Beauty (hengst) & ik @ work opnieuw *veel verbetering*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Beauty (hengst) & ik @ work opnieuw *veel verbetering*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:49

Ik zie hem anders nergens "aan de teugel" lopen, hooguit zie jij hem op die ene kwijlfoto aan de teugel lopen... Nagelbijten / Gniffelen

maar waarom dan niet je handen mooi ontspannen gedragen voor je maar zo naar beneden op je benen vast gezet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:50

ziet er best aardig uit, nog wat kleine dingetjes verbeteren.
Dan komt het goed Vork

Moet alleen wel vermelden dat ik foto 6 de slechtste vind. (zeker omdat je daar "kwijl" bij heb gezet)
Zo hoort hij niet te lopen, dus ga dat AUB niet weer proberen.... Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:51

AniiQue schreef:
9. Afbeelding
hij bokte!,, dus helemaal niet goed

Even ter informatie, dit is géén bok Hier kan ik me zo aan ergeren he, hij bokte! Dit is het moment dat hij op de voorhand komt in de galop, ooit de galop helemaal in foto's gezien? Elke sprong en daling? Dan zie je dat dit er dan uitkomt. Dit is dus geen bok, maar gewoon een galopmoment, op het verkeerde moment genomen waardoor hij op de voorhand komt Knipoog Kan jij ook niks aan doen, is bij iedereen zo, maar het is geen bok!
succes verder Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:58

ohw ja ik had ze snel erop gezet.. bedankt dat je het ff zei ik lette niet op wat het was Tong uitsteken

baukje_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:02

Leuke pony!! Haha!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 02:38

Leuke pony heeft een erg leuk koppie. Het lijkt idd of dat je soms wat te streng bent met je handen. Op sommige foto's heb je ook pianohanden daar kan je misschien volgende keer opletten.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:48

ja dat is mij ook opgevallen zal er aan werken Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 11:18

niemadn meer Huilen Huilen Huilen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:14

het is ten eerste niet de bedoeling om steeds weer je topic om hoog te schoppen!
Je bent al wel een beetje vooruit gegaan, ik heb je topics gevolgd. Ik ben het eens met
Ilsemarie. Je pony loopt wel netter maar nog niet ontspannen. Wanneer je dit voor elkaar krijgt (misschien met les) dan komen er vast hele mooie fotos uit Lachen

Succes verder nog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:18

we gaan binnenkort Haha!.. alleen nu nog op de trailer leren lopen dan gaan we naar een bak Haha! en dan les! gaat nu al stukke beter vind ik..

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:16

iemand nog commantaar?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:06

Hij is een beetje gek in de kop de laatste tijd Bloos! binnenkort gaan we zeer zeker met hem naar een manege en daar werken. Ik hoop dat het goed komt, iemand nog tips?

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:13

Tip: Niet steeds je topic omhoog schoppen, is erg vervelend Knipoog

Ik vind het een mooie pony, hij ziet er ook braaf uit Lachen Nog een rijtip: meer met je benen doen en minder met je handen. Teugels wat korter pakken en verder je handen rechtop en stil houden en met je benen drijven. Succes verder!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:23

Er zit al wel verbetering in, maar niet schokkend veel naar mijn mening. Maar goedzo dat je er mee bezig bent! Zorg in ieder geval dat je snel kan gaan lessen, dat zal veel schelen.

Verder zeg je dat je de teugels los hebt omdat hij anders teveel opkrult...dit in combinatie met de foto waar jij 'kwijl' bij zet vertelt mij dat jij nog niet helemaal begrijpt hoe het voelt als een paard aan de teugel en nageeflijk loopt. Dat geeft niks, iedereen moet het leren. Maar onthoud 2 dingen nu:
- Wat jij kwijl vind, is niet goed! De pony spant erg in de rug en loopt wel in de krul, maar niet nageeflijk!
- De teugels loslaten helpt niet om de neus er verder uit te rijden. De bedoeling is dat het paard de hand gaat volgen. Het eerste wat je daarvoor nodig hebt is verbinding. Zonder verbinding geen aanleuning, geen nageeflijkheid en geen neusje eruit. Vanuit die aanleuning drijf je de pony naar je hand toe. Je hand blijft ten allen tijde vriendelijk en soepel. Als je pony nou tussen je zit, je been en je hand loopt (in die volgorde) en je drijft een klein beetje bij, en geeft een klein beetje ruimte aan de voorkant (Zonder het contact te verliezen) dan zal je pony daar met zijn neusje achteraan gaan. Als je dat voor elkaar krijgt heb je echte nageeflijkheid en controle, ontspanning en een pony die met correct ruggebruik loopt.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar beter is om het straks van een instructeur te horen, dan is het iets makkelijker te volgen. Vragen mag je altijd nog stellen natuurlijk, en heel veel succes met zn tweeen!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:59

zou iedereen maar zo reageren als degene hierboven! respect! hier heeft TS wat aan.. Tips en tops, ipv neerbuigende kritiek, leuk om te lezen, hier leer ik zelfs nog wat van!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:16

Hé wat een mooi beestje!
Idd proberen constante aanleuning te houden, daarbij hoeft hij niet aan de teugel, als je maar telkens een heel licht gewicht in je handen blijft houden!
Dan heb je eerst een goede verbinding gemaakt zodat je daarop verder kan gaan!
Probeer ook goed in het diepste deel van je zadel te gaan zitten en je benen lang naar beneden te laten hangen, ze gaan nu wat ver naar voren.
Ik vind jullie een goede combi!
Veel succes!

brentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:17

Nogmaals een leuke pony, en idd niet elke keer je topic naar voren plaatsen... succes verder
Laatst bijgewerkt door brentje op 18-05-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:29

brentje schreef:
AniiQue schreef:
als ik het mag zeggen, dat doe ik niet.. zo loopt hij.. pak ik de teugels op maat loopt hij direct aan de teugel Knipoog

Nou als je verder kijkt dan je neus lang is.... Dan zie je dat hij op meerdere foto's gewoon nagevelijk loopt zonder dat ze contact heeft met de mond van de pony!
Maar goed, die ene foto waar hij zijn hoofd kanteled daar is ze wel wat sterk met haar hand ( misschien ) Maar je kan van foto's af niet zeggen of iemand TREKT of VRAAGT!!!

Ben het met je laatste zin eens. Maar niet met het gedeelte dat ik vet heb gemaakt. Een paard is niet nageeflijk, als er geen contact is met de mond. Een paard dat met een losse teugel in de krul loopt...is niet nageeflijk. Hij volgt de hand dan niet...dus geeft niet na.
Nageeflijkheid en aanleuning zit 'm nou net in het juiste lichte contact met de mond in combinatie met een loss rug. Ezter legt dat heel mooi uit, dus dat zal ik niet nog een keer doen.
Maar een pony die zich opkrult en dus geen lichte verbinding met de ruiterhand aanneemt, onttrekt zich net zo goed aan de nageeflijkheid als een sterrenkijker. Alleen op een andere manier!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 11:32

op die foto waar hij kantelde.. was hij doet op dat stuk (omdat het een open stuk is) heel vervelend plots omdraaien , en hij had zich net omgedraait daarom..