Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:26

Wat een supergaaf paard!!! Zo te zien kan hij hartstikke leuk lopen. Ik vind alleen wel dat hij beroerd wordt gereden zeg, die foto's zien er alles behalve leuk en ontspannen uit in mijn ogen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 19:32

Nou ja, dat gaat wel wat ver Goof.
Het lijkt misschien wat getrokken door de hoge handhouding, maar je kan niet van Olijf zeggen dat ze beroerd rijdt!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:34

Het eerste wat in mij opkwam is ' geen gelül trek hem in de krul' Scheve mond

Vind het hele beeld nogal onvriendelijk, paardrijden is geen krachtsport!

Nogal opgekruld, en totaal niet ontspannen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:36

Precies Nerootjeh en ik vind dat er "beroerd" uitzien.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:45

KarinvdM schreef:
Het lijkt misschien wat getrokken door de hoge handhouding, maar je kan niet van Olijf zeggen dat ze beroerd rijdt!

Dat lijkt me ook niet nee Haha!

Zal inderdaad de hoge handhouding zijn die het beeld wat onvriendelijk doet lijken Lachen Maar geloof je direct als je zegt dat het beeld irl anders is!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:48

Lovers Hij is prachtig Karin. Wel raar om Olijf op een ander paard te zien trouwens. Haha! Bij jou is het een groot paard, bij haar lijkt het bijna een pony Clown

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:48

ik deel de mening van KarinvdM wel, Olijf rijdt helemaal niet beroerd heb echt wel betere foto's gezien. Maar deze foto's staan me echt wel tegen en hier gaat "geen gelül trek hem in de krul" echt wel op wat erg zonde is.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:49

Hij is gaaf Karin!

Ben het met de meningen eens! Ik weet dat Olijf niet beroerd rijdt, maar hij wordt echt teveel in de krul gereden/getrokken, meer lucht aan de voorkant geeft een veel fijner beeld dan dit. Hoop de volgende keer andere foto's te zien!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:50

Ik heb ook andere foto's gezien van Olijf, en die zagen er stukken beter uit! Ik vind dit beeld verre van vriendelijk

Het is overigens wel een supergaaf paard!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:54

Ik bedoel ook absoluut niet dat Olijf niet kan rijden, maar dit beeld ziet er gewoon echt niet optimaal uit. Het is niet alleen de handhouding alleen want er staat toch echt druk op wanneer je naar de halshouding kijkt. Er jammer voor het beeld.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:09

Ooooooooooooooh.... Karin toch, wat heb je een ontzettend gave schimmel!!!!! Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Daar ga je echt nog zoveel plezier aan beleven Cool Pling

Wat betreft het commentaar.... Ik heb het geluk dat ik Olijf vaker IRL heb zien rijden en ze rijdt alles behalve beroerd, ze rijdt er gewoon écht aan en paarden verbeteren daar gruwelijk van. Op deze foto's zie ik geen Olijf die veel druk aan de voorkant zet, maar die haar lange benen om dat mooie schimpie heen vouwt en hem goed aan het werk zet van achteruit. Door de hoge handhouding lijkt het vervolgens alsof er veel aan de voorkant gebeurd, maar kijk eens naar de achterkant.... WOW! Helemaal niet vreemd dat ie aan de voorkant dan er meer op komt en/of wat achter de loodlijn loopt.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:18

pracht paard heb je daar! Heel veel plezier ermee! Haha!. Vind de foto's persoonlijk er niet zo fijn uitzien. Maarja moment opname's. Succes in de toekomst met die witte topper Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:19

Inderdaad Aimee. Ja
Vergeet bovendien niet dat dit pas een 4 jarige is en die reageren er nu eenmaal op als je die er van achteren meer bij wilt rijden. Dat zie je altijd in de voorkant terug.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:32

Much ado about nothing, ik ben vanmiddag echt geen toeschouwer geweest van dierenbeulerij. Een jong paard dat aan het werk is geweest. Door twee amazones die weten wat ze doen Knipoog

Afbeelding

Me dunkt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:35

Wirobelgje schreef:
en hier gaat "geen gelül trek hem in de krul" echt wel op wat erg zonde is.

Dat zie je dus niet goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:37

Karin, je hebt echt een gaaf paard!!
Ging hij ook kreunen met Olijf erop? Haha! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:39

Je hebt volgens mij een superpaard gekocht!

Wat kan hij lopen zeg!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:48

Mooi paard. hij kan lekker lopen zo te zien. Persoonlijk vind ik de foto's er ook niet erg prettig uitzien. Een enkele ziet er wel lekker ontspannen uit, maar het merendeel vind ik er toch erg gespannen uit zien. Het komt op mij over alsof het paard er nog niet helemaal klaar voor is dat er zoveel van gevraagd wordt. Ondanks dat hij zijn achterhand goed gaat gebruiken, ziet het er van voren niet ontspannen uit. Hij doet op sommige foto's zijn mond open en spant zijn kaak heel erg.
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar foto's met jou zelf erop! Succes nog verder iig.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:10

potverdorie wat een lekker dier heb je gekocht!
Echt ben bijna jaloers Haha!
Vind hem er super uitzien, en vind het er echt niet beroerd uitzien hoe Olijf ermee rijd, ze is hem gewoon lekker eraan het rijden vind ik eprsoonlijk
Heel vele plezier ni de toekomst met dit mooie dier!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:14

hey,

ziet er op zich goed uit .. maar ik vind dat je een paard ook anders zijn achterbenen eronder kan laten zetten dan hem aan de voor kant zo opgekrult te laten lopen. dat is ook fijner voor het paard(lijkt mij) hij kan zijn achterbenen wel gebruiken maar hij loopt nu niet over zijn rug en dat vind ik jammer. ik heb ook een 4 jarig kwpn verzorgt en die liep over de rug en leerde we ook zonder dat hij zijn hoofd zo in de krul trok zijn achterbenen eronder te zetten. dit vind ik zonde van het paard..

maar verder mooi beestje en het geeft niet echt een ontspannen en fijn beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:30

Wow! Wat een prachtig paard zeg! Wel grappig, normaal vind ik dat dekje wat je hebt niet zo leuk. Maar ik moet zeggen dat het op dit paard wel errug mooi staat hoor *LOL*

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:53

Prachtige paard met erg veel potentie! Karin ik denk dat je enorm veel plezier aan hem gaat beleven! OK dan!
Waar je met R bent 'gestopt' ga je met deze er vast aan voorbij.

Wat betreft Olijf, heb beide topics gezien, en er zit een verschil van rijden in. Maar dat is op de foto's ook terug te zien.
Maar zo te zien, zoals Aimee al zo mooi verwoorden, rijdt Olijf er echt aan.

De mensen die roepen 'hij wordt in de krul getrokken' of hij is TE gespannen hebben imo een slecht zicht er op. Of ze kijken niet verder dan de voorhand.

Want de achterhand daalt, wordt meegenomen, en het paard rekt zich in de bovenlijn op.

Als het paard daadwerkelijk te gespannen zou lopen, of te veel van voren eraan zou worden gezeten, dan zou het van achteren niet zo meekomen, eerder afbreken na de schoft. Niet dalen van achteren, eerder zwaar worden en hierdoor op de voorhand vallen. En kort in het lijf worden, terwijl het nu van neus tot staart lijkt op te rekken.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:59

echt een heel stoer paard,
ik snap dat sommige personen hier negatief op reageren (waar is het anders bokt voor!!)
maar als je de foto's nader gaat bekijken zie je een paard wat een super achterbeen ontwikkeld, dat hij daarbij aan de voorkant soms iets lastig word is absoluut niet raar!!
dit paard is (als ik het goed begreep ) 4 jaar.
dan gaat dit niet vanzelf, over een aantal maanden zal het plaatje "perfecter" zijn maar je ziet dat dit paard netjes en eerlijk gereden word.
uiteraard zou de amzone wel iets meer op de "te " hoge handhouding moeten letten.

maar karin je hebt een super gve bok! wees er zuinig mee.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:05

Wát een paard, ik ben verliefd! Lachen
Ik vind als ik heel eerlijk ben het er ook niet zo vriendelijk uit zien, wel heel imposant, maar ik zie de voorkant liever anders (zeker op deze leeftijd). Maar goed, het blijft een super stoer dier. Heb jij dit paard gekocht van olijf?

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:07

zozo, Schimpie moet aan 't werk!
Zo te zien heeft Olijf er echt aan gereden, het enige wat me stoort in het beeld, is soms de te hoge handhouding. Maar wie weet was dat op dat moment wel heel functioneel, dat kan je niet uit een foto afleiden. Lachen Olijf weet wel wat ze doet Ja

Karin, wat een super knol...! Wow!