Zouden jullie dit doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blacklight

Re: Zouden jullie dit doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:40

Lijkt me wel een leuke uitdaging opzich, als je maar veel rekening houdt met alles wat eventueel zou kunnen gebeuren. Ik zelf heb vorig jaar ook een pony zadelmak gemaakt, maar die was van andere mensen dus niet van mij zelf. Je hebt in de vakantieperiode in ieder geval genoeg tijd om vertrouwen te winnen enzo

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:57

Focussed schreef:
Het is behoorlijk riskant
Heb je al hieraan gedacht
-Wat als je hem niet verkocht krijgt (je wilt hem in Juni ongv. kopen . Rond de zomertijd is de markt vaak het best voor het verkopen van het paard. Je wilt hem in het najaar weer verkopen, maar dan is juist de markt het slechtst...)
-Wat als het beest uiteindelijk een vreselijk karakter blijkt te hebben?
-Wat als je een band met de pony krijgt, en hem niet meer kunt verkopen?
-weet je wel heel zeker dat hij meer waard wordt? heb je dusdaning genoeg ervaring om hem in waarde te laten steigen?
-Heb je sowieso wel genoeg tijd om hem in waarde te laten steigen?
-Wat is je 'noodplan' als je hem neit verkocht krijgt

Sommige dingen zijn misschien dubbel, maar toch ..

Is allemaal aan gedacht hoor. Ik ben nu niet onmiddelijk het type dat iets ondoordacht gaat doen. Ik heb al meerdere paarden ingereden en die zijn ook allemaal verkocht geweest of weggegaan. Ik weet dat het niet de beste tijd is om te verkopen maar het is niet dat hij bv voor 30sept weg moet. het komt met andere woorden niet op een maand. Over een band krijgen en het gaan hechten. Na een tijd leer je het wel het niet te doen en ik kan zo'n dingen wel behoorlijk van me afzetten. Ik zou me aan ieder dier moeten gaan hechten waar ik mee werk ofzo, het zou hier al een aardige dierentuin zijn. Noodplan is er dus ook en in waarde stijgen lijkt me ook geen probleem of qua karakter. Het is niet zo dat ik de eerste beste zou kopen. Dus karakter vind ik heel belangrijk en ik kijk er dan ook naar. Verder moet het er eentje zijn die ooit 'kinder'pony kan worden.
Maar zowiezo denk ik er dus nog over na. Ik heb wel iets op het oog, maar ik heb nog de tijd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:16

zitake schreef:
Focussed schreef:
Het is behoorlijk riskant
Heb je al hieraan gedacht
-Wat als je hem niet verkocht krijgt (je wilt hem in Juni ongv. kopen . Rond de zomertijd is de markt vaak het best voor het verkopen van het paard. Je wilt hem in het najaar weer verkopen, maar dan is juist de markt het slechtst...)
-Wat als het beest uiteindelijk een vreselijk karakter blijkt te hebben?
-Wat als je een band met de pony krijgt, en hem niet meer kunt verkopen?
-weet je wel heel zeker dat hij meer waard wordt? heb je dusdaning genoeg ervaring om hem in waarde te laten steigen?
-Heb je sowieso wel genoeg tijd om hem in waarde te laten steigen?
-Wat is je 'noodplan' als je hem neit verkocht krijgt

Sommige dingen zijn misschien dubbel, maar toch ..

Is allemaal aan gedacht hoor. Ik ben nu niet onmiddelijk het type dat iets ondoordacht gaat doen. Ik heb al meerdere paarden ingereden en die zijn ook allemaal verkocht geweest of weggegaan. Ik weet dat het niet de beste tijd is om te verkopen maar het is niet dat hij bv voor 30sept weg moet. het komt met andere woorden niet op een maand. Over een band krijgen en het gaan hechten. Na een tijd leer je het wel het niet te doen en ik kan zo'n dingen wel behoorlijk van me afzetten. Ik zou me aan ieder dier moeten gaan hechten waar ik mee werk ofzo, het zou hier al een aardige dierentuin zijn. Noodplan is er dus ook en in waarde stijgen lijkt me ook geen probleem of qua karakter. Het is niet zo dat ik de eerste beste zou kopen. Dus karakter vind ik heel belangrijk en ik kijk er dan ook naar. Verder moet het er eentje zijn die ooit 'kinder'pony kan worden.
Maar zowiezo denk ik er dus nog over na. Ik heb wel iets op het oog, maar ik heb nog de tijd.

Haha ok, het is goed dat je al naar alle risico's heb gekeken. Beter weten wat de risico's zijn dan ondoordacht in een vlaag van verstandsverbijstering een pony kopen om je idee te verwezelijken toch Lachen Clown