Joep [6 jr, v. Polansky] is nu ècht M1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Joep [6 jr, v. Polansky] is nu ècht M1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 06:48

Bedankt allemaal Lachen

Terorita, bijna niemand ziet direct dat het een polanksy is. Qua karakter is het wel overduidelijk, maar de bouw heeft ie van zijn moeder meegekregen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:42

Gefeli Ky!! Goedzo! Zie je wel, het komt wel! Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:02

Leuk paard, maar ik vind hem wel een beetje dikkig Haha!
Ook lijkt het alsof je op sommige foto's je teugels wel iets korter had mogen hebben. Dan kun je je handen nog mooier voor zetten.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:05

Gefeliciteerd ky, joeperd is echt een leukerd. OK dan!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:07

sjaantje schreef:
Leuk paard, maar ik vind hem wel een beetje dikkig Haha!
Ook lijkt het alsof je op sommige foto's je teugels wel iets korter had mogen hebben. Dan kun je je handen nog mooier voor zetten.

Joep is absoluut niet dik, Joep is hoogstens wat rondgeribt. Vind hem absoluut niet te dik hoor Roos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:11

Ik vind het een fijn beeld om te zien, komt vast goed met jullie!

Maar wat me erg opvalt is het ooh zo kleine zadel? Het is net of je een ponyzadel erop hebt liggen. Heel smal in de kamer ook! Vooral op deze foto

http://img217.imageshack.us/img217/4004/draf1la3.jpg

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 13:03

Sjaantje, hij is inderdaad een beetje dikkig Haha! Maar dat hoort ook wel bij em, hij is ook erg rond in de ribben.

Rowo, het zadel is wel klein, maar het is wel breed. Het is een 33 hoor Knipoog Dus echt niet te smal. Het is alleen heel kort.

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:24

Kylan schreef:
Dankjullie wel Lachen

Nog iemand opbouwend commentaar? Het kan tenslotte nog veel beter...

Je vraagt om opbouwend commentaar dus bij deze Lachen

* Let goed op waar je je benen hebt!
Op de eerste foto liggen ze vrij ver naar voren, bijna tegen je paard zijn voorbeen aan met je tenen. (Je moet hem natuurlijk wel buigen om je binnenbeen maar dat lukt ook nog wel als je hem niet in zijn oksel prikt Knipoog ) Op de tweede foto liggen je benen juist weer vrij ver naar achteren. Niet bij het aandrijven voor de middenstap je been naar achteren verplaatsen.

* Hou je tenen wat meer naar binnen. (vooral in de contragalop en de schouderbinnenwaarts) Hou je paard met de binnenkant van je been op de plaats, niet met de achterkant van je been of je spoor.

* Hou je handen wat meer voor je en dichter bij elkaar.
Op de laatste foto bijvoorbeeld hou je je handen wel erg breed, en ook bij het wegdraven na het groeten zit je hand dichterbij je dijbeen dan bij de manenkam.

* De stelling in de schouderbinnenwaarts is een beetje veel, maar dat geef je zelf al aan. In de contragalop zou ik nog wel wat meer stelling willen zien. Hij blijft nu nog vrij recht.

Het zadel oogt inderdaad heel klein (17" ??) maar het past wel goed op de rug van het paard, en de amazone past er ook nog goed op. Tenzij je van plan bent om nog enorm te gaan groeien, of dikker te worden zou ik dit zadel gewoon houden.

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:28

Ziet er netjes uit!
Proficiat met de punten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:48

Heb hetzelfde als Kylan, mijn paard is van nature ook vrij rond gebouwd, fors en groeit op lucht. Op mijn paard ligt ook een JC veelzijdigheid. Als je het zadel zo ziet lijkt het een normaal zadel wat formaat betreft en zodra het zadel op mijn paard ligt lijkt het klein. Vind het super fijne zadels!
Jullie zijn een mooie combi, super mooi paard, helemaal mijn type wat bouw en uitstraling betreft! Fijn dat er een stijgende lijn in zit en dat je die zelf ook mee krijgt! Dan weet je waar je voor traint.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:50

Dankjewel allemaal. Boev, je hebt gelijk. Dat zijn allemaal lastige punten voor ons. Alleen de contra hou ik expres weinig gesteld, dan kom ik de bocht wat beter door.

Meggiemeg, zo is het idd met die van mij ook. Als je het zadel normaal is lijkt het best fors, op 't peerd lijkt het heel erg klein. Maar het ligt prima Lachen

miiChelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:26

Heey,

Netjes, dat is trouwens bij ons op de manege Lachen