4 jarige roodschimmel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Re: 4 jarige roodschimmel @ work al bijna Z!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:10

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 18-04-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:10

blonde_007 schreef:
zijn er misschien mensen die in plaats van te zeggen hoe het niet moet, tips hebben om het beter te doen?

Ik wil je absoluut wel tips geven hoor, maar schrok er gewoon even van dat er al stieken en een pelham in hadden gehangen.
En 2x met een pelham, dat klinkt al anders.
Had de uitleg erbij gegeven!

commentaar op je houding geef je zelf al, hoef ik niet meer op in te gaan.
Ik zou je paard iets meer ruimte geven van voren. Hij loopt nu wel lekker, maar erg kort en met zn neus niet ver van zn borst.
Nu je hem zo ver hebt dat ie goed loopt ga dan ook werken aan de echte ontspanning! Lekker los met de ruimte van voren en de kracht van achter.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:11

Ik vind je handhouding heel erg storend. Als je je handen zo houdt kun je er net zo goed een bijzetteugel aan hangen. Je paardje is nog jong, nu loopt ie op jouw handen ipv op zijn eigen benen. Ik weet niet hoelang je al met dit dier aan de gang bent natuurlijk en de foto's zijn maar momentopnames maar het lijkt alsof je heel gefocust bent op het hoofd terwijl nagevelijkheid opzich geen einddoel zou moeten zijn.

Ik zou graag meer rijfoto's zien, ook in draf en galop, want van 4 foto's kan natuurlijk niemand je rijstijl beoordelen.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:12

_Charlotte_ schreef:
blonde_007 schreef:
zijn er misschien mensen die in plaats van te zeggen hoe het niet moet, tips hebben om het beter te doen?

voorwaarts rijden, veel overgangen! daarna zakt hij vanzelf zeker omdat hij nog zo jong is!

voorwaarts rijden gaat niet werken. Caro loopt uit zichzelf veel te snel, om onder het werk uit te komen... we zijn juist aan het proberen om alles langzaam te doen, dan zou ze haar achterhand beter gebruiken.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:14

lotteke schreef:
blonde_007 schreef:

Ik wil je absoluut wel tips geven hoor, maar schrok er gewoon even van dat er al stieken en een pelham in hadden gehangen.

Ik zou je paard iets meer ruimte geven van voren. Hij loopt nu wel lekker, maar erg kort en met zn neus niet ver van zn borst.
Nu je hem zo ver hebt dat ie goed loopt ga dan ook werken aan de echte ontspanning! Lekker los met de ruimte van voren en de kracht van achter.

als ik haar meer ruimte geef, gaat ze heel snel lopen. daarom houd ik haar zo tegen. dat is ook niet goed, ben nog op zoek naar een goede middenweg Bloos

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:16

Citaat:
voorwaarts rijden gaat niet werken. Caro loopt uit zichzelf veel te snel, om onder het werk uit te komen... we zijn juist aan het proberen om alles langzaam te doen, dan zou ze haar achterhand beter gebruiken.

Ik zou juist veel overgangen gaan rijden, om zo meer controle over haar gangen te krijgen. e zal misshcien nog wat rennerig zijn, maar dit verdwijnt wel als je het maar genoeg herhaalt. Zo is ze bezig, krijg jij controle over het tempo én zet je haar achterhand aan het werk. Zo wordt haar achterhand door veel oefenen vanzelf sterker waardoor het voor haar ook makkelijker zal worden in een lager tempo te lopen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:18

blonde_007 schreef:
lotteke schreef:

als ik haar meer ruimte geef, gaat ze heel snel lopen. daarom houd ik haar zo tegen. dat is ook niet goed, ben nog op zoek naar een goede middenweg Bloos

Zou het snel gaan niet zijn JUIST omdat je haar continue tegenhoud?
Je blijft maar inhouden en bezig om die langzaamheid er in te houden. Terwijl dat misschien ongelofelijk averechts werkt? Sommige paarden zijn nou eenmaal snel, tegenhouden werkt dan niet.
Wat is snel? Doorstappen of er in draf vandoor gaan?
Laat m dan maar eens doorstappen, en gaan. en ga vanaf dat tempo die ontspanning eens opzoeken.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:18

djoontje schreef:
Citaat:

Ik zou juist veel overgangen gaan rijden, om zo meer controle over haar gangen te krijgen. e zal misshcien nog wat rennerig zijn, maar dit verdwijnt wel als je het maar genoeg herhaalt. Zo is ze bezig, krijg jij controle over het tempo én zet je haar achterhand aan het werk. Zo wordt haar achterhand door veel oefenen vanzelf sterker waardoor het voor haar ook makkelijker zal worden in een lager tempo te lopen

bedankt voor je tips hoor!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:20

[/quote]

als ik haar meer ruimte geef, gaat ze heel snel lopen. daarom houd ik haar zo tegen. dat is ook niet goed, ben nog op zoek naar een goede middenweg Bloos[/quote]

Zou het snel gaan niet zijn JUIST omdat je haar continue tegenhoud?
Je blijft maar inhouden en bezig om die langzaamheid er in te houden. Terwijl dat misschien ongelofelijk averechts werkt? Sommige paarden zijn nou eenmaal snel, tegenhouden werkt dan niet.
Wat is snel? Doorstappen of er in draf vandoor gaan?
Laat m dan maar eens doorstappen, en gaan. en ga vanaf dat tempo die ontspanning eens opzoeken.[/quote]

snel is draven, en daarna middendraf... ik houd haar niet continue tegen hoor, op het moment dat zij niet trekt, en het bit los laat, hangen bij mij de teugels slap...

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:24

mensen ik ga nu,, ik lees de vverderde berichten vanavond dan wel weer Ja

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:25

maar hou het een beetje aardig, en hou het bij tips, want anders heeft niemand er iets aan

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:28

henkb schreef:
Aan de aanleuning te zien en de korte stap hoop ik dat je paard zonder rugproblemen het z een keer haalt.

Dat is ongeveer dezelde opmerking als ik wilde maken Cool

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:32

blonde_007 schreef:
Elastiek en pelhambit bij een 4 jarige???? Is het ooit door je hoofd heen gegaan dat zo'n JONG beest even wat tijd nodig heeft voordat hij netjes door de baan gaat? Dan grijp je toch niet meteen naar een elastiek en een pelham bit, mijn god zeg!

Citaat:
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was. Er was lichamelijk niks mis met haar , het zat dus tussen haar oren. Toen heb ik een tijd met elastiek gereden. Dat hielp een beetje. Toen begon ze heel hard te trekken.

wil de discussie niet verder aanwakeren maar zegt dit niet genoeg over het dier? dat het er helemaal geen zin in heeft?

positieve punt is dat ik het een heel leuk paardje vind

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:33

LCharlotte schreef:
Ik vind hem veel te kort in zijn passen. Komt niet eens in de buurt van zijn voorafdruk. Daar zou ik aan gaan werken, dat jouw paard fatsoenlijk over de rug loopt, daarna komt de aanleuing wel. Probeer souplesse te vinden, goed voorwaarts, overgangen en eventueel af en toe wat werk aan de pessoa, maar dan moet je goed in de gaten houden dat je het werk niet te zwaar maakt voor een 4 jarige.

LCharlotte schreef:
En ik wil trouwens ook nog wat positiefs kwijt:

Ik vind het een schatje!! Lachen

Bloos

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:36

Hij heeft een lief hoofdje Lachen

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:48

Kijk dat is nou heerlijk typisch. Ik heb eigenlijk helemaal geen rotdag, heb alleen door alle jaren heen iets meer van de wereld (met paarden) gezien.

Ik vind het alleen jammer dat er een heleboel mensen zijn die nog niet kunnen paardrijden en een jong paard nemen en dan gaan lessen. En die dan ook niet de aanbevelingen of kritiek kunnen plaatsen die wordt geschreven.

Alle opmerkingen worden "bestreden" met iets, "ja maar dat doen we zo", "en dat moest daarom etc".

Daarom geef ik ook geen echt inhoudelijk commentaar, ik kan je de hele ontwikkeling uitleggen, maar dat zal de situatie niet veranderen.

Onthoud gewoon 1 ding: Voorwaarts, neerwaarts (en niet rond achter de teugel).

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:54

hmmmm met een normaal bit, zonder elastiek, zonder pelhambit. Je hebt er al wel uitleg aan gegeven, maar vind dat wel overdreven middelen bij een 4-jarige. Misschien iets teveel gevraagd voor de leeftijd toen?!?!

Maar btw dit paard lijkt alsof het geen goede aanleuning heeft, loopt achter teugel waardoor rug niet goed gebruikt wordt. Zou idd het voorwaarste erin houden overgangen rijden...

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:56

hahaha bijna Z Tong uitsteken
appart paardje,wel leuk Haha!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:06

probeer haar met haar neusje laag te rijden meer naar de grond zodat ze haar rug gebruikt. rijd veel overgangen en figuren zodat ze bezig is en zich niet verveeld en gaat rennen. zodra ze achter de teugel wil kruipen ga je gewoon weer actief figuren rijden maar probeer haar laag te houden zodat haar rug ontspant. niet inhouden omdat ze te hard gaat, zo word ze alleen maar hard voor je hulpen. geef haar de ruimte dan komt het wel goed.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:16

henkb schreef:
Kijk dat is nou heerlijk typisch. Ik heb eigenlijk helemaal geen rotdag, heb alleen door alle jaren heen iets meer van de wereld (met paarden) gezien.

Ik vind het alleen jammer dat er een heleboel mensen zijn die nog niet kunnen paardrijden en een jong paard nemen en dan gaan lessen. En die dan ook niet de aanbevelingen of kritiek kunnen plaatsen die wordt geschreven.

Alle opmerkingen worden "bestreden" met iets, "ja maar dat doen we zo", "en dat moest daarom etc".

Daarom geef ik ook geen echt inhoudelijk commentaar, ik kan je de hele ontwikkeling uitleggen, maar dat zal de situatie niet veranderen.

Onthoud gewoon 1 ding: Voorwaarts, neerwaarts (en niet rond achter de teugel).

ik wil best kritiek en commentaar enzo, maar jij begint meteen aanvallend, en daar kan ik toch helemaal niks mee?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:18

kattie schreef:
probeer haar met haar neusje laag te rijden meer naar de grond zodat ze haar rug gebruikt. rijd veel overgangen en figuren zodat ze bezig is en zich niet verveeld en gaat rennen. zodra ze achter de teugel wil kruipen ga je gewoon weer actief figuren rijden maar probeer haar laag te houden zodat haar rug ontspant. niet inhouden omdat ze te hard gaat, zo word ze alleen maar hard voor je hulpen. geef haar de ruimte dan komt het wel goed.

dank je wel voor je hulp OK dan! Go jij! Go jij!

Prinslover

Re: 4 jarige roodschimmel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:19

haha je had me mooi te pakken Haha! Ik dacht al beetje vroeg een 4 jarige in de Z. Maar het gaat goed zo te zien Ja Hou vol en ga zo door! Let er wel op dat ie niet teveel opkrult aan de voorkant (1e rijfoto). Verder leuk paardje om te zien!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:22

Allereerst : Ik vind het een leuk paardje om te zien! Lachen
Denk er alleen om dat je je handen rechtop houd, geen bakkabouters gaat zoeken en zoals bij de laatste foto even iets meer je tenen naar binnen drukken! Knipoog
Maar dat zei je zelf ook al. Knipoog
Voor de rest, commentaar over je paardje is al gegeven, dus daar hoef ik niets aan toe te voegen!
Veel succes verder met haar! Lachen OK dan!
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 18-04-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:24

LCharlotte schreef:
Komt niet eens in de buurt van zijn voorafdruk.

mijn paard lijkt op vele foto's niet in zn voorafdruk te stappen, maar als je dan irl kijkt stapt hij altijd over...

Verder zijn de nodige onderbouwende tips al gegeven denk ik Lachen

doe zo verder, is een heel leuk paard om te zien

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:30

mensen ,, allemaal bedankt voor de reacties!!