Onregelmatig lopen, maar niet kreupel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Re: Onregelmatig lopen, maar niet kreupel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:21

Pas op met het meteen gooien op: Teugelkreupel, lui enz enz. Vaak is er gewoon echt wat aan de hand met het paard. laat het paard in ieder geval goed onderzoeken. Desnoods bij een andere kliniek als je eigen niks vind en zegt dat je paard OK is. Het is niet normaal dat je paard onregelmatig loopt, terwijl er niks aan de hand is. Met de zweep vooruit slaan heeft dan niet echt veel nut.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 15:42

Is dat op mij persoonlijk?!

Ik sla hem absoluut niet, en ik gooi het ook nergens op, ik ben alleen een hoop aan het uitproberen! Ik zeg toch ook niet dat het normaal is dat ie zo loopt! Nagelbijten / Gniffelen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:28

Nee, meer algemeen bedoeld. Mensen gooien het vaak hierop. Daarom.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:33

Ik heb de ervaring dat een Osteopaat dingen ziet en kan beoordelen, die een gewone Tandarts, Arts of Zadelmaker niet kan zien. Haal er dus om te beginnen een Osteopaat bij die eventuele blokkades, scheef zittende wervels enz bij het paard kan behandelen. Daarna even rustig oppakken, als je gaat rijden, paard voorlopig voorwaarts-neerwaarts rijden. Kijk ook even naar het bit, waar wordt ze mee gereden? Is verandering van bit misschien de oplossing voor het probleem ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 07:54

Ik snap niet wat volgens jou het verschil is tussen kreupel en onregelmatig.

Als een paard niet zuiver loopt en het wordt ook niet beter naarmate je aan het rijden bent dan is er iets ernstigs aan de hand. Voor mij is een paard dan gewoon kreupel en hoor je er niet meer op te rijden.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:37

oosterhoff schreef:
het kan natuurlijk teugelkreupelheid zijn maar ook dan heb je te maken met een overbelasting en een scheefgericht paard.
Daar zul je dan wat structureels aan moeten veranderen. rechtrichten!!!! en voorwaarts rijden. Van een hoefzweer kunnen ze lang last hebben.

Bij mijn paard is vorige week donderdag rechtsvoor een hoefzweer eruit gehaald, hij loopt nog wat gevoelig. hoelang kan dit duren?? Ik heb geen ervaring met hoefzweren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:55

Ik heb een keer een paard meegemaakt dat vaak struikelde, dit kwam door een zeer slechte doorbloeding in het been waardoor ze af en toe geen gevoel had sinds zij van ijzers af is en eerst natuurlijk bekapt en nu gewoon bekapt heeft ze er geen last meer van.
Verder zijn we vandaag met een al 2 jaar kreupele haf bij een ostreopaat geweest. Er hadden al meerdere deskundige naar haar rechtervoorbeen gekeken, en dan het onderste gedeelte. De eigenaresse en ik dachten dat het uit de schouder kwam is een zware erg brede haf. Maar sinds mijn instructrice erna gekeken heeft zijn we erachter dat het uit haar linker achterbeen komt. Door inwendig veel spanning. Dit is nu al groten deels opgelost vandaag en natuurlijk een soort kraken van de rug en bewegen van de benen.
Het kan dus ook komen van binnenuit waardoor ze minder goed kunnen bewegen in hun lichaam en daardoor iets gan ontlasten en als logisch gevolg iets anders overbelasten.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:34

Ik zet ook even een stipje Knipoog