Romanov weer eens @ work, in chique wit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Romanov weer eens @ work, in chique wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:41

LoveeSpittie schreef:
De mooiste van het wijken vind ik 7 en 3 (omdat ze hetzlefde zijn volgens mij..) omdat hij daar zn achterbenen goed gebruikt..

Dat zijn zeer zeker 2 verschillende foto's hoor! Knipoog
Bedankt voor je complimenten trouwens! Haha!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:41

Mooie combinatie zijn jullie!
En mooie foto's ze zijn op het goede moment genomen!!!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:42

eva2 schreef:
Wat een super geweldig mooi paard!!!!!!!!!!!! Ik ben echt helemaal dol van zulke types, en de kleur..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind dat je zelf een beetje pianohanden hebt op de foto's, om dan maar iets te noemen. Verder ziet het er goed uit!

Dank je wel Eva2.
Wat de pianohanden betreft mag je dat "beetje" wel weglaten hoor. Ook zo'n aandachtspunt waar ik mee aan de slag moet (en al deed hoor, maar ik moet er blijkbaar harder aan werken want ik heb ze Boos! nog steeds... Knipoog )

@ Shonniej: ik had ook een hele goede fotograaf bij me, die weet wel wanneer hij op het afdruk-knopje moet drukken! Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:44

Mooie zijgangen heeft ie! Foto 2 vond ik wel een beetje vaag, had eerst effe zoiets van huh, wat gebeurt daar nou?? Maar het geeft een goed beeld vind ik, het lijkt erop dat ie er ook echt plezier in heeft... Ik vind wel dat de houding van je benen nog wat beter kan...

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:44

vind het echt een leuk paardje met een lief koppie..
soms moet je er alleen aan denken dat je niet wat voorover valt.

ik vind foto 7 echt geweldig.. vooral zijn benen die komen echt mooi mee.. Lachen
gaaf paardje

gr

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:47

Bentuh schreef:
soms moet je er alleen aan denken dat je niet wat voorover valt.

Ik denk dat je daarmee doelt op de galopfoto's?
Het lijkt daar volgens mij eerder dat ik wat voorover val, vanwege het moment van de foto. Ik geloof namelijk niet dat dat iets is wat structureel is. Maar ik zal in mijn les eens vragen of dat vaker voorkomt, en zo ja, weer een aandachtspuntje erbij! Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:48

Hoi!
Ik ben helemaal verliefd op schimmels! Haha!
Wat een leuk paard zeg!

Wat ik op de foto kan zien is dat je met je bovenlichaam erg in elkaar zit gedoken.
Mijn tip: Kijk verder naar voren, dan ga je ook rechter op zitten.

En wat al genoemd is, je handen. Je moet ze rechtop houden.
Ik heb precies hetzelfde probleem... Bloos

Ik vind foto 1, 7 en 15 de mooiste uit deze serie.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:50

Sorriso schreef:
Mooie zijgangen heeft ie! Foto 2 vond ik wel een beetje vaag, had eerst effe zoiets van huh, wat gebeurt daar nou??

Op die foto was er een beetje een verstoring, omdat hij opeens in de gaten had dat Eric achter het hek van de bak in de bosjes gebukt zat om foto's te maken. Hij dacht volgens mij dat het de papperazzi waren! Tong uitsteken

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:54

Wat een leuke foto's om naar te kijken. Je rijd 'm erg netjes. Mag hopen dat ik ook over een tijdje zo de baan door rijd Knipoog.
Let alleen wel op je pianohandjes. Dat was eigenlijk het enige wat mij opviel.
Van het wijken vind ik foto 3 het mooist, daar gebruikt hij heel duidelijk z'n achterbenen.
Mooi paard!

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:00

heel mooi paard! van het wijken vind ik foto 3 mooi!

soms lijkt het of je wat spanning hebt in je handen armen of schouders. dus probeer je handen niet te hoog te houden en ontspannen te rijden.(op sommige foto's maar) ,het lijkt of je soms iets te streng bent met je hand,maar zo is dat natuurlijk moeilijk te zien. Knipoog verder heel mooie combinatie!
wijken ziet er heel goed uit! en die galop is ook mooi om te zien.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:41

Leuk paard! probeer tijdens het wijken wat rechterop te gaan zitten. Probeer ahw met je gewicht aan te wijzen welke kant je met hem op wilt gaan. Als je dan wat naar buiten gaat zitten (dit is meer op het gevoel dan wat er in werkelijkheid gebeurt) kan je paard makkelijker meegaan naar waar je hem wilt hebben.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 20:43

Bedankt voor de reacties allemaal, Barco bedankt voor de tips!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:44

Leuk paardje zeg! Ik hou niet zo van schimmels maar deze vind ik mooi!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:45

Leuk paard en het ziet er netjes uit Lachen suc6 verder!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:46

*sjucht... daar komt die heerlijke hunk weer voorbij!

ja ik ben en blij echt fan van romanovie... wat een stuk is het ook Kwijl
Ziet er weer heerlijk uit hoor! Ja

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:50

Wat n mooi paard Bloos! Haha!
Tziet er goed uit!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:51

Wat een prachtig paard! Komt heel erg indrukwekkend over en dan is die pas 5 (als ik goed gelezen heb Knipoog ) Ik vind foto 7 het mooist en kan eigenlijk niet echt uitleggen waarom, indrukwekkende foto! Succes met de aandachtspuntjes die je gekregen hebt! gaat helemaal goed komen denk ik

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:20

Ten eerste: leuek foto's!

Ik heb een aantal punten die mij op vielen. Deze hebben voornamelijk betrekking op jouw houding. Ik wil je daarom ook aanraden om eens 20 minuten alleen maar op je zit te gaan rijden... let erg op je zit, doe je beugels los of heel erg lang en ga eens alleen zitten. Niet 'rommelen' aan je paardje, maar alleen maar zitten en voelen.

De dingen die mij op vielen;
Je kijkt veel naar je paardje. Ik denk dat je iets te veel bezig bent met zijn hoofdhouding. Dit zie je ook terug in je handen (die vaak niet rechtop liggen) en de rest van je armen (die af en toe wat gespannen lijken waarbij je schouders af hangen).

Ook zit je veel scheef. Dit zie je vooral bij de foto's van het wijken. Ik heb het idee dat je je paard wel los probeert te laten, maar daar nog veel moeite mee hebt omdat hij nog niet zo stabiel in houding is. Ik raad je aan om je paardje ook aan de dubbele longe te trainen zodat hij wat stabieler in houding wordt en jij dus nog) meer ontspannen kunt rijden en minder aan zijn houding hoeft te sleutelen.

Op een aantal foto's kun je zien dat je hem te ver door 'trekt'. Pas hier mee op... hij moet helemaal op eigen krachten recht kunnen lopen. Hij lijkt wat moeite te hebben met het gewicht naar achteren brengen. Dit komt natuurlijk ook gedeeltelijk door zijn leeftijd. Maar dit is wel iets waar je heel hard aan moet gaan werken. Het gebruik van de achterhand gaat in principe voor het buigen van de hals. Als die achterhand wat meer gewicht gaat dragen kan hij voor veel makkelijker buigen en hoef jij niet veel meer te doen om hem mooi recht te laten lopen.

Ook houd je jouw benen vaak erg ver naar achteren. Probeer ze mooi naar beneden te duwen... niet naar achteren leggen. Stel je maar voor dat je voeten helemaal naar beneden getrokken worden. Laat ze dan ook rustig naar beneden hangen en druk er niet mee totdat je paard impuls nodig heeft. Niet eerder en al helemaal niet constant met je benen drukken. Je paardje moet hier gevoelig voor blijven!

Ook in de galop rechtop blijven zitten... en je handen rechtop.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:23

Leuke foto's. Ik vind dat je een leuk paard hebt!
De 2e foto (eerste wijkfoto) vind ik niet zo mooi. Probeer zijn voorhand meer voor te houden (andere foto's wel goed)

Ik heb alleen het idee dat ik wel eens spetterende foto's van jullie gezien heb. Heb soms het idee dat het nog iets flitsender kan, iets meer erbij van achteren. Het kan natuurlijk een momentopname zijn, maar het viel me een beetje op. Heel veel succes nog en wees maar zuinig op je mooie paard!
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 15-04-07 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:23

Hoi Odin, als eerst een mooi paard heb je, en het ziet er rustig uit in de aanleuning, dus top! Ga zo door.
foto 4 vind ik de mooiste omdat hij hier maar een klein beetje stelling heeft en dat is voldoende in het wijken, bij de andere foto's lijkt het alsof hij teveel stelling aanneemt waardoor hij over de buitenschouder 'valt'. Probeer meer te zitten in de richting waar je heen gaat, dus als je voor je rechter been wijkt, naar links zitten. Een paard wil altijd onder je blijven dus je geeft hem dan met je zit aan waar je heen wilt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,
groetjes christel

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 06:45

Malenka, bedankt voor je tips, ik ga hier zeker mee aan de slag!

Viefdepief, het zou best kunnen dat je wel eens spetterender foto's van ons gezien hebt van het rijden. Het zijn natuurlijk momentopnames en niet iedere rit is hetzelfde. Bovendien was het natuurlijk erg warm afgelopen weekend, en dan vind ik het persoonlijk niet eerlijk om je paard te hard aan het werk te zetten. Ik had er ook vanwege een zware verkoudheid een aantal dagen zelf niet opgezeten, dus dan is het altijd weer aftasten, en opbouwen voor je alles uit de kast kan en wil rijden.

Christel82: ook jij bedankt voor je tips!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 06:57

Wat een ontzettend mooi paard Kwijl
En hij loopt ook zo mooi Haha!
Veel succes nog met 'm Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:43

Ach, daar hebbenw e de mooie schimmel weer eens. Lachen
Ziet er goed uit en hij blijft nog steeds mooi donker.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:51

Tja het blijft een mooie schimmel natuurlijk Pling
Probeer zelf rechtop te blijven zitten, dus ook meer echt zitten en als je moeite hebt met je voeten/hakken probeer dan je hak overdreven naar buiten te draaien.. en ja ontspanning in jezelf is dan idd wel heel belangrijk Knipoog goed ademhalen kan helpen (buikademhaling) heb ik ook moeten leren en sindsdien is er veel meer ontspanning ook met mijn rug.
De wijkfotos vind ik overigens ook erg mooi!!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:55

Ziet er netjes uit..
Foto 2 iets gedwongen, dus voor die ga ik niet
Ik vind foto 7 erg aansprekend, je zit netjes, het valt niet zo erg op dat je naar beneden kijkt..
En kijk naar die beentjes.. een rechter achterbeen en linkervoorbeen précies tegelijk en lekker recht/strak naar voren.

Superfoto!

Succes ermee, ziet er goed uit! Je zit netjes en krijgt hem lekker aan het sjouwen!