ik met tierra @ work (manegepony)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: ik met tierra @ work (manegepony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:17

Martigaal (mits goed bevestig) geeft geen hinder voor de pony.
Op de meeste manege's wordt niet in grote mate de verfijning gevraagt waar je een spoortje voor nodig zou moeten hebben.
Vind het daarom nogal onzin, dan wordt het eerder: met spoor rijden omdat ze 'sloom' zijn of omdat die en die het ook doen.
En daar ondervind een pony wel hinder aan.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:20

Die martingaal op de meeste manege's worden soms nogal onnodig gebruikt! Bloos

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:23

ik vind het niet logisch om met sporen te gaan rijden zodat je je hakken dan meer uitdrukt. Dat kan ook zonder sporen. Dus ik zou zeggen, doe die sporen voortaan gewoon niet om.
Verder probeer je handen te dragen, wat darkadia al zij. En je steekt je voet af, probeer daar op te letten. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:25

Dniekje schreef:
Die martingaal op de meeste manege's worden soms nogal onnodig gebruikt! Bloos

Zo'n ding werkt toch niet in als het niet nodig is, dus hoe bedoel je dat Verward

Pukkie_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:01

ten eerste vind ik t een hele leuke pony en ik denk dat jullie echt een leuke combi kunnen worden. Ja

die martingaal daar kan ik in komen, Tierra ziet er uit als een vlotte pony die zn hoofd weleens omhoog wil doen dus die martingaal kan alleen maar helpen en verder geen kwaad.

je sporen vind ik niet nodig, probeer eens een paar keer zonder spoor te rijden je zult merken dat je dan waarschijnlijk net zo fijn kan rijden en het is eerlijker tegenover de pony. als je perse toch met sporen wil blijven rijden vraag dan aan je instructeur/trice of die is een lesje extra goed op je spoor gebruik kan letten (ik weet dat al veel mensen hier iets over zeggen en het is echt niet de bedoeling je af te kraken, het is echt gewoon goed bedoelde opbouwende kritiek Lachen )

heel veel succes!! OK dan!

gypsy_tierra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:23

bedankt voor je reactie(s)!!!!
nu ga ik er echt iets mee doen!!!!
die sporen doe ik af!!!!
de martengaal heb je bij alle ponny's en paarden op de manege daar kan ik ook nix aan doen sorry!!!
als dat wel kon had ik het gedaan!!!!
aleen wel 1 ding bij het in delen van de les zegt mijn leraares er bij of je met of zonder spoortjes kan/mag/moet!!!!
kussies daniëlle Doei! Doei! Doei! Doei, doei