Doorzitten in galop en paard inhouden help??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: Doorzitten in galop en paard inhouden help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:37

Ik rijd ook alleen maar op de manege en ik rijd regelmatig zonder beugels. Zonder beugels rijden werkt voor mij echt het beste; je moet wel blijven zitten, anders val je eraf. Clown Je kan toch ook aan je instructeur vragen of je op een makkelijk paard mag die toch wel luistert, zodat jij je op je zit kunt concentreren?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 10:49

ja dat is ook een optie dat ik gewon vraag of ik om de 2 weken 1 les zonder beugels mag gaan rijden(beugels zitten dan nog wel aan het zadel vast maar niet in mijn voet dan:P) zal ff vragen:) thnx

kimly890

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:54

bij lukt het ook niet en vooral als ik op een zat die een beetje op gooide ging ik helemaal naar voren toen heeft iemand is gezecht dat ik mij schouders naar achter moest drukken en als je dat lukt met doorzitten dan proberen om recht te zitten en met de galop ook gewoon naar achter hangen zo ging het bij het beste ... XX

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:14

Ik heb eerdergister ff op Nikki(arabiertje bij mij op stage) gereden en ook galopje geprobeert en ik boleef netjes zitten, ik heb gewoon mijn hakken netjes uitgedrukt schouders wat naar achteren naar achteren leunen(niet te veel) handen netjes naar voren houden, knik in de armen en mijn benen lang gehouden, en meebewogen met mijn heupen(is voor mij ietsies makkelijker heb hele soepele heupen)

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:50

Probeer goed op je ademhaling te letten, dat wil weleens werken Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:04

Tegen mij hebben ze altijd gezegt (als het toch niet zonder zadel en of beugels kan doen)
Lang maken (maak je beugels maar een gaatje langer) maar zorg ervoor dat je nog voldoende contact heb en dat je ze niet kwijt geraakt, want als je dit niet gewoon bent, kan het wel eens zijn dat je zand hapt .
goed diep zitten op je achterwerk en met je heupen de beweging van je paard mee te volgen, als het waren mee galoperen, niet voorover hangen, liever te veel achterwaars als te veel voorwaarts, als je achterwaarts leunt remmen sommige paarden en bij voorrover versnellen ze juist.
als ik het goed heb Bloos Haha!

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:12

Suusje, ik rijd ook in een manegeles. Wij moeten regelmatig de beugels kruislings voor het zadel leggen en zonder beugels rijden. Dat kun je in jouw les ook doen. Het moet voor je manegeles niet uitmaken of je wel of niet je voeten in de beugels hebt, je kunt precies hetzelfde doen als de anderen. Succes!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:59

Ik heb alle opties gister geprobeerd die julie voorstelden en ben gister gevallen:P Ik heb de hele tijd zonder beugels gereden en in galop is wel ff wennen maar heb gewoon gedaan alsofik nog steeds mijn beugels en zo in had. Ben na het vallen er wle weer op geklommen en heb daarna fftjes 1 minuutje zonder zadel gegallopeerd, nou dat ging goed bleef wel zitten, maar het is nu gewoon oefenen en oefenen en neit opgeven.

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:02

Goedzo! Probeer eerst zonder beugels in een schijnovergang tussen stap en draf te blijven zitten. Dit moet geen probleem zijn, en bouw het zo langzaam op naar een redelijk voorwaartse draf. Als je dit kunt moet een rustige galop zonder beugels ook geen probleem zijn. Pak eventueel een plukje manen vast Knipoog
Veel succes iig Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 18:18

haha okay:P

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:11

Sullie97 schreef:
Probeer in je paard te gaan zitten, zo moet je denken als je op het paard zit.

Ghehe, mijn instructeur zei altijd dat je net moest doen alsof je met een andere hobby bezig bent Haha! Goed meebewegen... Knipoog

Overigens, wij moeten incidenteel ook wel eens de beugels uit doen, op zich geen probleem, galop zit dan zelfs lekkerder dan draf, maar in de overgang van galop naar draf kan ik mn paard meestal niet snel genoeg in een rustig drafje krijgen, waardoor ik echt als de dood ben om mijn evenwicht te verliezen en eraf te vallen... is al eens gebeurd...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 02:59

Susannah: mijn lesgeefmens roept altijd: romantisch bewegen! Haha!

Los in de heupen meebwegen is het enige dat telt. Een keer je dat kunt, komt de rest vanzelf goed.

Ik ben trouwens geen fan van zonder beugels rijden, de meesten gaan er hun hakken van optrekken en vreselijk gespannen zitten. Goede zitles aan de longe vind ik veel beter. Stukjes zonder beugels zijn goed, maar heus niet te lang.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:09

poes schreef:
Susannah: mijn lesgeefmens roept altijd: romantisch bewegen! Haha!

Los in de heupen meebwegen is het enige dat telt. Een keer je dat kunt, komt de rest vanzelf goed.

Ik ben trouwens geen fan van zonder beugels rijden, de meesten gaan er hun hakken van optrekken en vreselijk gespannen zitten. Goede zitles aan de longe vind ik veel beter. Stukjes zonder beugels zijn goed, maar heus niet te lang.

Maar zorg ervoor dat je bovenlichaam wel stil houdt, enkel je heupen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:42

Idd niet meepompen met de schouders, je paard loopt zo ook wel Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 12:06

Heb maandag weer op Tenno gereden en hij liep me netjes. Ik bleef goed zitten en hij liep op sommige momenten aan de teugel. Alleen nu nog mijn benen aan het paard houden, maar dat zal wel lukken.