Ik ben benieuwd zondag naar jullie L1 debuut
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is alleszins niet aan de foto's te zien dat het minder ging hoor! Hij ziet er super uit!
En héél mooi hoofdstel en de pad staat hem ook heel goed! Héél veel succes in 't L1 maar dat komt zeker goed met jullie! 
ik wil graag wat met tips gaan doen, dus ik zag het ook niet als afzeiken o.i.d 

casperrr schreef:Ik zie het ook niet verkeerd hoor Betsik wil graag wat met tips gaan doen, dus ik zag het ook niet als afzeiken o.i.d
Maargoed mijn instructrice had het er laatst ook al over dat zijn achterhand actiever moet worden. Ik zal je tips eens gaan proberen, bedankt voor je reactie!
@Celine_M: haha bedankt hoor, misschien komt er van zondag ook nog wel een topic
@Miranda: Ik ben ook heel benieuwd naar ons debuut, we zien het wel

casperrr schreef:Ah ok ik snap hem, fijn om te weten
Ik ben nu heel veel met hem bezig met vele overgangen te rijden. Korte stukken en af en toe een langer stuk ertussen om hem even wakker te houden. Ook maak ik veel schijnovergangen. Verder ben ik veel bezig met de stelling, hij vind de linkerhand nog moeilijk dus veel stelling e.d. Maar ik doe ook veel rechte lijnen, zodat hij ook recht kan lopen en niet gaat slingeren of ineens met een stelling loopt...
We zijn er nog lang niet, maar we gaan met (kleine) stapjes vooruit, maar beter íets dan niks zullen we maar zeggen

Bets schreef:Ja of je gaat ook veel binnenhoefslag rijden zodat je je gevoel beter kunt ontwikkelen en kunt voelen welke kant je paard moeite mee heeft om bijv naar binnen te vallen of juist naar bakrand gaat plakken. Korte overgangen en korte tempowisselingen rijden is goed, maar vergeet ook niet terug te rijden, dus langzamer te laten gaan, zodat paard leert te gaan sluiten en te gaan dragen. Kost veel tijd en dit heb je niet zomaar onder de knie. Maar je komt er wel!!
maar in de les rijden we hem ook heel erg terug dat hij echt móet gaan zitten op die achterhand en dat hij ook een actieve achterhand blijft houden! Met overgangen rijden bedoelde ik dus dat hij meer moet gaan strekken, maar ook meer terug moet gaan komen.
!
!
!
Ik vind de foto's er harstikke goed uit zien! Ik zou er wel wat voor geven om op een ''miscomminucatiedag'' nog zo netjes te kunnen rijden 

dat ik me hakken optrek was ik al van op de hoogte, maar zal er nog beter op letten!
de starttijden zijn nog steeds niet veranderd
dus ik denk dat ik op jouw plek kan starten
tis wel vroeg he? 
ik heb 19 mei ook 2 proeven, maargoed dat overleefd hij wel!
!
ik ga dan ff met de eigenaresse overleggen, zij vind alles best, maar dan moeten er nog even kalkoengaten onder!