KWPN spring merrie over de 1.20 :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Re: KWPN spring merrie over de 1.20 :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:32

Woowie Wow!, die kan springen!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:35

Sodeju, die kan springen! Kijk maar uit dat ze niet over de bakrand springt Knipoog

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:18

zOO die kan spriingen.. veel succes met het inrijden..

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:25

Paard springt leuk, maar mijn mening begin later met springen. En verder vindt ik het een beetje vreemd dat je niet gewoon hindernis materiaal hebt. Hij/zij kan de balk niet wegtikken aan de kant van bakrand dus heb je veel kans dat de balk tussen de benen blijft met de gevolgen daar van.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:51

eerlijk gezegt vind ik haar techniek niet zo goed.. ze lijkt met vier benen tegelijk de lucht in te springen..
ik zou eerst wat oefenen op lager sprongen en altijd een grondbalk leggen, zodat ze de afstand leert in te schatten..
Wel een erg leuk paardje hoor Lachen
veel succes en plezier nog met haar!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:53

Whaha springen kan ze zeker, werk wel even met drafblak ofzo, want ze kan het wel heeel goed, maar dit wordt belastend en als je erop zit is het minder! Ze kan het makkelijk, nu de techiek nog! Btw, als er lager op ligt springt ze even hoog Tong uitsteken.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:18

Dr techniek kan ook nog niet optimaal zijn omdat ze nog maar ene paar keer heeft gesprongen. Elke keer wordt dit beter. Beter hindernismateriaal heb ik helaas niet, de balke zijn lichtgewicht en kunnen er zo af vallen, maar ze komt nieteens in de buurt van de balk dus is het in principe niet van toepassing. Een grondbalk ligt er. Een drafbalk in galop lijkt me geen goed idee, een grondbalk vind ik voldoende, verder leert ze het dan zelf uit te meten. Verder bedankt Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:37

QuickSilver schreef:
Dr techniek kan ook nog niet optimaal zijn omdat ze nog maar ene paar keer heeft gesprongen. Elke keer wordt dit beter. Beter hindernismateriaal heb ik helaas niet, de balke zijn lichtgewicht en kunnen er zo af vallen, maar ze komt nieteens in de buurt van de balk dus is het in principe niet van toepassing. Een grondbalk ligt er. Een drafbalk in galop lijkt me geen goed idee, een grondbalk vind ik voldoende, verder leert ze het dan zelf uit te meten. Verder bedankt Lachen

Ben ik het niet met je eens.
Techniek kun je aan werken en verbeteren, maar als een paard niet geboren is met een scherp voorbeen, zal die dat ook niet ineens krijgen wanneer je het beestje (een beetje) hebt doorgereden en je straks evt een M-parcours springt of iets dergelijks. Uitmeten kun je een paard daarintegen wél bijbrengen!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:44

een drafbalk heet wellicht zo maa ris ook uitermate geschikt voor het galopwerk. je moet er ook voor proberen te zorgen dat je paard er in draf op aan komt. leg je balk op 1,5 meter en je krijgt gegarandeert betere sprongen.
Op het moment dat een paard van achter sterker wordt en meer zou kunnen verzamelen kan ie iets sneller worden in het voorbeen. de techniek zoals deze laat zien is echter dusdanig dat ik ook niet verwacht dat ie snel met een gevouwen onder de buikgeklpat voorbeen zal gaan springen.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:12

Dat weet ik allemaal wel en ben ik met jullie eens, maar dit zijn een paar sprongen vrij en voor de lol de techniek en dat alles perfect ligt en al perfect moet zijn gaat het dus niet om...

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:36

Hee Lian! Wat een gave foto's! Wat een goede techniek heeft ze zeg. Dat wordt wel wat als je daarmee onder het zadel kan gaan springen!