Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
...........
KiWiKo schreef:ik doe nou al 20 jaar zadelmak maken en ik zit nog echt regelmatig op mijn hoofd te krabben hoe dit varkentje nou weer te wassen....
knappe knul die dat in 2 dagen kan vertellen![]()

.
:

Citaat:sterker een vage kennis, die 2 jaar manegelessen heeft gehad en nu al 3 jaar niet meer rijdt, gaat haar jonge paardje na het volgen van deze cursus zelf zadelmak maken
Dat ze niet de leidersrol had t.o.v. haar paard.
) en er is hier nog nooit een paard geweest die ging bokken of wat dan ook. Gewoon omdat paarden hier de tijd krijgen om zich te ontwikkelen en niet persé rond die datum klaar moeten zijn. En begeleiding daarin is uiterraad heel belangerijk.
Visconti schreef:tja, je moet natuurlijk wel kunnen rijden. Maar dat leek me logisch en heb ik even niet vermeld in mijn tekst. Meegaan met het paard moet je altijd, of je een paard nu aan het beleren bent of niet. Ik bedoel als ik achter in het zadel neer zal ploffen dan gaat mijn paard ook op de hobbel, en een jong paard spat waarschijnlijk uit elkaar.
Er worden hier regelmatig paarden beleerd (niet daar mij hoor, had het naar één keer wel gezien) en er is hier nog nooit een paard geweest die ging bokken of wat dan ook. Gewoon omdat paarden hier de tijd krijgen om zich te ontwikkelen en niet persé rond die datum klaar moeten zijn. En begeleiding daarin is uiterraad heel belangerijk.
Maar goed, als ik dan verhalen van mijn moeder hoor dat die op haar 12de begon met paarden zadelmak maken. Dan zijn de tijden toch wel veranderd