Macho @ Work met Yfke (Nieuwe Combi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Re: Macho @ Work met Yfke (Nieuwe Combi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 07:15

Ik heb nog een ander zadel die ik voor hem gebruik, want ik heb al tips hierop gekregen. Aan de teugel is leuk, maar zeker niet het belangrijkst. Ik heb ook nog een ander bijrijdstertje, maar die komt de laatste tijd niet meer zoveel. En ze zijn ook niet overal makkelijk te vinden. En over het te groot zijn.Voor het plaatje is ze te groot, maar ik denk dat het nog wel een tijdje zou kunnen.

Verder: Bedankt voor de leuke reacties!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:22

enne.. ze moet ook een knik in d'r armen houden

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:28

@Yamcha: kom op het is een shetje. ze zijn er blij mee Knipoog enne, heb jij weleens zo'n kleine shet gezien die zijn achterhand er goed onderzet? ik vind het al heel goed van hun dat ze wat dressuur erop rijden en niet gewoon rondhobbelen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:01

met een ruiter die naar verhouding vrij groot is, is de kans op problemen vele malen groter. daarom is het belangrijk dat de pony goed loopt. aan de teugel gaan is hier helemaal niet relevant, leer het dier eerst eens op eigen benen lopen. kin op de borst heeft niemand wat aan, zeker het paardje niet.

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:04

Ik vind het meisje iets te groot voor de pony, maar goed elke mening verschilt natuurlijk!

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:06

.........

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:43

Ik vind het meisje idd ook iets te groot voor de pony. Maar kom op nou! Moet je kijken hoe licht ze is! En ze trekt hem niet in de krul, schopt hem niet kapot en wat dan ook. 't ziet er gewoon leuk uit, ook een erg leuke shet Knipoog

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:46

ziet er erg leuk uit.
Mooie shet ook.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:58

bokt is altijd hetzelfde...

ik vind het een leuke combi! ziet er zeer netjes uit voor de tweede keer op macho en ze trekt hem in ieder geval niet in de krul!
ik wil ook wel zo'n sprietje voor mijn shetje hoor, ik hobbel er zelf nu 1 keer per week mee door het land... Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:01

Djoena schreef:
ik hobbel er zelf nu 1 keer per week mee door het land... Clown

Ik snap niet dat je zoiets in je profiel durft te zeten en durft te zeggen ik zou em kapot schamen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:02

maar jij bent jij en ik ben ik, en dat maakt het leven allemaal wat leuker, wat nou als iedereen hetzelfde zou doen in het leven? dat zou pas saai zijn Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:03

Ja maar niemand zal die foto leuk vinden je zit verdoie op de lendenen van je pony je maakt gewoon zijn rug kapot, dat is een feit en geen kwestie van een mening.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:06

Wat een dotje,zeg! Lovers
Mag ik vragen waar je zijn bandages (achter) hebt gekocht? want ik zoek ook al een tijdje shetbandages maar kan ze niet vinden

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:07

karoliena schreef:
Ja maar niemand zal die foto leuk vinden je zit verdoie op de lendenen van je pony je maakt gewoon zijn rug kapot, dat is een feit en geen kwestie van een mening.

wel grappig dat je me geen PM stuurt en iedereen lastig wil vallen met je mening/feiten e.d
als je een discussie wilt kan je me gewoon Pmen hoor, dan houden we het hier ook netjes en vallen we er niemand mee lastig Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:09

Djoena schreef:
bokt is altijd hetzelfde...

ik vind het een leuke combi! ziet er zeer netjes uit voor de tweede keer op macho en ze trekt hem in ieder geval niet in de krul!
ik wil ook wel zo'n sprietje voor mijn shetje hoor, ik hobbel er zelf nu 1 keer per week mee door het land... Clown

en daar wordt de pony echt niet beter van. als je geen geschikte ruiter kunt vinden, waarom MOET er dan gereden worden.
maar ja ik zou ook geen tweejarige zonder papieren ter dekking aanbieden, en alle gerenommeerde fokkers met mij.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:18

nog zo één, als je ergens problemen mee hebt Pm je maar, geen probleem voor mij kunnen we er als volwassen mensen over praten, zo niet maakt het mij ook niet uit, het laat me allemaal koud Haha!
en over die dekking, ik "leen" mijn pony's alleen uit aan mensen die het veulen zelf willen houden en anders aan mij door verkopen dat ik er een goed huisje voor kan zoeken of de pony eventueel zelf kan houden. de dekking kost ook niks en er wordt alleen vergoeding verwacht voor het voer. dus hou alsjebliefd je mond over mijn zaken waar je geen verstand van hebt, zet je jezelf ook niet zo voor schut....

en voor de rest ga ik ook niet meer in dit topic reageren over dit soort zaken.
xMnOn veel succes nog met deze combi en met de toekomstige lessen op de manege! Haha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:42

leuke shet en leuke combi, ze is wat kang maar absoluut niet te zwaar.
vind het jammer dat mensen weer proberen het topiv te verpesten

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:56

Schattig hoor. leuk stelletje zo!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:10

Leuk beestje hoor!
Ik denk dat de grootte niet uitmaakt, maar het gewicht. Het ziet er niet uit en het is moeilijker voor de ruiter, maar voor de pony is het gewicht het belangrijkst. Als zij niet dik is, en niet zwaar is, kan ze er makkelijk op rijden. Als je kan meelopen word het een ander verhaal....

Leuk beestje! En ook leuk dat je hem zo dressuur kan rijden!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:58

tinkerfan555 schreef:
Wat een dotje,zeg! Lovers
Mag ik vragen waar je zijn bandages (achter) hebt gekocht? want ik zoek ook al een tijdje shetbandages maar kan ze niet vinden

Kom ik je toch weer tegen hea?! Knipoog
Over die bandages bij deze winkel verkopen ze die alleen ze staan niet op de site
misschien ff een mailtje sturen ? Ze hebben leuke kleurtjes ik heb ook een keer een paar
gekocht was 10 euro Geld, geld!
http://www.piafferuitersport.nl/

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:28

Is ze niet wat te groot?

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:49

Leuke pony. Haha!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:58

Trouwens: Waarom zeuren er zoveel over dat ze te groot is?

1) Dit is de verantwoordelijkheid van de baas, als zij dit gewoon vind kunnen moet ze dit doen en als ze te groot vind, zou ze haar er toch niet opzetten? Zij ziet wat het beestje aankan in het echt. Jullie zien alleen maar een foto met een pony en zegt "Ze is te groot". Je ziet niet eens of de pony het moeilijk heeft, ja de nee.
2) Shetlanders zijn gewoon kleine dieren. Ik heb nog geen 1 pony gezien met een klein meisje dat zo goed als Anky van Grunsven rijdt en dit zal ook niet gebeuren. Kleine kinderen hebben idd nog niet altijd een goeie balans, maar een groter iemand op een shet heeft een betere balans als een klein kindje.

Het gaat om het plezier dat je hebt, niet om wat jullie ogen willen!!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:00

Om te beginnen leuke shet!
Ik denk dat het meisje een stuk relaxster zit als ze gewoon zonder zadel met een paar gympies gaat rijden. Ik denk dat ze door het zadel en de grote laarzen een beetje onhandig zitten gaat. Maby een pannekoekzadeltje ofzo
Het zadeltje past wel. Maar heb het idee dat het haar in een verkeerde positie laat zitten waardoor haar hele houding slecht wordt. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Komt zeker goed! Haha!
Ze gaat vanzelf wennen aan zijn beweging en kan ze dr beter aanpassen. Ja

idd shirley, ik vind bokt wel érg over dit topic heen vallen. Op zo'n klein dier is het moeilijk rijden hoor vergeet dat niet! Proberen jullie maar eens te lichtrijden op zo'n diertje! Petje af voor dat meisje hoor. Ze heeft er plezier in en na wat vaker rijden zal het ook heus stukken netter er uit gaan zien! Haha!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:08

Djoena op een pony van 93cm in haar profiel Huilen Huilen Huilen snik, snik... maar ieder voor zich... als de pony er maar geen last van heeft