Uhlan @ Dresuurwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike93

Re: Uhlan @ Dresuurwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:19

Ziet er superleuk uit Lies! Lachen
Uhltje is ook een schatje Lovers
Hij loopt idd beter dan een tijdje terug Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:23

Hij ziet er super leuk uit, lekker koppie Lovers
Vind het rijden er netjes uitzine hoor Ja Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:31

LisaW schreef:
racheltjj: Ik moet nu in het weitje rijden omdat de bak erg stuift. We hadden wel bordjes uitgezet maar daar rijdt ik niet altijd tussen Haha!

Zeg dat nou niet haha Tong uitsteken !
het is juist goed dat je je daarop ook moet concentreren Lachen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:32

Ziet er supergoed uit lisa!
Erg mooi ontspannen voor zover ik kan zien, je bent erg vooruit gegaan qua rijden, mijn complimenten!
Wat ziet Uhlan er trouwens mooi uit voor z'n leeftijd, mag je trots op zijn! Haha!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:33

Bedankt voor alle leuke reacties! Haha!
Racheltjj: De bak klopt ook niet helemaal kwa afmetingen dus ik kom niet altijd uit haha Tong uitsteken

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:08

Ben echt trots op jullie lies Bloos !

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:09

zo'n paard zie je niet vaak Knipoog ik vind hem wel grappig Haha! ga zo door je zit er leuk op

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:12

als je die zo aant werk ziet, zou ik m echt geen 29 geven!!
Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 08:07

Leuke reacties allemaal, bedankt Lachen Over een tijdje komt er nog vast wel een topic over Uhlan Haha!

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:06

Wat is hij toch mooi!!! Tong uitsteken
supermooi showhalster ook

Iraj

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:22

XchantjuhX schreef:
Ziet er netjes uit, zeker voor deze leeftijd Haha! Leuk om te zien dat er nog meer ouwetjes volop aan het werk zijn, net als de mijne Haha!

Lusitana schreef:
Erg fijn om iemand te zien die geen neusriem gebruikt.

Vergeet niet dat de ruiter zonder neusriem het bit makkelijker door de mond kan trekken Knipoog
Je kan ook gewoon een neusriem hebben en deze niet strak doen, zodat het paard zijn mond nog gewoon een stuk kan openen Knipoog

Bij normaal teugel gebruik zal een bit nooit door de mond getrokken worden. Een ruiter die zonder neusriem er niet in slaagt het bit op de plek te houden, heeft byzonder slechte handen. Daarmee zegt het al of niet gebruiken van de neusriem dus veel over de ruiter.
Overigens kun je ook met neusriem een bit door de mond trekken, daar er nl geen tanden zitten waar het bit ligt en er dus alrijd een opening is, al heb je de neusriem strak.

Ik ga hier geen preek geven over de neusriem, maar ik zou willen dat ze in wedstrijddressuur boven het L niveau verboden werden. Dan kun je pas echt de bokken van de geiten scheiden, om het maar even zo te zeggen. Haha!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:34

Ik ben het met jou eens, Lusitana.
Een bit kan idd altijd door de mond getrokken worden, maar dat is alleen als de ruiter veel met handen beweegt.
Maar even een vraag: Wat is er zeg maar, slecht aan een neusriem? (gewoon jou mening, niet aanvallend bedoeld Haha! )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:42

wat ziet die er nog goed uit!
hij lijkt wel een beetje op rambo, alleen dan in het wit in plaats van zwart Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:03

Hij lijkt idd wat op jou paardje, dat hoofdje Lachen Bedankt voor de reactie ! Haha!

lufnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:06

Vind het rijden er netjes uitzien, vind het alleen jammer dat je zijn manen zo kort hebt geknipt.. Huilen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:25

Hij heeft eigenlijk altijd korte manen gehad, heb hem nooit met lange manen gezien. Maar de eigenaar zegt dat als ik ze lang laat groeien, de ene kant heeel dun en kort is en voor een lange bos is maarja Lachen

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:29

Zo die 29 had ik hem ook niet gegeven! Ook al is hij nog wat laag, ik vind dat je een hele nette handhouding hebt, ik zie dit veel liever dan dat een paard op de meest mogelijke manieren in de krul getrokken wordt. En met zo'n oudje is dat toch ook niet meer nodig, ga zo door!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:54

Bedankt Knipoog Ik rijd hem niet ongeveer 1,5 jaar en het gaat nu steeds beter, maar ik ben tevreden Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:14

LisaW schreef:
Ik ben het met jou eens, Lusitana.
Een bit kan idd altijd door de mond getrokken worden, maar dat is alleen als de ruiter veel met handen beweegt.
Maar even een vraag: Wat is er zeg maar, slecht aan een neusriem? (gewoon jou mening, niet aanvallend bedoeld Haha! )

Ik zeg niet dat hij slecht is, hij is alleen gewoon overbodig na de basisafrichting.
Een strakke neusriem is slecht. Die drukt nl de wangen tussen de kiezen. Ik weet niet of je wel eens op je wang gebeten hebt, maar het is niet prettig. Ook kan slikken moeilijker worden. Bij een strakke lage neusriem of strakke sperriem wordt de ademhaling belemmerd. Een strakke lage neusriem kan zelfs het neusbeen breken.
Het zorgt in elk geval voor ongemak en zorgt feitelijk voor meer weerstand vanuit het paard. Hoe minder dwang aan een paard zijn hoofd, hoe minder weerstand je zult ondervinden. Maar helaas zijn er nog veel overtuigd dat je een paard van alles kunt afdwingen door de boel maar goed strak aan te snoeren om de neus.
Het is heel onlogisch, het hele paardrijden gaat om voorwaarts en vrijheid van beweging. Waar past dan dwang aan het hoofd? Daarmee rem je toch het hele voorwaarts en de werkwillendheid?
Ook als een paard superongehoorzaam of druk is, moet je dat toch oplossen met de energie naar voren weg te laten vloeien en niet door een paard pijn te doen of de adem te benemen.

Met wie ga jij liever mee, iemand die je aan de hand neemt, of iemand die een strakke halsband om je nek doet en rukken aan de leiband geeft? Wat voel je tegenover die laatste? Wordt je er werkelijk gehoorzamer van?

Maar dit is echt een discusie die niet in een HAW topic thuis hoort. Dus ik ga niet verder in op eventuele reacties.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:47

Oke, dat is duidelijk Lachen Bedankt voor reactie!