te voorwaards..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Re: te voorwaards..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:25

Van voor los laten, benen eraan houden en op je zit terug rijden.
Als hij blijft drammen zet hem stil en meteen weer in draf. Houdt hem bezig door veel overgangen te rijden.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 10:52

het haat nu beter longeer hem nu 2 X in de week met longeer singen en passoa teugel ...

missjustices

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:00

meestal is te voorwaarts gewoon dat een paard onder je uit loopt...
probeer met je zit op het paard in te werken en met ophoudingen..
niet teveel rechte liojnen rijden voltes rijden en die vergrootte en verkleinen maar wel allemaal om het been zodat het paard niet naar binnen valt..
op die manier leer je je paard toch zijn achter benen er onder te zetten..
als het allemaal wat beter gaat zijn tempowisselingen en overgangen dan een goede methode om om te blijven controleren en je paard aan het been te krijgen...

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 11:02

ja gaat nu ook beter..

nhij loop een stuk relexter

Marieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:35

Je kunt proberen langzaam stapen en midden stap en in draf en galop het zelfde zo heb ik mijn fries o0k gereden.. En het holp wel goed..!
K ho0p dat je hier wat mee kunt.. Vork

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:37

Ik heb net een topic geopend dat die van mij meer voorwaarts moet, miss ruilen?? Knipoog

Nee ff serieus, ik zou bv in draf tijdens het lichtrijden iet wat tegen zijn ritme gaan zitten,, dat hij zich wel moet aanpassen,, galop idem,, maak je zwaar..

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:48

er is een verschil tussen een voorwaarts paard en een paard dat rennerig is.

Een paard die voorwaarts is die luisterd naar de hulpen van de ruiter en kan je het paard goed aan het werk zetten. Dit is een voordeel in het dressuur rijden. Profiteer van het voorwaarts zijn door het paard te gaan verzamelen. Tenminste als het paard de hulpen kent.

Een rennerig paard is niet voorwaarts maar loopt alleen harder door vb. het niet kunnen ontspannen of stress tijdens het rijden. Deze paarden staan niet zo scherp aan de terugnemende en verzamelde hulpen. Hebben meestal ook geen goed ondergezette achterhand en helemaal geen ontspannen rug. Laat staan dat ze nageeflijk gaan lopen. Mss lopen die wel in de krul maar nageeflijk zijn ze niet.

Rennerige paarden dienen in de eerste plaats tot ontspanning gereden worden zonder dat je al te veel gaat vragen dan alleen maar ontspanning. Als die ontspanning er is dan gaat de rest vanzelf, tenminste als je zelf rijtechnisch in staat bent om het paard verder te begeleiden.

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:15

Ik weet niet of het voor jullie helpt maar mijn paard is soms ook een beetje te voorwaarts en ik heb hem daarom geleerd dat hij op mijn stem langzamer/rustiger gaat lopen. (als ik laag hoooooo zeg) Het werkt voor mij erg goed.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 07:00

bedankt voor alle tips...

als ik aleen in de bak ben gaat nu alles wel goed.
maar zodra en 3 of meerdere zijn dan gaat hij iets voorwaardser enals hun dan weg gaan gaat hij eerst heel hard stappen en als ik dan ga daven dan vlieg ik de bak door .
maar hij luisterd wel naar hoooooo als hij normaal draaft en galopeerd.:s

_Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:56

Die van mij had hetzelfde probleem, dat kwam omdat ze teveel op de voorhand viel.
Ik heb van mijn instructrice het advies gekregen om haar lager in te stellen en veel overgangen rijden. En heel veel stemgebruik en zit.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, iig veel succes Knipoog