Valar (v. Flemmingh) @ trainen in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Valar (v. Flemmingh) @ trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:10

Valar wordt echt goed over de benen, Tabitha!
Wordt vast een heel erg gaaf paard als je hem straks op nog hoger niveau hebt.
Ik sluit me aan bij de opmerkingen wbt je teugels, is voor het algemene plaatje mooier. Wellicht je handen net een fractie meer bij elkaar houden, maar dat zag ik niet op alle foto's.

For the rest: keep up the good work! OK dan!
En een complimentje voor de fotografie... maarja dat mag dan ook wel he? Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:13

Goh wat een gaaf dier is het toch! Wat kan die galopperen!

Ik zou inderdaad proberen je hand wat meer voor te houden Lachen En je lijkt af en toe wat ver achter in je zadel te zitten.

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:17

Ik sluit me aan bij het commentaar dat iedereen geeft. Lachen

Vind je laarzen echt te gek! Haha! Die waren denk niet goedkoop!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 11:28

Wederom bedankt voor de leuke berichten!

Ok bedankt Katja, ga er wat meer op letten om de teugels meer op maat te houden. Daarom is het zo fijn om foto's te plaatsen, kun je goede tips krijgen waarmee je aan de slag kunt.

Voor iedereen die vind dat ik te ver achterin het zadel zit, ik ben het daar niet met jullie eens. Ik zit goed in het zadel, zeker niet te ver achterover. Mijn benen steek ik echter wel af, iets wat ik al eerder aangegeven had, waardoor het wellicht lijkt alsof mijn houding naar achteren neigt. Maar als je goed kijkt zie je dat alleen mijn onderbenen de boosdoeners zijn, en dat ik verder wel recht in het zadel zit. Ik denk dat het een combinatie is geweest van vrij lange beugels, andere laarzen en laksigheid van mezelf. Want ongeacht welk zadel/laarzen je aan hebt, je moet natuurlijk altijd je benen op zijn plaats kunnen houden. Dus daar ga ik dan ook op letten!

@ Kajanus, idd die korte ruggetjes kunnen we gewoon niets aan doen. Je moet maar denken, daar zit extra veel veer en souplesse in Tong uitsteken
@ hananya: welke foto's vond jij dan wat minder van vorig jaar? Bloos
@ Venetia, je kunt het niet vaak genoeg zeggen hoor haha. Ik oefen zijn galop eigenlijk te weinig waardoor ik nog niet zoveel controle erin heb. Wederom laksigheid van mijn kant uit, moet er wat meer in gaan trainen. Ik heb 29 april weer wedstrijd.
@ Shanna, bedankt! Yep, handen meer bij elkaar houden moet ik idd meer doen (zie openingpost). Dankzij foto's wordt je er dan meer van bewust. Wanneer komen er weer foto's van jouw hengst?
@ Kleinduimpje, laarzen vielen wel mee hoor qua prijs. Ik denk rond de 425 (inclusief kleurtoeslag). Ok, is niet heel goedkoop maar ik ken wel laarzen die een stuk duurder zijn! Nu moet ik ze alleen nog wat beter poetsen, heb ik ook alweer in maanden niet gedaan (zie ook mijn zolen, wit uitgeslagen van de zand Bloos )

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:36

WAUW! Het ziet er weer super uit Tabitha! Prachtige foto´s, een prachtig paard, Geweldige galop en fantastische laarzen. Jullie gaan het nog ver schoppen. SUPER!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:37

Heeee, daar is flying Valar. Het stof zit nog steeds in mijn haar. Haha!

Ik zal zo het zusje van Valar plaatsen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:04

Ziet er super uit hoor!
Complimenten over de galop zijn al genoeg gegeven, middendraf ziet er ook prima uit, mooi op 't achterbeen. Lachen

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:27

Wat een gave foto's! Je paard vond ik al helemal geweldig, en jullie zijn een leuk paar! Door je teugels wat korter te houden, kun je hem straks nog meer bij elkaar rijden, dan oogt het nog mooier!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:35

Wow, Tabitha, wat zijn jullie vooruit gegaan in vergelijking met de vorige foto's! Valar lijkt echt meer paard te zijn geworden, ik kan mij helemaal voorstellen waarom jullie zo snel vooruit gaan in de L2, wanneer is je volgende wedstrijd?

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:46

wat een gaaf paard zeg,
en prachtige foto's !

wat zou ik willen dat mijn flemminghmerrie zo liep Bloos

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:48

het word vast een heel goed paard!
hij toont al behoorlijk veel balans en laat zich van achter al mooi wat zakken! Vork
En ja.. je kunt er niet om heen Knipoog hij heeft gewoon veel talent voor uitgestrekte draf..
kan alleen maar dromen dat die van mij het straks zo gaat doen Tong uitsteken

Volgens mij is Valar behoorlijk groot.. hoe heb jij hem sterk gekregen?
Ik ben al een hele tijd bezig met overgangen rijden, hij word ook wel sterker maar als ik dit zo zie Tong uitsteken
Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn paard een W'tje is en dus nog 1 jaar heeft om zover te komen als jouw V'tje.
Maar zou toch graag willen weten wat jij allemaal gedaan hebt om hem sterker te krijgen Bloos

Mag ook via pb hoor Knipoog
Heel veel succes met je paardje.. jullie zijn echt een ongelofelijk leuke combi en jullie gaan het vast nog heel ver schoppen!!! Vork

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 13:00

Jasphertje, het is bij Valar echt een kwestie van uitgroeien geweest. Het is een laatbloeier en vorig jaar miste hij ook nog veel kracht. Ik heb het best rustig aan met hem gedaan, veel dagen rust tussen het werk door (ik rij meestal 2 dagen achtereen, soms 3 en daarna weer rust). Van rust worden ze ook weer sterker en blijven ze in hun koppie gezond. Meestal loopt hij dan een stuk fijner als ik hem 1 of 2 dagen lekker los heb gehad. Verder is het ontwikkelen van kracht uiteraard afhankelijk van een goede training. Veel overgangen rijden is erg goed wat jij al doet! Lekker ontspannen rijden, geen moeilijke lijnen in je training opbouwen met zo'n jong dier maar alles zo simpel mogelijk houden. Gaat vast goed komen met je paard! Geef hem de tijd, ze zijn nog jong zat Knipoog

Ursy, leuk dat je even langs komt. 29 april heb ik weer wedstrijd, ben benieuwd hoe dat gaat. Jouw foto's zagen er trouwens ook goed uit, ze is alweer vooruit gegaan!

Nog bedankt voor de foto's zeabiscuit!

Thnx voor je reactie Jeanette. En de rest natuurlijk ook!

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:51

OK dan! toppie hoor ziet er weer eens geweldig uit ben altijd al een grote fan van valar geweest zoiezo wel van de nakomelingen van Flemmingh maar ik ben dan natuurlijk ook een beetje bevooroordeeld door mijn eigen Flemmingh Bloos

ga zo door zou ik zeggen, goed doortrainen op de dingentjes die de meeste al hebben aangegeven en dan komt het vast goed met jullie

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:58

Wat een plaatje zeg! De middendraf en gallop vind ik erg mooi om te zien. Het is al veel gezegd, maar het viel me wel erg op dat je teugels wat aan de lange kant zijn. Verder geeft het een ontspannen beeld!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:00

Nee ho ho! Haha!

Ik bedoelde niet dat hij vorig jaar minder/slechter liep!
Maar dat hij toen nog kracht miste... Knipoog
Ik vond het toen nog een beetje een slungeltje (m.n in vergelijking tot de merrie) om te zien, terwijl hij nu echt meer body en kracht lijkt te krijgen!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:04

Hij gaat fijn vvalar, daar zit toekomst in Vingers aflikken .
Even offtopic hoe gaat het met de merrie die je reed of rijd?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:04

Mooi chique paard en ook hele mooie foto's, jij hebt hele stoere laarzen. Wat een fijne galop heeft ie, als dat wat meer onder controle komt, dan gaat dat helemaal goed komen!! Verder gewoon hele fijne plaatjes, lekker doorrijden zo.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 19:24

Heej wat leuk een fan van Valar! Maar wie kan er nou niet dol zijn op onze Flemmingh's Knipoog
@hananya, ik snap je nu! Klopt helemaal dat hij meer massa heeft gekregen, hij gaat nu meer achter zijn zus aan qua bespiering.
@vossie, thnx! Jij gaat ook lekker met jouw paarden zag ik?

Iedereen bedankt voor de reacties!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:24

Super mooie foto's weer!

Middendraf ben ik jaloers op. Heb je een filmpje van Lingh laten zien?! Moet ik dan toch ook eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:03

Wauw! Wat een paard!

Hij blijft stoer! Hij loopt ook erg netjes zeg!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:04

Wat een mooie plaatjes weer! Ik vind die laarzen echt gaaf! Het paard lijkt weer erg vooruit gegaan. Wat een galop zeg!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:25

He, waarom zie ik je topic altijd zo laat... Alle commentaar is al gegeven. Weinig aan toe te voegen.
Tja, dat het er top uit ziet! Super combi vormen jullie, echt!
Je moet gauw eens bij mij langs komen, zulke foto's wil ik ook! hihi.
En die galop.. daar blijf ik verliefd op. Alleen maar geweldig voor de toekomst! x

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:30

Mooie foto's van weer een fotogenieke Flemmingh Haha!
Dat voorbeentje in de uitgestrakte draf komt me bekend voor.

Leuk hoor!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:33

Hee, mooie foto's weer Tabith! Valar gaat steeds beter lopen inderdaad. Ziet er goed uit. Waslijntjes alleen iets korter inderdaad, dan kun je je handen ook mooier voor je houden Knipoog Valar is alvast zelf een Krack-uitgestrektdrafje gaan oefenen Haha! Wordt nog wel wat!

Balen van je zadel! Dit zadel lijkt ook niet helemaal perfect te liggen. De zadelmaker maar even blijven stalken dus haha!

Gave foto's hoor!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:08

wat een mooi dier, zit veel kracht achter zo te zien, aan zijn beweging te zien. er viel echter mij wel op dat je je onderbenen afsteekt, ik ben toen in de overige reacties gaan snuffelen en zag ook jouw commentaar daarop. je zit inderdaad recht, maar steekt je onderbenen af. dit kan (hoeft niet) een evenwichtskwestie zijn. dus misschien moet je het daar zoeken, maar zag dat je het op ging lossen en het geeft niks natuurlijk Knipoog wij zijn nu de mensen aan de zijlijn die zeggen wat je kan verbeteren en nu kan je er aan werken. want hoe jij paardrijd kan ik niet nadoen hoor Knipoog