbaar forum, dus mensen mogen best hun mening geven, en in dit geval zijn het
allemaal goede tips waar je wat aan hebt Lachen. Ik vind je basistempo (in het filmpje in ieder geval) ook
erg laag, je pony sloft een beetje. En voor het springen ook, het is dan wel niet zo hoog, maar een
goed voorwaarts basistempo is toch wel essentieel voor het springen! Verder heb ik nog als tip je beugels een gat of twee langer te doen, maar dat was al vaker gezegd hier Knipoog. En ik snap jouw instructrice niet zo goed denk ik, harder dan dit mocht je niet? Wat vindt zij dan een goed basistempo? Scheve mond

Verder nog veel succes en vooral veel plezier met rijden! Het is een leuke pony en jullie zijn ook een
leuke combinatie Lachen .

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:29

Ik heb jaren bij haar gelest, alleen ik heb juist altijd lekker door moeten rijden. Zéker bij Misty, omdat hij sleept met zijn achterbenen. Dus hij moet gewoon geod vanuit achter gereden worden. Ik kan me niet voorstellen dat jij zo langzaam moest rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:34

Wat betreft jouw houding:

Je Voeten, overduidelijk.

Wat betreft het rijden:

Ik vind het er ook niet erg actief uitzien.

Ik vind ook dat de draf zeker actiever moet, ookal zeg jij dat dat niet mag.
En als je wilt springen, zou ik daar ook zeker je pony op voorbereiden.
Dit kun je niet echt springen noemen vind ik, dit zijn slaperige huppeltjes Bloos

En is je zadel niet een beetje aan de kleine kant voor jou?
Laatst bijgewerkt door Silence op 08-05-07 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:36

probeer je hakken wat minder op te trekken! leuke pony hoor!1 Haha!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 14:49

Maaik schreef:
Ik heb jaren bij haar gelest, alleen ik heb juist altijd lekker door moeten rijden. Zéker bij Misty, omdat hij sleept met zijn achterbenen. Dus hij moet gewoon geod vanuit achter gereden worden. Ik kan me niet voorstellen dat jij zo langzaam moest rijden.

Kan k me ook niet voorstellen. Als ik sneller ging dan moest ik rustiger draven.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:24

Ik weet misschien ook wel waarom ze wat langzamer moest draven naar annemarie haar les moest er een vrouw op die nog niet zo supper vaak had gereden en alleen nog maar gestapt!! en als ze dan alleen maar snel gaat wil die dat bij de anderr ook!! en dat zou die beginner ook wat eng vinden voor de eerste keer kan ik me goed voorstellen maar ja het moest serejeus van grietje!! Rustig Rijden Knipoog ik stond er bij !!

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:11

ziet er wel heel mooi uit alleen met galopeeren had je je beugels te ver in je voeten . maar voorde rest ziet het er heel mooi uit mooie foto`s Haha! Knipoog

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:33

Pascalleee schreef:
Ik weet misschien ook wel waarom ze wat langzamer moest draven naar annemarie haar les moest er een vrouw op die nog niet zo supper vaak had gereden en alleen nog maar gestapt!! en als ze dan alleen maar snel gaat wil die dat bij de anderr ook!! en dat zou die beginner ook wat eng vinden voor de eerste keer kan ik me goed voorstellen maar ja het moest serejeus van grietje!! Rustig Rijden Knipoog ik stond er bij !!

Dat is nog geen reden dat je als een slak moet rijden. Dit mag je geen rijden noemen! Ik snap Grietje echt niet meer.