Rik en ik @ springwork *1.20*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Rik en ik @ springwork *1.20*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:45

Pony heeft er lol in dat zie je wel aan de oren. Af en toe eens wat hoger springen is geen probleem hoor. Ik neem aan dat ze goede begeleiding heeft tijdens de springles en misscommunicatie komt zelfs bij de beste ruiters voor. Dan is het beter dat de pony een keer stopt omdat hij de ruiter niet begrijpt dan er dwars doorheen gaan.
En zo verkeerd springt deze pony niet. Zeker niet voor een haflinger. Er zit een mooie foto tussen.
Aan de foto's te zien voor zover je dat kan zien zit de ruiter netjes en kijkt zij recht tussen de oren door. Zie geen balansverstoringen.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:21

missnina schreef:
Ik vind het ook wel erg hoog. Je kunt zien dat ze er erg veel moeite mee heeft en dus ook gaat weigeren. En ALS je zonodig zo hoog wilt springen zou ik in ieder geval de grondbalk aan de goeie kant leggen, want je springt de hindernis nu steeds van de verkeerde kant Nagelbijten / Gniffelen Daar help je je pony natuurlijk ook niet mee

Ik ga echt niet ZONODIG hoog springen omdat ik dat stoer vind ofso. Pony heeft er lol in, en ik ook, als ze er te veel moeite mee had gehad had ze ook zeker niet gesprongen.
Als je goed kijkt zie je dat de schuine balk iets verder onder de hindernis uitstaat aan de kant die we springen, die ander ligt er gewoon om aan te geven waar de grond is. Ze ken er niet op landen want de balk ligt tegen de staanders aan, knappe pony die daar op land.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:24

Mag ik eerlijk zijn? Ik vind het eng... Je pony gaat vandaag of morgen een keer met z'n voorbenen door de hindernis, of het gaat op een andere manier fout. Hij houdt helemaal niks over, nu is dat niet zo erg, als ze haar benen maar optrekt, maar dat doet ze niet. Ik denk dat het verstandiger is om eerst aan de techniek te werken, en dan pas de hoogte in.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik wou het toch even zeggen. Lachen

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:29

Je pony zet mooi af, met beide voorbenen tegelijk, maar over de hindernis ziet het er niet zo netjes uit (dit is mijn mening). Ik zou niet zo hoog met je pony springen als wat je nu doet, want hij vindt het misschien wel leuk, maar echt goed kan die het niet (zo te zien). Ik zou inderdaad eerst aan de techniek werken, voordat je de hoogte springt. Een peesblessure komt gauw genoeg! Verder is het natuurlijk wel leuk om te zien wat je haflinger doet!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:31

WOUW echt gaaf!! Cool Pling

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:39

Ik denk dat je bij de 1m. had mogen ophouden...het ziet eruit alsof jouw paardje zich echt over de sprong heen moet worstelen....ik vind het geen mooi beeld geven....1.20 i wel echt z'n max, je moet momenteel zeker niet meer van 'm gaan vragen...

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:52

Adil18 schreef:
Ik denk dat je bij de 1m. had mogen ophouden...het ziet eruit alsof jouw paardje zich echt over de sprong heen moet worstelen....ik vind het geen mooi beeld geven....1.20 i wel echt z'n max, je moet momenteel zeker niet meer van 'm gaan vragen...

Ik ga ook zeker niet hoger springen dan 1.20 met dr, heeft ook geen nut aangezien ik op wedstrijden max. 90 spring op dit moment Knipoog
Maar even voor de duidelijkheid voor iedereen, als ze het niet zou kunnen en er te veel moeite mee zou hebben zou ik echt niet 1.20 zijn gaan springen. Riky springt gewoon zo hoog als nodig, je ziet dat ze bij de 1 meter er zelfs al overheen kruipt, terwijl dat niet hoog is voor haar.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:56

Dat klopt, ik zeg ook niet dat ze het niet kan, maar het is wel gevaarlijk hoe ze nu springt. Zeg nou zelf, die hangende benen, dat gaat een keer fout.

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:03

ten 1e de grond balk ligt aan de verkeerde kant. het heeft niet veel te maken met waar de grond is, maar met het af zetten van de pony dat die het makkelijker kan inschatten.

ten 2e vind ik het wel erg hoog voor deze pony, hij heeft er aan de foto's te zien nogal wat moeite mee. en aangezien haflingers (niet allemaal!!) meestal wat zwaarder gebouwt zijn, is dat heel slecht voor de pezen als die elke keer al dat gewicht op zijn voorbenen krijgt als je op deze hoogte springt.

verder veel plezier der mee.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:14

Ze zegt toch dat het zelden is?

Snap het probleem niet zo, als je in d'r profiel kijkt zie je dat ie met het normale werk weinig moeite heeft, dit was puur om te kijken hoe het zou gaan...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:27

Sannum schreef:
Dat klopt, ik zeg ook niet dat ze het niet kan, maar het is wel gevaarlijk hoe ze nu springt. Zeg nou zelf, die hangende benen, dat gaat een keer fout.

Zie jij op die 1.20 hangende voorbenen dan?! Ha blijf jij maar dressuren.
Deze leerd t wel en wat betreft die andere foto's......verkeerde moment geknipt !!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:42

vivana schreef:
Deze leerd t wel en wat betreft die andere foto's......verkeerde moment geknipt !!

Ik heb geen zin in een getouwtrek over wel of niet hangende voorbenen. Vind je opmerking wel heel heftig, ik kan ook tegen jou gaan zeggen dat je het maar bij kinderlessen moet houden, net zo uit de lucht gegrepen als jouw opmerking tegen mij.

Ik zeg ook zeker niet dat hij het niet zal leren, maar ik vind deze hoogte nu onverantwoord.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:56

vivana schreef:
Sannum schreef:

Boh, wat een k.u.t.-opmerking zeg....Met alle respect...Ik denk ook niet dat Sannum het beengebruik van het paardje bekritiseerd maar meer het feit dat gezien de positie waarin het paard zich bevindt op de foto's het er uit ziet alsof die benen nog maar met veel moeite over de sprong gaan komen....

En wat maakt jou trouwens expert? Ik zie hier een paard wat de hindernissen bijna met z'n buik om stooot....de ruimte boven de sprong is echt minimaal en sowieso te weinig om echt mooi rond te komen boven de sprong...Daarom zei ik ook al eerder dat dit echt z'n max. is en als je echt een mooi rond paard wil hebben boven de sprong zal die sprong toch wel eerst om laag moeten...want zo leert hij het namelijk NIET....

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:57

Maar ook bij 40 centimeter is de ruimte minimaal Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:01

Verdorie zeg, wil je nou ook nog eens wat van een ander aannemen of alleen maar zitten mekkerren en het laatste woord willen hebben.... Boos!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:02

hey ellen leuke foto`s je doet het toch maar even
voor alle mensen die vinden dat het niet kan zo hoog met deze haflinger: ellen heeft een goede instructeur en ook die vindt het vaak geen probleem, de lompheid waarmee rik af en toe springt heeft te maken met dat ze zo slim is, en haar voorbenen doet ze opzij naar mijn mening omdat ze beetje een buikje heeft maar ja dat past bij deze haflinger:P:P

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:04

Jublover schreef:
voor alle mensen die vinden dat het niet kan zo hoog met deze haflinger: ellen heeft een goede instructeur en ook die vindt het vaak geen probleem, de lompheid waarmee rik af en toe springt heeft te maken met dat ze zo slim is, en haar voorbenen doet ze opzij naar mijn mening omdat ze beetje een buikje heeft maar ja dat past bij deze haflinger:P:P

Ik dacht dat je deze hoogte bijna nooit sprong? Maar goed, dat maakt ook niet uit. Ik maak geen probleem van de lompigheid oid. Het enige waar ik bang voor ben is dat deze pony een keer midden in de sprong knalt, omdat ze simpelweg niets overhoudt.

Freak1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:07

Woow, dat ziet er spectaculair uit hé Haha! Mooie haflinger ook! Ik zie niet zo snel een haf zo hoog springen Tong uitsteken

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:09

Vind wel knap dat de haf over 1.20 komt, ziet dr alleen niet echt soepeltjes uit... maarja dat heb je al wel vaker gehoord Lachen

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:40

Adil18 schreef:
vivana schreef:

Boh, wat een k.u.t.-opmerking zeg....Met alle respect...Ik denk ook niet dat Sannum het beengebruik van het paardje bekritiseerd maar meer het feit dat gezien de positie waarin het paard zich bevindt op de foto's het er uit ziet alsof die benen nog maar met veel moeite over de sprong gaan komen....

En wat maakt jou trouwens expert? Ik zie hier een paard wat de hindernissen bijna met z'n buik om stooot....de ruimte boven de sprong is echt minimaal en sowieso te weinig om echt mooi rond te komen boven de sprong...Daarom zei ik ook al eerder dat dit echt z'n max. is en als je echt een mooi rond paard wil hebben boven de sprong zal die sprong toch wel eerst om laag moeten...want zo leert hij het namelijk NIET....

Zoals al meerdere keren is gezegd, ze springt altijd met minimale tussen ruimte, of het nou 40 cm is of 1.20.
En als je goed kijkt zie je dat de oren en dr kruis lager zitten dan de schoft, ze komt dus zeker wel in de schoft omhoog, goed rond worden zal ze nooit goed gaan doen, gezien ik al 4 jaar serieus met haar aan het springen ben.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:43

Sannum schreef:
Jublover schreef:

Ik dacht dat je deze hoogte bijna nooit sprong? Maar goed, dat maakt ook niet uit. Ik maak geen probleem van de lompigheid oid. Het enige waar ik bang voor ben is dat deze pony een keer midden in de sprong knalt, omdat ze simpelweg niets overhoudt.

Wat Jublover bedoeld met "vaak geen probleem" is dat ik in de springles altijd gewoon met de rest mee kan komen en we elke les gewoon oxers en steiltjes van een meter springen. Soms zegt mn instructeur dat het beter is als ik stop omdat we gewoon niet uitkomen met de passen, gezien ik tussen de grote E-poy's rijd Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:29

vivana schreef:
.....Ha blijf jij maar dressuren.

Moderatoropmerking:
Wat ontzettend jammer dat je zo'n opmerking plaatst Scheve mond
Als ik hier bijv. de reactie van Crossmonster (en anderen) bekijk, dan hebben we hier een prachtig voorbeeld van hoe HAW zou moeten zijn.
Iemand plaatst foto's, daar volgt heel nuttig commentaar op en daar wordt wat mee gedaan en een goede discussie over gevoerd.
Ik zou zeggen: neem daar een voorbeeld aan.
Geldt niet alleen voor jou, maar ook voor anderen die het nodig vinden om de discussie omlaag te halen.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:56

punkielover schreef:
haha wat leuk om te zien!
Je paard springt wel laag over de hindernis, die van mij jumpen er 200 meter boven Tong uitsteken

Haha zelfde verhaal Lachen

Schijnheilig

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:06

Hele leuke pony
vindt het knap dat je dit durft te springen. en zeker voor een keer kan het geen kwaad .
als je dit vaker wilt gaan doen . dan zou ik er op gaan trainen. omdat het vanaf de foto's het eruit ziet alsof ze het net wel/ net niet red. maar dat kanirl nog altijd anders zijn natuurlijk
Veel succes

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:10

Adil18 schreef:
Verdorie zeg, wil je nou ook nog eens wat van een ander aannemen of alleen maar zitten mekkerren en het laatste woord willen hebben.... Boos!

Relax aan oké.

Ik hoef niet het laatste woord te hebben, believe me. Het zal me echt worst wezen of ik gelijk krijg of niet.

Maar je zegt het nou net alsof jij volkomen gelijk hebt en ik totaal ongelijk?
Waarom zou ik iets van iemand aannemen als ik denk dat dat niet geheel klopt?
Moet ik op alles, ja amen zeggen dan? Zo werkt het niet helemaal.

Ik kén die pony, ik kén die combinatie, ergens hebben jullie echt gelijk, ontken ik niet.
Maar neem ook van mij aan dat dit niet dagelijks is,
dat dit niet gebruikelijk is,
en dat dit moment opnames zijn...