Usefull Joy (v. Neron) @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: Usefull Joy (v. Neron) @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:29

Melissa25 schreef:
ik zeg helemaaaal niet dat je continu in de verruiming moet rijden zijn mijn woorden niet. en tuurlijk moet je eerst gas geven voordat je voor aan de slag gaat. maar op de foto's ben je veels te veel met de voorkant bezig als met de achterkant, de foto's zijn mijn getuigen, en hetis helemaal geen aanval van mij, zo vang jij het op.. ik probeer je alleen advies te geven, niks meer niks minder !! ik heb ook niet gzegt dat ik al je foto's slecht vind maar ik zie dat je pont beter kan in zijn passen klaar !! maar als je geen advies wilt, moet je dat ook niet erop zetten, want heb wel gemerkt hier dat het zo werkt, niet alleen het goede advies, of als het op een leuke manier word gezegt moet je accepteren meisje, maar ook de 'negatieve' (vind ik niet, jij overduidelijk wel) punten/visies moet je van een ander maar gewoon accepteren. en ieder zo zijn eigen rijstijl !! Ik ze je alleen als je zo blijft rijden (op de voorhand) zal je denk ik niet veder komen.. maar je zoekt t maar uit, heb geen zin om mijn advies te verdedigen terwijl ik t alleen maar goed bedoel,

ciaooo
Wat een neerbuigende toon zeg.. Niet echt heel vriendelijk, ik zou me ook aangevallen voelen door jouw commentaren.

Daarbij ken ik Joy, en er is niemand die haar zo netjes en correct rijdt als Anne. Ze is een moeilijk paard die af en toe aan heel andere dingen denkt dan gehoorzaam lopen, en sinds Anne haar rijd is ze veel meer haar achterhand gaan gebruiken. Maar je kan niet verwachten dat elk paard de spieren heeft om perfect op de achterhand te lopen, en aan Anne haar rijstijl ligt het echt niet. Dat kan iedereen die haar in real life heeft zien rijden bevestigen, toch meiden van de Arckelhoeve?

[Edit] Daarbij kloppen je argumenten over ruimte van voren niet, OF je onderbouwt ze verkeerd. Maar dan moet je niet verwachten dat ze zo begrepen worden.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:38

Hee ..leuk paardje Haha! Je hebt er lekker aan het lopen , leuke combi!
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 30-04-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:42

Verder wilde ik nog zeggen.. je rijd nu L1 dressuur..
En dat op de voorhand vallen vind ik reuze mee vallen ! Op L1 niveau hoeft ze nog niet zo perfect opgericht Z paard te lopen.. dus met dat commentaar dat ze heel erg op de voorhand loopt ben ik het niet zo mee eens Bloos Ik vind dat je haar lekker hebt lopen

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:43

Super leuk paard !
Vind wel dattie indd wat op de voorhand
loopt en dat je hem wat losser
mag laten.. maar als er niets zou
zijn om aan te kunnen werken
zou het paardrijden snel saai worden Haha!
Succes met je wedstrijden, zal vast wel lukken !

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:23

J_Charissa schreef:
Verder wilde ik nog zeggen.. je rijd nu L1 dressuur..
En dat op de voorhand vallen vind ik reuze mee vallen ! Op L1 niveau hoeft ze nog niet zo perfect opgericht Z paard te lopen.. dus met dat commentaar dat ze heel erg op de voorhand loopt ben ik het niet zo mee eens Bloos Ik vind dat je haar lekker hebt lopen

Dat ben ik dus helemaal met je eens. Ik verwacht nog helemaal niet dat ze al helemaal vanuit de achterhand stuwt, maar langzaam aan moet het komen en daar zijn we mee bezig.
Hoe hoger je komt qua niveau, des te meer de oprichting o.a. aan de orde komt.

Noortje, heel erg bedankt. Lachen Jij weet inderdaad hoe ik rijd en zou dat soort commentaar, mits terecht, kúnnen geven.
De toon van Melissa25 is gewoonweg neerbuigend inderdaad. Ik vat niks aanvallend op want ik kan best tegen commentaar en een stootje, maar haar commentaar komt over alsof ik helemaal fout bezig ben en het maar om móet gooien anders kunnen we het vergeten.
Dan nog even zo'n laatste opmerking dat, als we zo doorgaan, we toch niet ver komen... hoe bitchie kan je zijn en waar haal je het vandaan om dat te zeggen over een combi die je totaal niet kent?

Ik heb in je profiel gespiekt, Melissa25, en ik zie veel Z paarden. Van iemand die op dat niveau rijdt zou ik toch wel iets redelijker commentaar verwachten dan dat wanneer we zo doorgaan het toch niks wordt.
Ze is pas 5, zoals ik al zei in mijn beginpost. Misschien iets om rekening mee te houden?!

Verder iedereen bedankt voor het leuke commentaar. Lachen

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:14

Ik zeg altijd maar, Een beter (-> vriendelijker) Bokt begint bij jezelf!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 18:19

Ik wilde inderdaad op jou onderschrift wijzen Lachen

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:21

He leuk een Neron aan het werk!
En wat grappig die van mij heeft ook als roepnaam Blondie Haha!

Melissa25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:31

dat het hier om een 5jr ging, heb ik helemaas over het hoofd gezien, en als jijhaar hebt zien rijden, neem ik aan dat je een 5jr paard niet verkeerd laat lopen.. ik denk dat jullie mijn mening wel weten dus ik ga hier veder ook niet meer op in, ik heb een bericht naar AnneB gestuurd, dat ik mijn zinnen misschien anders had kunnen verwoorden, ik zeg ook ieder zijn eigen rijstijl. En jullie gaan mij dingen vertellen die ik allang heb gehad en die nouwelijk aan de orde komen van deze discussie.. maargoed, alles veranderd als t gaat om een 5jr paard dat nog alles moet leren, sommige zijn gewoon rijper dan de ander... Ik heb me zegje gedaan en hoop dat jullie er een beeeetje in kunnen komen.. nogmaals sorr dat ik het over het hoofd heb gezien dat t om een 5jr gaan !!

Melissa

Melissa25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:37

okeey uitgepraat gelukkig, ik heb veel respect voor je laatste bericht (de laatste zin) dat betekend voor mij dat je een goed hart hebt voor je paard en daar gaat het om !!
Veel succes ermee, en ik hoop dat je hem in een LATER stadium mooi opgericht en op de achterhand krijgt en hiermee hoge punten scoort !!

Melissa

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:39

Dat vind ik nou echt netjes! Ja

Melissa25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:17

als ik fout zit dan zeg ik dat !! ik lig ziek op bed en zit aan de morfine dus dat is ook een rede dat ik niet goed lees wat er staat, is geen excuus maar toch dat wou ik nog even kwijt.. ik wil echt niemand beledigen, of kleineren zo zit ik echt niet in elkaar en ik vind het via internet/schrijven toch altijd botter overkomen dan dat je gewoon met iemand erover praat, vooral in de paardensport moet je denk ik gewoon voorzichtig zijn met hoe je iets uitlegt/omschrijft/zegt enz.. ik zeg goedenavond, en wens iedereen nog een fijne avond !!

Melissa

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:37

En ik wens jou beterschap Lachen

Alles is duidelijk en uitgepraat dus maar weer ontopic