Jena dressuur in het land door JW-Fotografie.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Jena dressuur in het land door JW-Fotografie.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:29

prachtig dier hoor!! sterkte met je griepje!! Ach gut

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:33

Gelukkig gaat het al STUKKEN beter! Gelukkig wel zeg.
Word je zó moe van al dat gesnotter met dit mooie weer. Scheve mond

Dankje! Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:22

Whaaaah Femke en Jody ! Heerlijke serie van een heerlijke combinatie. Rot dat je ziek bent, Femke. Beterschap ! Ach gut
Ik ga ook mee met de bovengenoemde aandachtspuntjes.
Jena wordt steeds voller. Prachtige fries. Helemaal mooi opgepoetst zo te zien.
Komt helemaal goed met jullie, daar ben ik van overtuigd. Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:55

Dankjewel Juul Haha! Ik ben benieuwd hoe ver wij het gaan brengen in de dressuur. Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:56

Jullie komen er zeker wel ! Ja

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:03

Écht een mooie fries Fem! Lachen
Ziet er fijn uit, jullie komen er wel!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:06

Mooie houding, nog juist wat die handen, maar dit is hier al eerder verteld. Wat me wel opviel is dat het paard eigenlijk de hele tijd toch redelijk hoog opgericht loopt, probeer hem mss soms ook een wat lager in te stellen, lijkt me beter. Maar alsnog ziet het er zeer mooi uit.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:08

Wat ik een beetje mis in je eigen commentaar is dat je je bovenlichaam (naar mijn idee) wel wat meer terug mag houden. Op (bijna) elke foto vind ik je bovenlichaam te ver naar voren..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:17

ziet er heel netjes uit hoor! niet zo jezelf naar beneden halen Lachen
soms vraag je wat teveel met je handen heb ik het idee, alhoewel het er niet onprettig uitziet voor de rest. probeer met je been naar de handen toe te rijden. ook als ze zich wegdrukt, van voren rij laten en met je been werken, dat werkt in ieder geval bij mijn pony het beste.

Appollo_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:21

Hee ziet er netjes uit Knipoog
En wat een mooi dier Haha!
Ik vind vooral die galop foto erg mooi geworden
Veel plezier ermee Knipoog Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:25

magli schreef:
Mooie houding, nog juist wat die handen, maar dit is hier al eerder verteld. Wat me wel opviel is dat het paard eigenlijk de hele tijd toch redelijk hoog opgericht loopt, probeer hem mss soms ook een wat lager in te stellen, lijkt me beter. Maar alsnog ziet het er zeer mooi uit.

Helemaal mee eens. Lachen Ze moet inderdaad iets lager lopen. Maarja weiland is nieuw; nog maar 4 keer in gereden. En er zat zo'n mens met zo'n grote toeter op dr camera midden in het land. Clown Haha! Normaal rijd ik haar inderdaad lager. Knipoog Bedankt!

En de rest ook heel erg bedankt! Ja

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:27

heel leuk beestje!
commentaar: in galop meer terug op je kont zitten je gaat teveel voorover zitten
in draf bij het lichtrijden ga je voorover hangen op de foto en zo gaan je benen naar
achteren.
probeer niet de hele tijd naar je paard te kijken maar naar voren zo ga je zelf ook beter zitten (dan ga je zelf rechterop zitten met je bovenlichaam).
en je benen wat je zelf ook zegt niet je hakken in je paard zetten (het lijkt erop dat je dan ook met je sporen rijd in plaats van met je kuiten).
het kan aan mij liggen maar van voren lijkt die leuk te lopen maar loopt die wel van achter naar voren (werk je het paard wel van achter naar voor "lijkt OP DE FOTO namelijk dat die van achter wat minder is"???) MAAR OP EEN FOTO KAN JE HET OOK NIET GOED ZIEN WANT HET IS EEN MOMENT OPNAME SORRY ALS IK HET MIS HEB Bloos

nou verder vind ik jullie een super leuke combinatie hoor erg leuke fries trouwens Haha!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:35

Als het een van de eerste keren is dat je terug op het weiland rijdt, is het wel begrijpelijker dat hij wat opgerichter loopt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:00

Jazeker ik rijd het paard van achter naar voor. Ja Meestal hoef ik ook niet veel te doen om Jena nagevelijk te krijgen. En ja, ik rijd met mijn sporen. Alleen rijd ik daarbij veel met mijn kuiten. Knipoog Jena is altijd met sporen gereden en daardoor niet heel attent op het been. Gelukkig is dat al STUKKEN beter. Ik wil niet nog een keer een discussie over mijn sporen dat die enkel voor het verfijnen van de hulpen zijn. Dat klopt; maar voor mij werken ze op deze manier meer dan prima. Knipoog Ohja over die galop; normaal zit ik erg op mn kont hoor. Clown Ik liet haar even gaan, maar nu ze vooruit MOCHT wilde ze het niet meer. (En daar moest ik om lachen zoals je ziet op de foto. Haha) Haha! Van mijn overige houding klopt het allemaal; allemaal aandachtspuntjes!

Bedankt voor het commentaar!

__PrinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:01

Het ziet er goed uit hoor!
Commentaar is al genoeg gegeven waar ik het wel mee eens ben maar dat
zijn maar kleine dingetjes waar je gewoon aan moet werken Knipoog

een paar tips;
probeer met een wat langere teugel te rijden dan komt ze makkelijker omlaag.

je kunt een elastiek of touwtje om je been en de singel binden dan blijven je benen wat stiller liggen Knipoog
let wel op dat je geen strotouwtje ofzo pakt want dan kan het gaan schuren op de buik!

groetjess! Doei!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:28

Dankje voor de tip voor mijn benen! Enkel vind ik die oplossing nog steeds eng om 1 of andere reden. Nagelbijten / Gniffelen Stel dat je blijft haken, als je valt. Als ik met een langere teugel ga rijden in het land gaat ze er in het begin vandoor. Aangezien ik maar een halfuurtje heb gereden (omdat ik met griep op t paard zat. Clown ) heb ik haar niet echt los gekregen. Normaal rijd ik haar met een lange teugel. Klik! Knipoog Zo rijd ik meestal in de training. Lang en laag.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:22

Faelivrin schreef:
Jazeker ik rijd het paard van achter naar voor. Ja Meestal hoef ik ook niet veel te doen om Jena nagevelijk te krijgen. En ja, ik rijd met mijn sporen. Alleen rijd ik daarbij veel met mijn kuiten. Knipoog Jena is altijd met sporen gereden en daardoor niet heel attent op het been. Gelukkig is dat al STUKKEN beter. Ik wil niet nog een keer een discussie over mijn sporen dat die enkel voor het verfijnen van de hulpen zijn. Dat klopt; maar voor mij werken ze op deze manier meer dan prima. Knipoog Ohja over die galop; normaal zit ik erg op mn kont hoor. Clown Ik liet haar even gaan, maar nu ze vooruit MOCHT wilde ze het niet meer. (En daar moest ik om lachen zoals je ziet op de foto. Haha) Haha! Van mijn overige houding klopt het allemaal; allemaal aandachtspuntjes!

Bedankt voor het commentaar!

Als ik je dan een advies mag geven, en begrijp me niet verkeerd, het is goed bedoeld. Misschien is het een idee om te gaan rijden met sporen met een wiel ? Als je met zoveel spoor rijdt, is het belangrijk dat de spoor niet de hele tijd in het paard prikt, maar dat hij ook kan wegrollen.
Verder heb ik genoten van de foto's !

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:15

Michel123 schreef:
Als ik je dan een advies mag geven, en begrijp me niet verkeerd, het is goed bedoeld. Misschien is het een idee om te gaan rijden met sporen met een wiel ? Als je met zoveel spoor rijdt, is het belangrijk dat de spoor niet de hele tijd in het paard prikt, maar dat hij ook kan wegrollen.
Verder heb ik genoten van de foto's !

Ik heb nog nooit met sporen met wiel gereden, maar dit schijnt inderdaad fijner te zijn voor het paard. Enkel is het niet zó erg dat ik haar zó vaak aantik dat ze een stuk vel/haar kwijt is in haar buik hoor. Tong uitsteken Als ik haar aan tik met mijn spoor, en geen reactie krijg krijgt ze meteen een tik met de zweep. Zo probeer ik haar attent op mijn been te krijgen, en dat lijkt te werken. Ik merk en voel in ieder geval wel verbetering. Ja Zodra ik wondjes in haar buik maak zal ik eens denken aan een spoor met wiel. Ja Alleen duurt dat nog wel even denk ik (en hoop dat dat helemaal niet zover komt eigenlijk) aangezien mijn spoor die ik nu gebruik een rond uiteinde heeft, is alles behalve scherp. Knipoog

Toch erg bedankt voor de tip! OK dan!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:21

Hee fem,

ziet er goed uit hoor, mooie combi ook.

Ik denk alleen als jij wat minder spanning op je been zet dat jena meer gaat ontspannen en jij ook.
En dan kan ze nog wel eens heel anders op je been reageren dan met spoor.
en helemaal lekker door dat rugje komen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:23

Ik probeer mijn been stil te houden, haha! Maar dat wil gewoon niet. Zoals jij al zegt ga ik me dan aanspannen. Zeker als je zelf niet helemaal fit bent, en voor de 4de keer in een totaal onbekende omgeving moet rijden (Laten we zeggen dat dat voor een 3 jarige vrij heftig en spannend is. Clown ) Toch bedankt! Ja

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:57

Faelivrin schreef:
Ik probeer mijn been stil te houden, haha! Maar dat wil gewoon niet. Zoals jij al zegt ga ik me dan aanspannen. Zeker als je zelf niet helemaal fit bent, en voor de 4de keer in een totaal onbekende omgeving moet rijden (Laten we zeggen dat dat voor een 3 jarige vrij heftig en spannend is. Clown ) Toch bedankt! Ja

Dan nogmaals mijn advies : sporen met wiel !

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:11

Super leuke fotos maar let op je houding, je valt nogal naar voren.

K vind t zweepje trouwens wel storen Lips are sealed

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:34

Jouw fries heeft nogal een hoge hals, als ik jou was zou ik met inrijden proberen haar laag, lang en rond te rijden. waardoor ze dus goed over de rug gaat lopen en beter nagevelijk wordt. Want ze komt volgens mij steeds omhoog met haar hoofd en ik krijg ook het idee dat ze haar rug een beetje wegdrukt. probeer haar verder ook meer lengte te geven.

overigens een prachtige fries met uitstraling!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:37

Ik zou ook zeggen wees maar lekker streng als ik zo kan rijden Tong uitsteken

Enige tip, draai je been naar binnen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:39

Karoliefje_ schreef:
Jouw fries heeft nogal een hoge hals, als ik jou was zou ik met inrijden proberen haar laag, lang en rond te rijden. waardoor ze dus goed over de rug gaat lopen en beter nagevelijk wordt. Want ze komt volgens mij steeds omhoog met haar hoofd en ik krijg ook het idee dat ze haar rug een beetje wegdrukt. probeer haar verder ook meer lengte te geven.

overigens een prachtige fries met uitstraling!

Dankjewel! Zoals ik al zei doe ik dat ook altijd. Alleen is dat in het land nog niet zo makkelijk. Lachen Komt allemaal wel goed, moet ook weer wennen! Rug drukt ze niet weg, tenminste niet dat ik weet/voel/zie, maar dat kan wel zo lijken op de foto's. Knipoog Lengte geven was tijdens deze fotoshoot niet een strak plan, dan was ik niet blijven zitten ben ik bang. Clown

Dankjewel allemaal, en ook heel erg bedankt voor de complimenten. Haha! Bloos