Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeltje

Re: Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:40

ineke_ schreef:
Je moet nog 5 winst rijden he, datmoet echt wel gaan lukken !
Had van Ilze inderdaad al gehoord dat een veulentje zeker wel een optie was, echt leuk !
Heb je al een mogelijke opvolger om over te gaan naar de paarden ? Of weet je dat allemaal nogniet.

Jaa, die heeft ze al Ja Toronto nummero 2(o) Cool Haha, zo zaten wij vanmiddag op de fiets; nog helemaal na-genietende van Toro : Wauw, ik wil ook zo'n paard! haha Nagelbijten / Gniffelen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 07:48

Op rij foto 3&4 vind ik het iets minder vriendelijke eruit zien als ik eerlijk mag zijn. De stang is vrij strak en het paard heeft zijn mond een vrij groot stuk open. Toen ik de eerste keren met S&T reed op een paard van stal moet ik van de instructeur zo'n stukje elastiek bij de teugel van de stang doen zodat ik hem niet strakker kon pakken.. (sorry kan het niet uitleggen).. Ik snap niet dat jullie dat ookl niet hebben.. Het is voor de 1e keer vaak lastig om 2 teugels te hebben en soms maak je een beweging, die je zelf amper door hebt, maar je paard weldegelijk.. Een stang en trens voelt natuurlijk heel anders in een mond dan alleen een trensje. Knipoog
Veel succes er nog mee Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:20

Heel leuk dat jullie dit mochten voelen. Ik denk dat dit de beste manier is om eens aan die S&T te voelen. Op een paard met ervaring met een instructie met ervaring. Ipv zonder ervaren paard en zonder instructie

Erg leuk hoor

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:28

Nessah schreef:
Op rij foto 3&4 vind ik het iets minder vriendelijke eruit zien als ik eerlijk mag zijn. De stang is vrij strak en het paard heeft zijn mond een vrij groot stuk open. Toen ik de eerste keren met S&T reed op een paard van stal moet ik van de instructeur zo'n stukje elastiek bij de teugel van de stang doen zodat ik hem niet strakker kon pakken.. (sorry kan het niet uitleggen).. Ik snap niet dat jullie dat ookl niet hebben.. Het is voor de 1e keer vaak lastig om 2 teugels te hebben en soms maak je een beweging, die je zelf amper door hebt, maar je paard weldegelijk.. Een stang en trens voelt natuurlijk heel anders in een mond dan alleen een trensje. Knipoog
Veel succes er nog mee Lachen

Zoals ik al eerder gezegt heb, het was maar voor 1 keer.
Toronto kauwde steeds af, dat was dus een goed teken, dus vandaar dat hij zijn mond los deed denk ik.
En ik rij zelf ook wel eens met slofteugel, maar Josien had nog niet eerder met slof gereden, dus wist dus ook niet precies hoe ze de Stang en Trens moest vasthouden, maar het ging allemaal harstikke goed en het was om te voelen hoe los Toronto was, hoe hij goed van achteruit liep en hoe hij goeie stelling nam ( daar zijn onze pony's namelijk wat stug in!)
Op foto 3, ik snap niet wat je daar streng aan vind eigenlijk, de stang en trens teugel hangt eigenlijk in een klein boogje, dus ik zie er verder niet echt niets strengs aan.
En foto 4, dat was de schouderbinnenwaarts! Knipoog

Verder commentaar over de stang en trens hoeft niet, want wij blijven bij ons woord dat Megin genoeg ervaring heeft om te weten wat ze wel en niet doet. Knipoog
(Niet aanvallend bedoeld.)

@ WinBinChes: Idd, dit was een leuke les, en we hebben er zeker van geleerd. Ja
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 30-04-07 11:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:31

Leuk om toronto te zien met een ander!
Ik heb elke week priveles van megin;)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:01

WinBinChes schreef:
Heel leuk dat jullie dit mochten voelen. Ik denk dat dit de beste manier is om eens aan die S&T te voelen. Op een paard met ervaring met een instructie met ervaring. Ipv zonder ervaren paard en zonder instructie

Erg leuk hoor

Ja het was idd heel leuk en vooral leerzaak Haha! !

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:31

Leuk paardje hoor! Is altijd leuk om 'het' een keertje te proberen! Commentaar is over het algemeen wel gegeven al vind ik wel dat de tweede ruiter haar stang er zo voro de eerste keer wel erg strak aanheeft... ook al is het paard het misschien gewend om met een stang er helemaal bij te rijden zie ik toch liever de stang wat losser voor de eerste keer... Zoals bij ruiter 1 Knipoog

Het kan ook momentopname zijn hoor! Tong uitsteken Verder vind ik dat zeker ruiter 1 erg netjes rechtop zit... De tweede hangt af en toe nog te ver naar achteren maar jullie zitten voor de rest wel erg netjes Haha!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:38

sologirl schreef:
Leuk paardje hoor! Is altijd leuk om 'het' een keertje te proberen! Commentaar is over het algemeen wel gegeven al vind ik wel dat de tweede ruiter haar stang er zo voro de eerste keer wel erg strak aanheeft... ook al is het paard het misschien gewend om met een stang er helemaal bij te rijden zie ik toch liever de stang wat losser voor de eerste keer... Zoals bij ruiter 1 Knipoog

Het kan ook momentopname zijn hoor! Tong uitsteken Verder vind ik dat zeker ruiter 1 erg netjes rechtop zit... De tweede hangt af en toe nog te ver naar achteren maar jullie zitten voor de rest wel erg netjes Haha!

We vonden het ook erg leuk om 'het' een keertje te proberen op een paard dat alles eigenlijk al kan! En het was ook erg leerzaam ja Haha!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:44

Ik vind het er bij de eerste ruiter (josien) netjes uitzien. Lekker ontspannen met het neusje er iets uit! Ruiter zit er ook goed op. Travers is minder, maar dat geef je zelf al aan.

Bij de tweede teugel vind ik toch echt dat de hand te streng is. Zeker met stang en trens. Bij de tweede ruiter zie ik ook een aantal keer dat het paard de mond open heeft. Op de stangteugel zit wel degelijk spanning en het paard loopt te kort in de hals.

Het is wel een gruwelijk mooi paard!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:45

Ik vind t er bij de 2e amazone beter uitzien Bloos netjes hoor Ja
xxx

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:51

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat Inge bij mij de '' losrijfoto's'' heeft geplaatst
En bij haar meer het ''echte'' werk .. Tong uitsteken
Daarom is het zowieso moeilijker te vergelijken want met losrijden .. meer laag en rond.. en bij het echte werk meer opgericht enz. enz. Knipoog

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 14:04

Ja, maar de andere foto's waren van vrij ver weg, of onduidelijk die van Josien tijdens het ''echte'' rijden gemaakt zijn.
Maar we hebben beide dezelfde oefeningen gedaan.
Zoals ik al eerder gezegt heb, commentaar over de S&T hoeft niet meer gegeven te worden, dat is nu wel duidelijk hoe de meesten daar over denken. Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:14

Ik vind het meisje in het roze op sommige foto's erg streng met haar linkerhand, dit lijkt mij niet echt nodig met deze optoming Knipoog
Verder prachtig paard, mooie bouw! Ja
Persoonlijk had ik voor een andere optoming gekozen als iemand anders op mij paard gaat rijden, maar dat is natuurlijk geheel eigen keuze Knipoog

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:31

Ldinalover schreef:
Manegeruiters? Dat zijn we echt niet hoor!
Josien heeft al zo'n 4/5 jaar wedstrijd ervaring, en ik 7 jaar.
We hebben een eigen pony!
En het stang en trens hadden we eigenlijk gewoon los, daar stond niet veel druk op.
Ik rij zelf ook wel met slofteugel, dus daar is verder niks mis mee, en het ging harstikke goed!
En trouwens, eens moet de eerste keer zijn toch? En als er iets niet goed ging met de stang en trens, dan had Megin dat echt wel gezegt! Ja

Pardon, ik zie op foto's dat je de stang behoorlijk strak heb hoor.
Vooral op foto 5, het paard heeft z'n mond open en de stang weldegelijk erg richting de hand wat dus best strak staat. ( trouwens knap dat je de trens ook los heb Knipoog Heb je wel enig idee wat S&T in houd ? Aghh in iedergeval je hebt het naar je zin gehad en dat telt !

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:38

Hé, Toronto van Megin! Wat een paard hè? Vingers aflikken Ik les zelf (net als zo'n beetje iedereen bij ons op stal Haha!) ook bij Megin. Ik vind het enorm leuk van haar dat jullie een keer op haar paard hebben mogen rijden. Er zullen niet veel mensen zijn die zomaar even een ander op hun Z2-paard laten rijden! Echt super leuk!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:41

Ik weet dat het met S&T niet helemaal pèrfect ging, maar dat kun je toch ook niet voor de eerste keer verwachten?
Nogmaals, er hoeven nu gèen reactie's meer te komen over de stang en trens! Dat weten Josien en ik nu wel!

@ Roxx: Ja het was zèker leuk! Haha! Het is echt een super stoer paard! Prachtige bouw heeft hij, en hij stapt en verruimt zo goed Lovers
En de galopswissels, daar was ik helemaal onder de indruk van hoe mooi hij die deed. Tong uitsteken

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:58

J_Charissa schreef:
Er staan veel foto's van het inrijden is.. laag en rond..dus toen stelden we hem nog niet op de 8erhand Knipoog
Verder zijn we geen manega ruiters & Megin was er constant bij om les te geven en liet ons die stangtrens ook los houden & lette er voortdurend op.
Ik ga dit jaar Z starten en dus zelf ook met stangtrens rijden dus wees gerust.
Maar toch bedankt voor het verdere commentaar.

Je mag bij de pony's niet met S&T starten.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:35

Ziet er echt heel erg goed uit hoor dames! Super dat je zon paardje even onder je kont mocht hebben zeg! Toe maar Knipoog leuke instructrice Haha!
Zo op het eerste gezicht valt mij op dat de eerste amazone haar hak meer mag uitdrukken en de tweede amazone heeft een superzit vind ik!

Succes verder!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:43

@ AmmieJ_ : Bloos Meestal was het andersom, haha! Knipoog
Aan mijn zit is de laatste tijd enorm gewerkt, ik moest mijn schouders goed naar achteren drukken, en erom denken dat ik m'n rug goed recht hield.
Alleen mijn handen moet ik nog wat meer aan werken, ik heb de neiging om zo nu en dat piano te spelen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:57

Wat grappig, mijn paard is gefokt door Megin (en ik heb haar van Megin gekocht) Haha! Ik mail nog geregeld met Megin en ze vertelde laatst nog trots over Toronto Haha!

HannahBerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:03

Wauw! Prachtig. Alleen het ziet er soms wat geforceerd uit?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:05

Citaat:
Ik ga dit jaar Z starten en dus zelf ook met stangtrens rijden dus wees gerust.

Maar met een pony mag je niet met S & T en je zegt dat je niet bij de paarden gaat rijden dus ik snap het niet helemaal...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:21

Weet ik Knipoog
Dat is trouwens ook al gezegd door PolosportJ ..
Ik zeg dat ik niet met mijn PONY bij de paarden ga starten ( redenen staan er ook bij ) , dat betekent niet het einde van mijn 'paardrijcarière' ik heb nml. nooit gezegd dat ik niet bij de paarden ga starten !

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:37

Je zegt dat je vaak genoeg met slof rijdt en dus weet hoe het voelt, een slof
heeft weldegelijk een andere werking als een stang. Eerlijk gezegt was de 1e gedachte toen
ik deze foto's zag, dat jullie er nog niet echt aan toe zijn. (kan ik helemaal fout hebben hoor.)
Ik zou persoonlijk eerst een keer (of meerdere keren) gewoon met een trensje dit paard zelf
aanvoelen en dan pas een keer met S&T , en dan wel een losse stang.

Eerste meisje rijdt het paard ontspannen op de 1e paar fotos alleen travers komt er niet
netjes uit. Probeer hem veel meer van achter naar voor te rijden zodat je als eerst
de achterhand er lekker bij hebt en hij *vanzelf, zonder meer teugeldruk* al veel opgerichter
gaat lopen. Ik vindt wel dat het eerste meisje meer lijkt te werken aan de achterhand. (kan ik fout hebben).
2e meisje rijdt hem netjes alleen zie ik een stuk meer spanning.

imo Haha!

Kunnen er misschien meerdere foto's, van de 1e ruiter aan het 'echte' werk komen (wat ze zelf zij, dat dit
meer losrij foto's van haar zijn). ? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:41

Sorrrie ik begrijp dat het voor jullie een geweldige ervaring was, maar ik denk dat het voor het paard wat minder aangenaam was.

Een superbraaf dier, en absoluut een hele leuke ervaring voor jullie.........