Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dess schreef:@ Noppes, ik heb al les hooren het gaat steeds beter, deze foto is trouwens van Januari!

Liins schreef:
Heb een foto gevonden, was de eerste foto die ik tegenkwam.
Dit ziet er wel rustig uit! en vriendelijk.

Lara_Silver schreef:Een pony kan niet aan de teugel "staan" , je hebt hier namelijk je benen voor nodig.
Hier staat ze gewoon in de krul getrokken, en behoorlijke diep.
Het kan best dat je haar aan de teugel kan rijden maar dan moeten we wel foto's hebben waar ze op loopt.
darkadia schreef:Aan de teugel is iets heel anders. Niet je paard in de krul trekken en roepen " Hij loopt aan de teugel''
Aan de teugel betekend. Dat je paard lekker ontspannen is door zijn hele lichaam.
Onder steunend met je beenhulp. En dat je licht in je polsen bent. En je geeft licht druk op 2 teugels.
En je paard actief van achter naar voren rijd. Probeer je het paard nagevelijk te laten lopen.
Zo heb ik het geleerd...

Jolliegirl schreef:een pony kan niét aan de teugel staat, staat hij stil met de kop naar beneden.. dat heet dan nageeflijk
aan de teugel is als de achterhand eronder is kop naar beneden, en verzameld.
en het knikken met je handen om je paard aan de teugel te rijden vind ik ook verkeerd.
Zoals ik vandaag gereden heb, alleen met zadel en halster met 1 touw, liep ze via mijn been en zit ontspannen en uiteindelijk met haar hoofd naar beneden
spreektaal hea..