Ombos Pret(1.18) @ springen met mijn zusje van 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Ombos Pret(1.18) @ springen met mijn zusje van 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:29

Ja daarom juist je zusje is pas 6 dus die zal er niet goed mee om kunnen gaan nog Knipoog enne mij maakt veder niet uit ik zeg alleen maar miss. kan je met een sprongentje maken ander bit in doen of teugels aan de neusriem vast maken.. ik heb veder niks tegen pessoabit of wel bit dan ook als er maar juist meegereden word

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:33

agossie, samen leren ze het het of niet Lachen
Misschien een kleine tip, doe een stijgbeugelriem om de nek van de pony bij het springen, dan kan je zusje zich daar aan vasthouden en trekt ze de pony minder in de mond als ze haar evenwicht wat verliest.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:35

Ziet er heel schattig uit,;)
En die tip hierboven kan denk ik wel erg handig zijn ja ..

Hopelijk heeft ze nog veel plezier van de pony Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:36

@Lowara, die stijgbeugelriem lijkt me wel een goed idee. Zal ik volgende keer aan denken

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:36

blacklight schreef:
Ja hij komt inderdaad van ponyhandelsstal de Ombos. Het was eigenlijk alleen niet zo`n super pony als ze daar zeiden. Hij is super braaf opzich maar zo verschrikkelijk eigenwijs. En hij doet echt niet wat je wil

Nee, dat geloof ik goed. Piet zegt altijd dat zijn pony's/paarden GE-WEL-DIG zijn. Maar werkelijk waar, al die knolle daar worden standaard met thiedeman gereden en strak nog ook. Ze vragen ontzettend veel voor hun beesten en iedereen die wil kan er gaan rijden, je vraagt: Zou ik mogen rijden? Dan kan je opzadelen en rijden.

Zo heb ik eens een pony daar gereden, 'super' braaf, nog nooit iets fouts gedaan. nou ik haalde hem al steigerend en bokken de stal uit, opgezadeld, mee de rijbak in gehaald. Voordat ik erop zat heeft ie al de hele bak door gestuiterd. Ik ben helemaal niet weg van de OMbos, maar vind dit nog een erg leuke pony. Zeker gezien wat ie daar heeft staan. Kwam er namelijk heel erg vaak. Nu niet zoveel meer. De manege die daar zit is trouwens weer wel super!!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:40

Ja klopt! Wij hebben Pret ook zo maar gekocht zonder er veel mee te hebben geprobeerd ofzo. Maar we konder er nooit "een heel groot gat aan vallen", zeiden mijn ouders. Als hij echt niet braaf zou zijn kon hij bij mijn oom wel de wei op. Hij kan het allemaal wel, hij wil het alleen niet haha. Maar nu gaat het al een stuk beter een dressuurproefje gaat al redelijk

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:41

knabbelgirl schreef:
ze zijn leuk hoor samen Haha! Ik ga geen commentaar geven want ik denk dat nu plezier belangrijker is

haha, ben ik het helemaal mee eens!
Precies wat ik wou zeggen!
Veel plezier met deze twee! Haha!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:42

Leuke combi zeg ! Die gaan het volgens mij wel redden, zij in ieder geval , met zoveel zitgeluk Knipoog
De eerste standfoto vind ik heel erg leuk !
Sowieso ook een leuk beestje Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:42

Ik vind het er leuk uitzien, ik ga alleen wel mee in de meningen die de anderen geven qua bitje. Zeker met zo'n bit, en ook op de foto's waar ze stilstaat zie ik dat erin getrokken wordt. Dat vind ik jammer.
Verder ziet het er wel leuk uit, succes verder OK dan!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:44

Wij (instructeurs enzo) zijn het er ook overeens dat het plezier voorop staat en geloof me dat heb je niet zonder een pessoabit, nu nog niet in ieder geval want er valt dan gewoon niets met de pony te beginnen

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:48

Wat een leuke combi Haha!
Ook een super leuke pony zeg!
Hahah leuk om te zien hoeveel plezier ze heeft Cool

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:48

Ziet er schattig uit, wat knap ingevlochten!
Misschien ben ik de enige die dat vind en ben ik een ''zeur''.
Maar je verteld in de inleiding dat het voor zowel pony als ruiter 2e keer springen is.
Ik zou er persoonlijk toch eerst wat meer ervaren meiden op de pony zetten, die hem de basis van het springen GOED kan bijbrengen. Dat is voor zowel ruiter als paard beter.
De pony is nog jong meot nog veel leren en het is voor hem beter en duidelijker als het er goed ''ingebracht'' wordt.
Helemaal als ik lees dat hij zo eigenwijs is, gaat dit misschien nu nog goed, maar dit kan ook echt fout gaan.

Ook ik vind plezier het belangrijkste helemaal op deze leeftijd, MAAR ik vind niet dat dit ten kostte mag gaan van de pony.
Verder wil ik er niet teveel van zeggen, want ik ken de pony verder ook niet.
Het is ook ABSOLUUT niet aanvallend bedoeld hoor dit berichtje!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:53

Ziet er leuk uit Ja

Maar waarom rijd ze met sporen????

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:15

het belangrijkste is dat er plezier is op deze leeftijd. Helemaal mee eens...

Maar om dan te rijden met een pessoabit in handen van een 6-jarige ruiter, en spoortjes om de voetjes...
De springfoto's zal ik geen commentaar op geven. Tenslotte kan zo'n schattig wurmpie het evenwicht nog wel eens verliezen, dat kan gewoon gebeuren.
Maar kijk ik dan naar de stilstand-plaatjes, die geven mij absoluut geen fijn beeld.

Vind het jammer dat deze jonge dame niet leert respect te hebben voor paarden. Daar kan ze zelf niets aan doen (ze weet neit beter) maar ik vind dat instructie, maar ook andere paardenmensen in en om de stal, haar dat bij moeten brengen!

Groetjes, Lacuna

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:18

Lacuna schreef:
het belangrijkste is dat er plezier is op deze leeftijd. Helemaal mee eens...

Maar om dan te rijden met een pessoabit in handen van een 6-jarige ruiter, en spoortjes om de voetjes...
De springfoto's zal ik geen commentaar op geven. Tenslotte kan zo'n schattig wurmpie het evenwicht nog wel eens verliezen, dat kan gewoon gebeuren.
Maar kijk ik dan naar de stilstand-plaatjes, die geven mij absoluut geen fijn beeld.

Vind het jammer dat deze jonge dame niet leert respect te hebben voor paarden. Daar kan ze zelf niets aan doen (ze weet neit beter) maar ik vind dat instructie, maar ook andere paardenmensen in en om de stal, haar dat bij moeten brengen!

Groetjes, Lacuna

helemaal mee eens, Ik vind het ook niet prettig om te zien, rijplezier is belangrijk maar dat moet voor pony en ruiter zijn.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:25

Ik weet nu wel hoe iedereen over het pessoabit denkt. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat dit een discussie werd over wel of geen pessoabit. Ik heb geen idee hoe ik dit topic verwijder, ga ik nog even uitzoeken want ik heb hier vrij weinig behoefte aan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:27

Dat kan je niet, en waarom zou je? Mensen geven je hier informatie en proberen je te helpen. Kan je altijd wat van leren Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:29

Ja ik begrijp dat het allemaal goed bedoeld is, het is alleen zo nutloos. We weten heel goed waar we mee bezig zijn ook al zijn er sommige mensen die dat niet vinden. Iedereen zegt dat het bit eruit moet maar er zit nog geen een alternatieve oplossing bij die nut heeft bij deze pony

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:34

Ik zou persoonlijk als de pony en ruiter nog niet zoveel ervaring hebben beginnen met een kruisje zodat de pony netjes in het midden leerst springen met een balkje er voor zodat de pony ook zijn afzetpunt leert inschatten.

Verder is het erg schattig hoor!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:38

Ik vind het nogal overdreven dat ze geen respect heeft voor paarden. Verder krijgt ze les van 2 zwarte tour ruiters en die staan allebij achter het bit. In het begin ook niet maar wel als je ziet hoeveel de pony hiervan veranderd is. En de pony heeft nogmaals nergens last van tijdens het rijden. Als hij ergens last van had liet hij het wel merken.

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:21

wat een mooie pony ! Pling leuke combi ook Knipoog ze heeft m ook heeel mooi ingevlochten! OK dan! voordat ze zo jong is doet ze het zeker goed Knipoog er is nog veel te verbeteren maar dat komt later wel Tong uitsteken Lachen veel plezier nog!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:24

Wat een schatje die 2 samen!!! Lovers

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:28

blacklight schreef:
Ik vind het nogal overdreven dat ze geen respect heeft voor paarden. Verder krijgt ze les van 2 zwarte tour ruiters en die staan allebij achter het bit. In het begin ook niet maar wel als je ziet hoeveel de pony hiervan veranderd is. En de pony heeft nogmaals nergens last van tijdens het rijden. Als hij ergens last van had liet hij het wel merken.

Ik denk persoonlijk dat de tegenwind komt omdat ze over de sprong de eerste keer echt hangt in de mond om te blijven zitten wat zeker niet aangenaam is voor de mond. En de laatste fotos staat de mond open en is de hand wat hard. Lachen

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:30

Leuk!! Maar waarom rijd ze met sporen als ze nog maar 6 is, en het paardje nog maar 5!? Daardoor loop je het risico dat hij later niet meer op het been reageert, en ik kan me ook heel goed voorstellen, dat 6-jarige nogweleens perongeluk een foutje maken met de sporen... met de gevolgen voor de pony..

Maar het ziet er wel superschattig uit verder hoor!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:30

Hoeveel paarden worden met een te scherp bit gereden, hard in de mond getrokken tot bloedens aan toe en laat niks merken? Ken er wel wat hoor, waarom rijd het meisje nu al met sporen eigenlijk? Ziet er niet vriendelijk uit.