Casper & ik @ oefenen voor L1 debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heranda

Re: Casper & ik @ oefenen voor L1 debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:49

Ziet er toch niet slecht uit hoor Marieke!
Ik ben benieuwd zondag naar jullie L1 debuut Ja

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:52

Casperrrrrrrrrr!! Haha! Het is alleszins niet aan de foto's te zien dat het minder ging hoor! Hij ziet er super uit! Haha! En héél mooi hoofdstel en de pad staat hem ook heel goed! Héél veel succes in 't L1 maar dat komt zeker goed met jullie! Haha!
oliebol, nu ga je me toch nog inhalen met je topics Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:21

Het zijn maar tips om verder mee te gaan he meis... Zie het niet verkeerd, want het is niet om je af te straffen of af te zeiken of zo iets. Inderdaad mag je paard zijn hoofd niet omhoog doen maar hij mag ook niet achter de loodlijn kruipen, dus als je de neus eruit wil rijden, moet je hem achter heter gaan maken (in de achterhand) zodat je in je aanleuning meer druk voelt komen en dat probeer je af te laten vloeien zodat je paard de neus eruit gaat brengen. Dat bedoelde ik.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:26

Ik zie het ook niet verkeerd hoor Bets Lachen ik wil graag wat met tips gaan doen, dus ik zag het ook niet als afzeiken o.i.d Lachen
Maargoed mijn instructrice had het er laatst ook al over dat zijn achterhand actiever moet worden. Ik zal je tips eens gaan proberen, bedankt voor je reactie! Haha!

@Celine_M: haha bedankt hoor, misschien komt er van zondag ook nog wel een topic Schijnheilig
@Miranda: Ik ben ook heel benieuwd naar ons debuut, we zien het wel Haha!

erniexnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:29

Super leuk dier,,:D Leuke combinatie!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:57

casperrr schreef:
Ik zie het ook niet verkeerd hoor Bets Lachen ik wil graag wat met tips gaan doen, dus ik zag het ook niet als afzeiken o.i.d Lachen
Maargoed mijn instructrice had het er laatst ook al over dat zijn achterhand actiever moet worden. Ik zal je tips eens gaan proberen, bedankt voor je reactie! Haha!

@Celine_M: haha bedankt hoor, misschien komt er van zondag ook nog wel een topic Schijnheilig
@Miranda: Ik ben ook heel benieuwd naar ons debuut, we zien het wel Haha!

Ja daardoor krijg je dus meer druk vanuit de achterhand waardoor je paard de neus eruit gaat brengen en dus voorwaartser en neerwaartser gaat. Ik heb net even in huiskamer gekeken bij andere foto's dus ik zie wel dat je paard de neus eruit kan brengen, blijft alleen klein beetje te hoog bovenin lopen. En daarom zal zowel jouw instructie als ik meer actie vanuit achterhand willen hebben zodat je van voren dat goed af kunt gaan vloeien, maar je bent zeker op goeie weg hoor Ach gut

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 13:01

Ah ok ik snap hem, fijn om te weten Haha!
Ik ben nu heel veel met hem bezig met vele overgangen te rijden. Korte stukken en af en toe een langer stuk ertussen om hem even wakker te houden. Ook maak ik veel schijnovergangen. Verder ben ik veel bezig met de stelling, hij vind de linkerhand nog moeilijk dus veel stelling e.d. Maar ik doe ook veel rechte lijnen, zodat hij ook recht kan lopen en niet gaat slingeren of ineens met een stelling loopt...
We zijn er nog lang niet, maar we gaan met (kleine) stapjes vooruit, maar beter íets dan niks zullen we maar zeggen Lachen

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:05

Wat een geweldig mooi beest! Bloos
In iedergeval succes in 't L1 Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:13

casperrr schreef:
Ah ok ik snap hem, fijn om te weten Haha!
Ik ben nu heel veel met hem bezig met vele overgangen te rijden. Korte stukken en af en toe een langer stuk ertussen om hem even wakker te houden. Ook maak ik veel schijnovergangen. Verder ben ik veel bezig met de stelling, hij vind de linkerhand nog moeilijk dus veel stelling e.d. Maar ik doe ook veel rechte lijnen, zodat hij ook recht kan lopen en niet gaat slingeren of ineens met een stelling loopt...
We zijn er nog lang niet, maar we gaan met (kleine) stapjes vooruit, maar beter íets dan niks zullen we maar zeggen Lachen

haha, zie je ik bedoelde hetzelfde als bets, ik kan het alleen moeilijk uitleggen Clown
jullie komen er wel hoor!! daar twijfel ik niet aan!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:32

Ja of je gaat ook veel binnenhoefslag rijden zodat je je gevoel beter kunt ontwikkelen en kunt voelen welke kant je paard moeite mee heeft om bijv naar binnen te vallen of juist naar bakrand gaat plakken. Korte overgangen en korte tempowisselingen rijden is goed, maar vergeet ook niet terug te rijden, dus langzamer te laten gaan, zodat paard leert te gaan sluiten en te gaan dragen. Kost veel tijd en dit heb je niet zomaar onder de knie. Maar je komt er wel!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:28

Leuke foto's Marieke, ik ga me niet meer aan commentaar wagen, want das allemaal al duidelijk, Cas ziet er goed uit Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:35

Bets schreef:
Ja of je gaat ook veel binnenhoefslag rijden zodat je je gevoel beter kunt ontwikkelen en kunt voelen welke kant je paard moeite mee heeft om bijv naar binnen te vallen of juist naar bakrand gaat plakken. Korte overgangen en korte tempowisselingen rijden is goed, maar vergeet ook niet terug te rijden, dus langzamer te laten gaan, zodat paard leert te gaan sluiten en te gaan dragen. Kost veel tijd en dit heb je niet zomaar onder de knie. Maar je komt er wel!!

Dat doe ik ook al *LOL* maar in de les rijden we hem ook heel erg terug dat hij echt móet gaan zitten op die achterhand en dat hij ook een actieve achterhand blijft houden! Met overgangen rijden bedoelde ik dus dat hij meer moet gaan strekken, maar ook meer terug moet gaan komen.
Ik doe ook wel eens hele rondes de binnenhoefslag nemen, gaat dat goed dan ga ik verder met stellen en contrastelling e.d Lachen

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:35

Marieke, leuke foto's weer!
Ik vind casper echt geweldig Haha!!
Niet te hard oefenen hoor, je haalt me straks in no time in Knipoog!
Nee geintje! Veel succes in de L1 en daar vlieg je vast zo doorheen!
en je moet jezelf niet zo omlaag halen hoor, iedereen heeft wel eens een slechte dag! Ja!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:40

Probeer je been lang te houden ook bij het aandrijven... je trekt hem soms een beetje op!
Voor de rest netjes! Ik vind het echt een gaaf dier!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:58

Heey,
Wat een gaaf beest zeg Haha! Ik vind de foto's er harstikke goed uit zien! Ik zou er wel wat voor geven om op een ''miscomminucatiedag'' nog zo netjes te kunnen rijden Tong uitsteken
Nee ziet er goed uit en het meeste commentaar is al gegeven. Veel succes zondag!! Haha!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:14

Het ziet er hardstikke goed uit Marieke! Dat komt vast goed zondag! Het L2 is na het L1, dus misschien kan ik je nog zien rijden?
Trouwens, Sharon was gisteren ook echt enorm aan het klieren, gelukkig liep ze vandaag al een stuk beter!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:58

@Gerlinde: haha ik zal je niet zo snel inhalen hoor, jij bent de L1 al bijna door, en ik moet er nog in beginnen *LOL*
@lovely1: thx Knipoog dat ik me hakken optrek was ik al van op de hoogte, maar zal er nog beter op letten!
@barreltjuh: daar wordt ik toch wel even verlegen van, van zo'n mooi compliment Bloos
@barbara: ik denk dat je me wel ziet rijden hoor Ja de starttijden zijn nog steeds niet veranderd Scheve mond dus ik denk dat ik op jouw plek kan starten Ja tis wel vroeg he?

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:00

Haha Marieke, ik rijd wel iets langer door hoor voordat ik over ga!
Doe je met Hemelvaart mee in Axel? Of de 20e april?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:04

ehm wat voor dag is hemelvaart ook alweer? *stelt hele blonde vraag* Blond
20 april niet denk ik, want ik heb 22 april ook al wedstrijd en dit weekend ook, dus weet niet of hij dat zo op prijs zou stellen Bloos Schijnheilig

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:06

17 mei is het hemelvaart volgens mij!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:08

ik denk dat ik dan wel mee doe Ja ik heb 19 mei ook 2 proeven, maargoed dat overleefd hij wel!
Ik gaat ff op de kalender van Scheldestad kijken! (is dat trouwens op gras?)

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:10

ja, dat is buiten Ja!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:13

Ok denk dan wel dat ik mee doe Ja ik ga dan ff met de eigenaresse overleggen, zij vind alles best, maar dan moeten er nog even kalkoengaten onder!

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:15

Oh, ik dacht dat je je al ergens ingeschreven had hier? Blond

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 21:23

nee nog niet Clown