Met wat zonlicht én een setje knallen we er ohz tegenaan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Met wat zonlicht én een setje knallen we er ohz tegenaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:12

Miss_DJS schreef:
.Overigens is het wel nodig ,want als hij zulke buien heeft dan hou je hem helemaal niet meer met het gewone bit.

onzin... alles is rijtechnisch op te lossen, zo'n scherp bit is met een slechte handhouding zelfs taboe.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:14

Wat een supermooipaard is dit:) Wat voor ras is het??
Veel rijplezier nog:)

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:18

XchantjuhX:Dus eigenlijk bedoel je dat ik hem lekker moet laten rennen zodat ie dalijk dood ligt in z'n stal doordat ie zo oud is,met het warme weer keihard loop te rennen of hem gewoon lekker laten rennen zodat we samen in het zand liggen.Dan liever wat harder met m'n hand dan dat hij door blijft gaan.En het lijkt me dat hij gewend aan dit bit is,maar dat kan ik fout hebben.

Bedankt melissa_b Lachen We weten niet wat voor ras het is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:23

Miss_DJS schreef:
XchantjuhX:Dus ik moet hem volgens jou lekker laten rennen zodat ie dalijk dood ligt in z'n stal doordat ie zo oud is,met het warme weer keihard loop te rennen of hem gewoon lekker laten rennen zodat we samen in het zand liggen.Dan liever wat harder met m'n hand dan dat hij door blijft gaan.En het lijkt me dat hij gewend aan dit bit is,maar dat kan ik fout hebben.

Doe toch niet zo raar... hem laten rennen...
Wellicht kan je goede les nemen en dan leren hoe je het rijtechnisch op kan lossen Pling
omg wat een idee Huilen van het lachen

Dus jij bent liever hard in je hand en loopt liever je paard in z'n mond te trekken met dit bit?
Tsja dan zijn wij verder uitgesproken... kan geen respect opbrengen voor een ruitertje met zo'n houding Doei, doei

En zo oud is je paard niet... mijn merrie van 27 loopt nog als een tierelier... na een stuk crossen buiten valt die ook niet dood neer.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:28

Miss_DJS schreef:
Onley:Er zit maar één galop foto vij dat de bedoeling was Lachen
Bij de andere foto's hang ik er zo aan,omdat hij anders de bocht niet meer kon maken anders gingen we onderuit Vork

Born2BCrazy:Ik rijd ook soms met het gewone bit,omdat ik ook proefjes rijd,maarja ik kan er niets aan doen.Hij reed al met dat bit voordat ik hem ging doen Lachen .Overigens is het wel nodig ,want als hij zulke buien heeft dan hou je hem helemaal niet meer met het gewone bit.

Um ik weet niet hoor..maar..
zou je dan niet als donder dat pessoa bit weg knikkeren en 'de schade' herstellen?
En ik kan er niks aan doen..is wel heel makkelijk gezegd Bloos

Ik hoop dat je het dan met me eens bent dat de controle ver te zoeken is op dit moment?
Want zelf met je scherpe bit gaat ie nog aan de loop..
Zou liever zien dat je dit rijtechnisch oplost en niet direct de trucendoos opentrekt.. Bloos

Ben dan ook benieuwd..wat jouw instructrice/instructeur er van vind?
En of je het uberhaubt wel geprobeerd hebt om je zaakjes rijtechnisch voor elkaar te krijgen..?
En dan praat ik niet over een paar dagen proberen..
maar eerder over enkele, zo niet meerdere maanden..consequent hiermee aan de gang gaan..

Begrijp me niet verkeerd, wil je niet afzeiken..maar ben benieuwd naar jouw redenering..
en wil ook zeker niet heel bokt over je heen roepen..
maar dit valt gewoon op! Bloos

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:30

en asjeblieft, zou je ook 'vriendelijk' terug willen reageren? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het zelf ook zo vriendelijk en redelijk mogelijk gehouden..
want zoals gezegd ben ik er niet op uit om je de grond in te trappen..
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 30-04-07 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:31

pcies... het is een prachtig paard, mede daarom is het ook zo zonde.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:31

Ben het met XchantjuhX eens. Ja
Als ie lopen wil moet ie lopen ook dus blijven zitten(zolang dat nog lukt) en gewoon doorrijden net als of jij dit zelf wou. Of je zet hem op de volte of je rijd hem op het hek af. Neem les.

En doe er alsjeblieft een zachter bit in, dit lost niks op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:35

idd volte op, terug werken met je zit... ruimte geven (ja zeker lucht geven is bij een drammerig paard erg belangrijk... anders geef je ze alleen maar meer om tegenaa te hangen Knipoog ) Gaat hij bij het geven van de ruimte te hard, weer terug zitten, desnoods weer de volte op...
Dit moet je ws 100.000 keer doen, maar met vallen en opstaan leer je, ook je paard! En dan heb je een prettig paard wat goed aan de hulpen is zonder dat je hem een "forever lasting smile" bezorgd

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:37

Miss_DJS schreef:
XchantjuhX:Dus eigenlijk bedoel je dat ik hem lekker moet laten rennen zodat ie dalijk dood ligt in z'n stal doordat ie zo oud is,met het warme weer keihard loop te rennen of hem gewoon lekker laten rennen zodat we samen in het zand liggen.Dan liever wat harder met m'n hand dan dat hij door blijft gaan.En het lijkt me dat hij gewend aan dit bit is,maar dat kan ik fout hebben.

Je vraagt voor tips, die worden gegeven en het enige wat jij met die tips doet, is vol de verdediging in schieten.
Accepteerd de tips als je er om vraagt en doe er wat mee.
Ik weet, tis niet makkelijk om toe te geven dat je een fout maakt, maar toch, accepteer de goedbedoelde tips.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:39

Miss_DJS schreef:

Op het eerste zicht dacht ik dat het een anda was. Lachen
Mooi paard hoor, volgens mij wel een druktemaker, over het rijden kan ik van de foto's weinig zeggen.
Tja je handen, dat is nu eenmaal een reflex...Maar blijf wel opletten met dit bit.
Ps:ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd. Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:42

loeckie schreef:
Je vraagt voor tips, die worden gegeven en het enige wat jij met die tips doet, is vol de verdediging in schieten.
Accepteerd de tips als je er om vraagt en doe er wat mee.
Ik weet, tis niet makkelijk om toe te geven dat je een fout maakt, maar toch, accepteer de goedbedoelde tips.

Laat ik me maar beroepen op het wijze spreekwoord:
"een kat in het nauw maakt vreemde sprongen" Slim
Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:43

Laten we de sfeer een beetje behouden? Schijnheilig
Oke haar bovenstaande reactie is niet heel gepast, maar om nou te zeggen dat ze meteen niks wil aannemen..?
Geef haar even de kans te antwoorden/te reageren voordat jullie je oordeel vellen..
Zo dwing je haar een beetje om in de verdediging te gaan..

Maar ben het wel met bovenstaande post eens..
Je moet af en toe ook lucht (durven) geven aan de voorkant..je kan niet steeds vast blijven houden..je geeft het paard dan idd de kans om zich hierop vast te zetten..
en vanuit het paard gezien, is het ook best verwarrend.. de druk zit er constant op..ook al loopt ie braaf in een langzamer tempo..de teugels blijven even strak..
die 'lucht' zou dus kunnen worden gezien als een soort van beloning...
Ook is het een goede test of je controle goed zit..je paard behoort immers in hetzelfde tempo te blijven lopen, ondanks dat de teugels los hangen..

Overigens wil ik nog even zeggen, dat dit niet op alle foto's het geval is!
Op een paar foto's heb je wel een vrij ontspannen hand...Uitbreiden die stukjes! Knipoog
Bij van goh nu ben ik braaf blabla..

En natuurlijk kunnen wij niet alles weten, niet alles zien wat er wel of niet aan de hand is met je paard/pony..
Maar deze foto's geven een bepaald beeld, wat naar mijn idee fijner zou kunnen zijn!
Maar dan moet de instelling er wel voor zijn..Zeg niet dat je die niet hebt, maar die heb je iig wel nodig!

Het lijkt mij nogal een drukke pony/paard die je goed bezig moet houden zodat ie zich niet gaat vervelen..en vooral consequent zijn, zodat de controle bij jou blijft!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:55

Born2BCrazy schreef:
Laten we de sfeer een beetje behouden? Schijnheilig

Voor sfeer moet je bij mij zijn! Ben altijd reuze gezellig Go jij! Go jij! Vork
Maar nu weer even on-topic Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:08

Ik vind het een onwijs leuk paard om te zien, lekker fors met een dikke nek Ja
Ik heb wel een tip voor je maar ik hou het natuurlijk wel vriendelijk. Ikzelf heb dus ook een pittig paardje en die had ook een tijd dat die enorm ging rennen in galop zonder reden, en dan het hoofd omhoog gooide en bleef rennen.
Ik heb dan wel priveles, maar het advies van mijn instructrice was om het paard even op een kleine volte te zetten, maar je moet wel door blijven galoperen, niet terugzetten in draf! Verder moet je natuurlijk niet blijven trekken in de mond. Als het paard rustiger gaat op de kleine volte, dan moet je de volte iets groter maken, maar nog steeds; niet blijven trekken in de mond maar ruimte geven, anders krijg je dit probleem nooit eruit.

Ik vind het een enorm leuk paard en ik had niet verwacht dat die al 18 was! Schatte hem eerder rond de 10 jaar oud.
Alvast veel succes!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 00:05

Mijn reactie was idd overdreven en ik weet dat ik fout zit.Als shij gaat rennen zet ik hem zowiezo op de volte.Maar als hij een maal gaat spannen net als op deze foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GSYRIPQH
dan kan ik hem geen lucht geven.Ik wil ook eigenlijk vragen aan jullie wat ik dan zou kunnen doen.Want als hij dan wat vrijheid krijgt,gaat ie zoals op de foto erna.Ik kan hem niet laten galopperen,omdat hij door omstandigheden een paar jaar niet gereden heeft.(enkel door het park stappen)en daardoor dus ook geen goede conditie heeft.Ik moet hem zelf stoppen en aangezien hij zelf hard wil blijven gaan,zit ik idd erg in z'n mond.Het gaat steeds beter,want ik kan steeds meer ontspannen,maar helaas staan die stukken niet veel op de foto.Ik zal de volgende keer foto's maken als er geen dravende friezen voorbij komen en hij misschien niet zo gespannen is.Als hij dan (vooral in stap) lekker omlaag loop ontspan ik ook.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:06

Het is logisch dat hij gaat spannen, met dit bit dwing je hem naar beneden en noog geen lucht te geven k;an hij niet ontspannen. Dus zal hij enkel sterker en drammeriger gaan aanvoelen, helemaal als hij z'n rug weg gaat drukken.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 00:10

Maar dat hij zo spant en rent op de foto komt meerendeels doordat hij zo ing rennen doordat hij ja hoe noem je het 'schrok'?Want hij loopt echt wel ontspannen alleen niet gister.Heb gewoon van de vekeerde keer foto's op bokt geplaatst.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:30

Nou je vat het gelukkig goed op OK dan!

Ik snap wel dat als ie aan deloop gaat, je automatische reactie is van goh..de rem erop..
Maar je kan de rem niet erop blijven houden..
Ik zou dan met ophoudingen werken..Komt ie maar iets terug..lucht geven..ook al weet je dat ie daarna weer aan de loop gaat..toch doen..
Het is nl een beetje als check..of je ophouding meer effect heeft dan alleen maar tijdelijk en is teglijkertijd een soort beloning.
Gaat ie dus daarna weer aan de loop..weer ophouding..etc.

Voltes kun je idd ook goed gebruiken..Misschien eerst wel beter dan op het rechte stuk.
En als je m dan onder controle hebt..kan je een weer een stukje rechtuit galloperen..gaat ie weer aan de loop weer een volte..

Allemaal makkelijk gezegd, minder makkelijk uitgevoerd.. Knipoog

En wat betreft het 'hij mag niet galloperen'..
als hij het niet aan kan, zal hij het ook niet doen..Lijkt mij..
Hij heeft dan wel een mindere conditie, maar dat houd hem blijkbaar niet tegen om lekker te galloperen..
Ik vind het overigens goed dat je het rustig aan wilt doen..maar je paardje denkt daar blijkbaar anders over.. Knipoog
Gewoon aan het werk zetten dus! Want anders gaat hij zelf wel allerlei plannen verzinnen zoals hard door de baan galloperen..

Ik las op je pb dat je hem nog maar kort doet..Nou zie dit dan als een verbeter topic..dan kunenn we het vergelijken met je volgende topic over een poosje.! Knipoog

Neem aan dat je wel gewoon les hebt enzo, toch?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:38

Het rijden ziet er leuk uit, het setje staat ook erg schattig.
Ik heb alleen het idee dat hij alleen nog maar in de "krul" loopt en nog niet goed z'n rug gebruikt, maar wat niet is kan nog komen Lachen Porbeer je handen ook meer te dragen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:41

XchantjuhX schreef:
Het is logisch dat hij gaat spannen, met dit bit dwing je hem naar beneden en noog geen lucht te geven k;an hij niet ontspannen. Dus zal hij enkel sterker en drammeriger gaan aanvoelen, helemaal als hij z'n rug weg gaat drukken.

Helemaal mee eens!
Laat hem eens wat meer los vanvoren, dan gaat hij vanzelf ontspannen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:30

Op de foto zie ik twee naar beneden vastgezette handen... daarmee gaat en paard wat 'geschrokken' is enkel maar meer spannen en paniekeren.
Hij is al bang en dan dwing jij hem ook nog eens in een benarde positie met je handen en het bit... hij voelt zich dan in het nauw gedreven.
Mijn paard is ook (nog steeds) vreselijk heet en schrikachtig... als ze opzij springt en een spurt door de bak wil trekken, ga ik goed achterover zitten, maak ik me lang en geef ik 1 hele duidelijke ophouding. En dan weer loslaten, komt ze terug gaan we verder alsof er niets aan de hand is... blijft ze drammen geef ik weer een duidelijke ophouding... net zo lang dat ze niet meer over het gewenste tempo heen gaat. Lachen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:56

Helemaal mee eens XchantjuhX.
Ik rijd ook teveel met de teugels, ik moet leren om ze los te laten...
Probeer maar eens je teugels langer te maken, je zal zien dat hij veel relaxter gaat lopen.

Doordat jij zo trekt, gaat hij alleen maar moeilijker doen.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:44

Nog wel even,ik trek hem echt nooit op de rem,want iemand had dat ooit gedaan iedere keer en toen was hij een week kreupel en hij wordt daar alleen maar drukker van.Ik houd hem op de volte totdat ie wat rustiger galoppeert en dan neem ik hem terug.En ik zal morgen is kijken hoe het gaat met steeds ophouding -los maken. Bedankt voor de tip.
Samantha_:Dat is niet zo met als ik de teugels langer maak dat hij relaxter zal gaan lopen,want hij wil alleen maar hard en als hij dan zoveel vrijheid krijgt,gaan we helemaal hard snap je.
En nog over dat hij wil blijven galopperen.De eigenaar zegt ook tegen me dat ik voor hem moet denken,want hij kan het niet aan.Hij heeft namelijk al een paar jaar niet gereden (enkel dor het park stappen)Als ik hem dan nu zou laten gaan is de eigenaar bang dat ie dalijk dood in z'n stal ligt.Hij zou namelijk gewoon een uur lang kunnen galopperen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:58

zeg ook niet dat je uren moet galloperen.. Knipoog
Maar niet dat je koste was het kost (strenge hand) hem terug moet hebben, omdat ie niet in galop mag..

Gallopje kan geen kwaad hoor!
Ook al heeft ie jaren gestapt..neem aan dat ie in de wei ook niet stilstaat? Knipoog