Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben benieuwd hoe ver wij het gaan brengen in de dressuur.

magli schreef:Mooie houding, nog juist wat die handen, maar dit is hier al eerder verteld. Wat me wel opviel is dat het paard eigenlijk de hele tijd toch redelijk hoog opgericht loopt, probeer hem mss soms ook een wat lager in te stellen, lijkt me beter. Maar alsnog ziet het er zeer mooi uit.
Ze moet inderdaad iets lager lopen. Maarja weiland is nieuw; nog maar 4 keer in gereden. En er zat zo'n mens met zo'n grote toeter op dr camera midden in het land.
Haha! Normaal rijd ik haar inderdaad lager.
Bedankt!
Meestal hoef ik ook niet veel te doen om Jena nagevelijk te krijgen. En ja, ik rijd met mijn sporen. Alleen rijd ik daarbij veel met mijn kuiten.
Jena is altijd met sporen gereden en daardoor niet heel attent op het been. Gelukkig is dat al STUKKEN beter. Ik wil niet nog een keer een discussie over mijn sporen dat die enkel voor het verfijnen van de hulpen zijn. Dat klopt; maar voor mij werken ze op deze manier meer dan prima.
Ohja over die galop; normaal zit ik erg op mn kont hoor.
Ik liet haar even gaan, maar nu ze vooruit MOCHT wilde ze het niet meer. (En daar moest ik om lachen zoals je ziet op de foto. Haha)
Van mijn overige houding klopt het allemaal; allemaal aandachtspuntjes!
Stel dat je blijft haken, als je valt. Als ik met een langere teugel ga rijden in het land gaat ze er in het begin vandoor. Aangezien ik maar een halfuurtje heb gereden (omdat ik met griep op t paard zat.
) heb ik haar niet echt los gekregen. Normaal rijd ik haar met een lange teugel. Klik!
Zo rijd ik meestal in de training. Lang en laag. Faelivrin schreef:Jazeker ik rijd het paard van achter naar voor.Meestal hoef ik ook niet veel te doen om Jena nagevelijk te krijgen. En ja, ik rijd met mijn sporen. Alleen rijd ik daarbij veel met mijn kuiten.
Jena is altijd met sporen gereden en daardoor niet heel attent op het been. Gelukkig is dat al STUKKEN beter. Ik wil niet nog een keer een discussie over mijn sporen dat die enkel voor het verfijnen van de hulpen zijn. Dat klopt; maar voor mij werken ze op deze manier meer dan prima.
Ohja over die galop; normaal zit ik erg op mn kont hoor.
Ik liet haar even gaan, maar nu ze vooruit MOCHT wilde ze het niet meer. (En daar moest ik om lachen zoals je ziet op de foto. Haha)
Van mijn overige houding klopt het allemaal; allemaal aandachtspuntjes!
Bedankt voor het commentaar!
Michel123 schreef:Als ik je dan een advies mag geven, en begrijp me niet verkeerd, het is goed bedoeld. Misschien is het een idee om te gaan rijden met sporen met een wiel ? Als je met zoveel spoor rijdt, is het belangrijk dat de spoor niet de hele tijd in het paard prikt, maar dat hij ook kan wegrollen.
Verder heb ik genoten van de foto's !
Als ik haar aan tik met mijn spoor, en geen reactie krijg krijgt ze meteen een tik met de zweep. Zo probeer ik haar attent op mijn been te krijgen, en dat lijkt te werken. Ik merk en voel in ieder geval wel verbetering.
Zodra ik wondjes in haar buik maak zal ik eens denken aan een spoor met wiel.
Alleen duurt dat nog wel even denk ik (en hoop dat dat helemaal niet zover komt eigenlijk) aangezien mijn spoor die ik nu gebruik een rond uiteinde heeft, is alles behalve scherp. 
) Toch bedankt!
Faelivrin schreef:Ik probeer mijn been stil te houden, haha! Maar dat wil gewoon niet. Zoals jij al zegt ga ik me dan aanspannen. Zeker als je zelf niet helemaal fit bent, en voor de 4de keer in een totaal onbekende omgeving moet rijden (Laten we zeggen dat dat voor een 3 jarige vrij heftig en spannend is.) Toch bedankt!

Karoliefje_ schreef:Jouw fries heeft nogal een hoge hals, als ik jou was zou ik met inrijden proberen haar laag, lang en rond te rijden. waardoor ze dus goed over de rug gaat lopen en beter nagevelijk wordt. Want ze komt volgens mij steeds omhoog met haar hoofd en ik krijg ook het idee dat ze haar rug een beetje wegdrukt. probeer haar verder ook meer lengte te geven.
overigens een prachtige fries met uitstraling!
Komt allemaal wel goed, moet ook weer wennen! Rug drukt ze niet weg, tenminste niet dat ik weet/voel/zie, maar dat kan wel zo lijken op de foto's.
Lengte geven was tijdens deze fotoshoot niet een strak plan, dan was ik niet blijven zitten ben ik bang.