mijn nieuwe aanwinst@dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: mijn nieuwe aanwinst@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:13

Wat een mooi paardje zeg!
Veel succes met rijden en oefening baart kunst!
Ik vind het er al erg netjes uitzien Ja

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:16

Laura hij is gaaaf Lovers !
Echt een mooi dier zeg, ziet dr ook goed uit !

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:27

Hee Lau.
Echt een super leuk paard ! Lachen

heel erg veel succes & plezier samen Lovers

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 07:27

Dankje wel Haha!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:30

In mijn ogen moet je dat probleem van sturen oplossen door te oefenen (vooral met je benen) en niet door er een slof aan te hangen.

Verder vind ik het een leuk paard om te zien.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:52

Silence schreef:
In mijn ogen moet je dat probleem van sturen oplossen door te oefenen (vooral met je benen) en niet door er een slof aan te hangen.

als je goed kijkt zie je dat de sloft los hangt en ze er dus verder geen gebruik van maakt, ik vind het eerlijk gezecht een goede oplossing (mits mensen de sloft niet misbruiken dan) en kan ook wel goed begrijpen waarom je hem gebruikt, ben zelf een paard van 4 aan het inrijden, die ook vaak over de schouder wegloopt in een bocht, en dan is het moeilijk sturen. zelf doe ik er geen sloft op omdat
1: de eigenaar het (denk ik) niet wil, heb er eerlijk gezecht nog nooit aan gedacht Bloos
2: omdat ik weet dat ik er misbruik ga van maken op de momenten dat ze niet door de binnenschouder wegloopt. (wat ken ik mezelf toch goed he Clown )

maar het rijden ziet er goed uit voor zo´n jong paard. als je zo naar de foto´s kijkt zal je eigenlijk niet denken dat die zo groot is, heb verder geen commentaar

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:34

Ziet er erg leuk uit! Hij is wel groot hoor (voor mij is het al snel groot met m'n welshponies, maar goed... Clown )

De slof hangt inderdaad gewoon los, en ik kan me heel goed voorstellen dat je bij een paard van 1.80 niet zo snel door komt met beenhulpen.
Dat komt wel als hij wat meer bevestigd is...

Wel een heel leuk paard, mooi hoofd en ik vind hem voor zijn 1.80 zeker niet lomp ogen ofzo...

Succes ermee!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:39

wat een prachig beestje
zijn koppie is heel sprekend
ga zo door Lachen

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:09

Leuk paardje en aangezien de slof er losjes bij hangt zie ik er niet zo'n probleem in. Ik vind het pas erg als een paard ermee in de krul getrokken wordt ofzo. Ziet er al netjes uit hoor.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:19

dankje Lachen als hij de slof om heeft loopt hij al een stuk fijner dan als hij hem niet om heeft. terwijl ik hem er helemaal niet bij hoef te pakken. dus ik vind het zelf ook gewoon een stuk fijner rijden.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:27

Ik vind het een leuk paard!! En zo'n grote van Wolfgang. ik dacht dat hij altijd wat kleintjes gaf?!?!
Het lijkt erop dat je die slof netjes gebruikt.
Eens zal je hem toch af moeten doen, maar goed dat kan je doen als jullie wat meer gewend zijn.

kimdevos87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:29

gaaf beesssie ! zelf ga ik mee met het commentaar wat voor mijn berichtje is geplaatst, daar ben ik het wel mee eens!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:32

Leuk paard ziet er goed uit!
Ik vind juist dat je erg netjes lichtrijd! Je kan beter iets meer naar voren zitten als meer naar achter! Het is immers 'licht' rijden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:22

Silence schreef:

Hier ben ik het dus compleet mee eens! Ik weet wel dat het een stuk makkelijker is met slof en dat je zo'n groot paard niet zo gemakkelijk mee 'trekt' door de bochten heen, maar je zal toch moeten leren zónder slof te rijden, maar wel op je zit/benen.

En geloof me, ik snap het echt dat het zo een stuk makkelijker is met slof heb zelf op mijn paard ook een tijd met slof gereden, maar meer kracht is niet altijd de oplossing is mij zo vaak verteld, maar toen ben ik er ook zelf achter gekomen. Ik heb dus de slofteugel afgezworen, waarschijnlijk daardoor vind ik het zo jammer om te zien dat zo'n jong paard daar mee gereden wordt.

Ow, ik wil ook nog even zeggen dat het er ook niet uitziet dat jij de slof misbruikt hoor, maar ik heb gewoon een afkeer voor die slofteugel.. volgens mij is het al eerder gevraagd, maar is hij ook met slofteugel ingereden of heb jij hem er zelf bijgehaald?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:47

@ knabbelgirl; tuurlijk hebben we dat gelezen! Maar, zoals ik al zei... je kan niet van een paard verwachten dat het meteen goed loopt! Elk paard heeft wel iets waar ie wat meer moeite mee heeft! Maar of je dan meteen met slofteugel moet gaan rijden... En inderdaad nog steeds op mijn vraag... is hij met slof ingereden of heb je dat er zelf bij gedaan.

Ik vind dat het gewoon iets is waar jij met je paard aan moet werken, en dat niet moet oplossen met andere middelen als het zelf niet lukt.
Ben het ook echt met Silence en xXUtopiaXx eens.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:45

xXutopiaXx schreef:
Silence schreef:

Hier ben ik het dus compleet mee eens! Ik weet wel dat het een stuk makkelijker is met slof en dat je zo'n groot paard niet zo gemakkelijk mee 'trekt' door de bochten heen, maar je zal toch moeten leren zónder slof te rijden, maar wel op je zit/benen.

En geloof me, ik snap het echt dat het zo een stuk makkelijker is met slof heb zelf op mijn paard ook een tijd met slof gereden, maar meer kracht is niet altijd de oplossing is mij zo vaak verteld, maar toen ben ik er ook zelf achter gekomen. Ik heb dus de slofteugel afgezworen, waarschijnlijk daardoor vind ik het zo jammer om te zien dat zo'n jong paard daar mee gereden wordt.

Ow, ik wil ook nog even zeggen dat het er ook niet uitziet dat jij de slof misbruikt hoor, maar ik heb gewoon een afkeer voor die slofteugel.. volgens mij is het al eerder gevraagd, maar is hij ook met slofteugel ingereden of heb jij hem er zelf bijgehaald?

ik snap je reactie Knipoog maar dit was de 3e keer dat ik er op zat. en die er anders altijd op rijd, reed soms met slof en toen zij ze tegen mij dat ik beter de 1e keren even met slof eraan moest rijden, omdat hij nog wel is de andere kant op wouw gaan,. en als hij de slof omheeft dan doet hij dat niet meer. maar hij kan ook wel zonder slof hoor, maar ik moet gewoon nog even dat truckje weten dat ik hem de goede kant op laat lopen Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:47

keej Knipoog ga zo door dan!!! Tong uitsteken

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:48

haha dankje Haha!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:49

Ik vind het een heel mooi, sprekend paard, erg mooie verhoudingen leuk sportpaard.

Ben het eens met de slof-kwestie maar begrijp jou standpunt en het lijkt mij beter dat je hem eerst zo leert rondrijden voor er miscommunicaties ontstaan.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:03

sprinGcrack schreef:
dankje Lachen als hij de slof om heeft loopt hij al een stuk fijner dan als hij hem niet om heeft. terwijl ik hem er helemaal niet bij hoef te pakken. dus ik vind het zelf ook gewoon een stuk fijner rijden.

Hier geef je zelf al aan wat er dus gebeurt...... het paard is dus al slim genoeg om te weten wanneer er een hulpteugel wordt gebruikt..... zo'n pony heb ik ook (daarom rijd ik er niet mee) want wat gebeurt er als je m eraf haalt???
dat hebben ze ook gelijk door..... dus ik ben bang dat je de 'verkeerde kant op' kwestie hier in mijn ogen niet mee oplost?!?!

Wel een heel mooi paard!!! en ik zou ook zeker niet zeggen dat hij zo groot is!!!! prachtig!!

(enne tipje ik zou toch lekker zonder slof gaan rijden, dan maar een paar keer kracht op je teugels + benen zetten om hem de goeie kant op te krijgen..... beriek je denk ik meer mee!!! desnoods zweepje bij zijn hals!!!!)

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 20:07

jaa ik zal de volgende keer is zonder slof proberen. en dan gewoon het zweepje in de goede hand dat als hij uitwijkt dat ik hem dan een klein tikje op ze schouder kan geven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:22

ooew Haha! ga zo door dan idd Knipoog ik ben benieuwd hoe hij dan loopt eigenlijk.. kan je dan ook iemand in z'n kraag grijpen om foto's te komen maken Schijnheilig hihi

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:30

Het ziet er netjes uit.
En wat betreft het slofgebruik ziet dat er erg netjes uit. Lekkere boogjes erin.
Zo mag ik het graag zien!
Maar ook een tip, ga niet te vaak met slof rijden!
Succes verder.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:54

xXutopiaXx schreef:
ooew Haha! ga zo door dan idd Knipoog ik ben benieuwd hoe hij dan loopt eigenlijk.. kan je dan ook iemand in z'n kraag grijpen om foto's te komen maken Schijnheilig hihi

jaa ik zal het proberen Knipoog Tong uitsteken

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:54

ziet er echt leuk en ontspannen uit!!!
en je kunt wel zien dat hij/zij groot is zeg, maar erg leuk paardje
heel erg veel succes er mee Knipoog