Moonlight galopwissels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Moonlight galopwissels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:52

voor in het springparcours is het een prima wissel voor de dressuur moet ie veeeeeeel meer zakken.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:47

Kan hij de eenvoudige wissel al, direct van galop naar stap en dan van stap weer naar galop? Zo niet, ga daar dan eerst op oefenen want als je verder wilt komen dan krijg je misschien problemen met de wissels.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:50

Ik rijd B, en mijn paard springt ook vloeiende wissels, springwissels, maar het zijn wissels.
Niks is boven je niveau, alles staat vrij om te proberen, en ach als je pony dit kan is dat toch leuk? Vanaf hier kan ze er verder aan werken.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:43

Ezumii schreef:
Ik rijd B, en mijn paard springt ook vloeiende wissels, springwissels, maar het zijn wissels.
Niks is boven je niveau, alles staat vrij om te proberen, en ach als je pony dit kan is dat toch leuk? Vanaf hier kan ze er verder aan werken.

Het is leuk om aan te leren, je pony vindt het leuk op dat moment, maar vraag je is af hoe deze in het hoofd dingen door elkaar KAN gaan halen.
Ik vind het erg jammer dat je dit je pony nu aanleert, zoiets is niet nodig. Als het nou een oefening was om bijv. de rug losser te krijgen of meer te dalen in het kruis (zoals ik met mijn pony met piaffe bezig was) dan snap ik het, maar dit heeft totaal geen nut EN de TS heeft geen begleiding erin. Een soort van probeersel is lastig voor je pony.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:16

@ MyFee Nee hoor, het wordt pas lastig als ze niets wil leren Knipoog

Jij vind het geen nut hebben, ik wel.

Het is namelijk erg leuk, als je zomaar iets anders aan het proberen ben en je pony PROBEERT het te begrijpen.

De rest allemaal bedankt voor de reacties, ik ga er aan werken Lachen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:39

maar ben je van plan om ooit hoger in de dressuur te komen met dit paard. en wel in die klasses waar je uiteindelijk de contra zal moeten tonen en wellicht op het laatst zelfs de wissels moet laten zien?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:50

MyFee schreef:
Ezumii schreef:

Het is leuk om aan te leren, je pony vindt het leuk op dat moment, maar vraag je is af hoe deze in het hoofd dingen door elkaar KAN gaan halen.
Ik vind het erg jammer dat je dit je pony nu aanleert, zoiets is niet nodig. Als het nou een oefening was om bijv. de rug losser te krijgen of meer te dalen in het kruis (zoals ik met mijn pony met piaffe bezig was) dan snap ik het, maar dit heeft totaal geen nut EN de TS heeft geen begleiding erin. Een soort van probeersel is lastig voor je pony.

Waarom zou iemand dit niet gewoon mogen proberen/oefenen?

Het is haar pony, als zij er samen plezier in hebben, neem ik aan dat er geen probleem is. Toch?

TS: wat wil je bereiken in de dressuursport met dit paard? Wil je graag trainen naar Z-niveau?