Wederom bedankt voor de leuke berichten!
Ok bedankt Katja, ga er wat meer op letten om de teugels meer op maat te houden. Daarom is het zo fijn om foto's te plaatsen, kun je goede tips krijgen waarmee je aan de slag kunt.
Voor iedereen die vind dat ik te ver achterin het zadel zit, ik ben het daar niet met jullie eens. Ik zit goed in het zadel, zeker niet te ver achterover. Mijn benen steek ik echter wel af, iets wat ik al eerder aangegeven had, waardoor het wellicht lijkt alsof mijn houding naar achteren neigt. Maar als je goed kijkt zie je dat alleen mijn onderbenen de boosdoeners zijn, en dat ik verder wel recht in het zadel zit. Ik denk dat het een combinatie is geweest van vrij lange beugels, andere laarzen en laksigheid van mezelf. Want ongeacht welk zadel/laarzen je aan hebt, je moet natuurlijk altijd je benen op zijn plaats kunnen houden. Dus daar ga ik dan ook op letten!
@ Kajanus, idd die korte ruggetjes kunnen we gewoon niets aan doen. Je moet maar denken, daar zit extra veel veer en souplesse in 
@ hananya: welke foto's vond jij dan wat minder van vorig jaar?
@ Venetia, je kunt het niet vaak genoeg zeggen hoor haha. Ik oefen zijn galop eigenlijk te weinig waardoor ik nog niet zoveel controle erin heb. Wederom laksigheid van mijn kant uit, moet er wat meer in gaan trainen. Ik heb 29 april weer wedstrijd.
@ Shanna, bedankt! Yep, handen meer bij elkaar houden moet ik idd meer doen (zie openingpost). Dankzij foto's wordt je er dan meer van bewust. Wanneer komen er weer foto's van jouw hengst?
@ Kleinduimpje, laarzen vielen wel mee hoor qua prijs. Ik denk rond de 425 (inclusief kleurtoeslag). Ok, is niet heel goedkoop maar ik ken wel laarzen die een stuk duurder zijn! Nu moet ik ze alleen nog wat beter poetsen, heb ik ook alweer in maanden niet gedaan (zie ook mijn zolen, wit uitgeslagen van de zand
)